Anonym (också bonusmamma) skrev 2025-02-10 09:35:51 följande:
Det var du som skrev något om att du höll hårt tag i din man för att du inte skulle våga dig på ett bonus-liv, för att alla bonusföräldrar (enligt dig) är typ monster.
Sure, tänker jag. Om du vill stanna kvar till varje pris, även om förhållandet är dåligt, så gör det. Ha så kul liksom.
Du skrev dömnade om svaren i tråden - men ingen skrev något som kan tolkas såsom du beskrev det, enligt mig! Du läser tråden som djävulen läser bibeln. Och överdrev så att din poäng bara blev genom-löjlig, och det blev svårt att ta dig på allvar!
So go ahead, prove me wrong. Citera faktiska inlägg där andra beskrev bonusbarn som ohyra, osv, och allt vad du påstod! Lycka till.
Tjoho! Skrev inte ?alla bonusföräldrar? som du påstår. :)
Vad jag skrev:
?Gud trådar som dessa är anledningen att jag kommer att stå ut med min man hur han än beter sig, för vilken mardröm att han skulle träffa en ny som pratar om våra barn som de vore ohyra, problem, något man ska få betalt för att umgås med! ?
Ett urval av vad jag syftade på:
-Acceptera, tja det är man väl mer eller mindre tvungen. Man behöver dock inte umgås när barnen är med.
-Protesterar TS hittar han en ny hushållsassistent som också ställer upp med pengar och sex. Han har ordnat för sig kan man säga. När TS tröttnar hittar han en ny kandidat.HUR kan man ställa upp på detta? Är TS så desperat?
-Om ts tänker hjälpa pappan med barnen denna vecka. Dvs tillsyn, leka, ta hand om och laga mat som en ansvarsfull vuxen så tycker jag att ts inte borde ha några utgifter alls.
-Semester är avkoppling för mig, jag tycker dubbelt synd om ts som måste lägga båda sin tid och sina pengar, plus semesterdagar för... detta.
-Det är anledningen till att jag själv väljer att säga malus, det är definitivt ingen bonus att rodda andras ungar.
-Så du ska pröjsa maten till barnen också?
Plus att du gratis kommer hjälpa till med barnen
-Skulle de här barnen komma att knyta an till dig på något alldeles speciellt sätt? Det är nog önsketänkande. Rätt vad det är blir du utbytt mot en annan "tant". Barn är inte små lojala varelser, lita inte på det.
-Håller med.
Att åka med sin partner och.. två barn?