Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Försvaret är inte specifikt ett försvar av demokratin, det är ett försvar av Sveriges territoriella integritet och svenskarnas frihet. Public Service är inte heller ett specifikt försvar av demokratin (vilket tydligt framgår av hur ofta uttalade kommunister har fått gott om sändningstid). Du jämför applen och päron.
Public Service syfte är att medborgarna skall "få tillgång till opartisk och mångsidig information inom olika områden" och att de skall "spegla omvärlden ur många olika perspektiv.". Problemet är att Public Serivce inte är opartiskt utan har en ständig vänsterbias, även om den inte är tillräckligt flagrant i enskilda program för att granskningsnämnden skall ingripa. Som Digestive har visat saknas en hel del perspektiv, eller är åtminstone kraftigt underrepresenterade.
Nja, det var din analys jag hade vissa små synpunkter på.
Den där du kommit fram till att polisens kamp mot gängkriminalitet är ineffektiv på grund av att man i stället förföljer ungdomar på epatraktorer.
Jag ansåg att din analys var en smula apart.
Du kanske vill redovisa vilka program som är vänster vridna och hur dessa program skulle se ut om de istället var högervridna, religionsvridna osv.
Jag tänker att du kan göra det eftersom du påstår att vissa program är vänstervridna så kab du redogöra för detta. Digestive kom ju fram till att det handlade om avsaknad av politisk kommentering i nyheterna och att det inte sändes samtal och intervjuer med nationalister och konservativa, möjligen neoliberala.
Hur menar du?
*...behovet att därmed ta material som redan riktar sig till andra ideologiska/filosofiska sfärer OCH VINKLA DET ligger på 0.
Ja, jag förstår det.
Själv försöker jag skilja mellan olika nyhögeraktivister.
Alltså, att jag i möjligaste mån försöker se er som individer - trots er kollektivistiska framtoning.
Jag skulle aldrig påstå att du tar med dig någon annan än dig själv när du tappar fattningen.
Det är det som gör "skillnan" så stor - mellan en falsk och en äkta spanjor, som min gamla mormor brukade säga.