Inlägg från: Anonym (gulli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gulli)

Betala för bonusbarn

Anonym (Toker) skrev 2025-02-06 19:14:44 följande:

Blir du tillsammans med en människa lär du ju acceptera och ta till dig dennes barn. Eller låta bli att bli tillsammans med människan.

I mina förhållanden har vi fördelat kostnaderna efter inkomst. Så att det blir någorlunda rättvist den vägen. Sen har barnen fått så att det viktar ungefär jämt oavsett vems det är.

Acceptera, tja det är man väl mer eller mindre tvungen. Man behöver dock inte umgås när barnen är med.
    Ta till mig? Nix pix, never.
  • Anonym (gulli)
    Anonym (Toker) skrev 2025-02-06 19:36:57 följande:
    Vilket är helt okej, men då ska du inte träffa någon med barn heller. Bättre att du träffar någon som inte har barn.

Man behöver inte vara doktor i psykologi för att förstå att sådana som du är skadliga för barnen.
    Nej, det ska jag inte.
    Ett sånt misstag gör man bara en gång.

Min partner är barnfri, passar mig utmärkt.

Jag är inte det minsta barnkär.
  • Anonym (gulli)
    Just Precis skrev 2025-02-07 18:28:21 följande:

Varför hoppas du att min man är sur för att jag tycker att folk har en tråkig ton när de pratar om bonusbarn? 

Jag skriver om tonen i tråden, inte om TS som har en rimlig fråga. När folk i tråden skriver att en bonusföräldrar som ska umgås med barnen är som obetald arbetskraft så antyder de att alternativet skulle vara att bonusföräldern får betalt väl? Eller vad menas? Att de inte ska bygga en relation med barnen?

Jag tycker att det är en småaktig inställning. Kostnader är en sak men en snål attityd något annat, jag tycker att delar man livet med någon så delar man familj. 

Jag hoppas inte att din man är sur. Tungan ute

Ofta blir den nya partnern obetald arbetskraft när det ska hjälpas till med ungar som man inte alls (egentligen) uppskattar. 
    Ibland får man ta det onda med det goda, så att säga.

Varför skulle man vilja bygga en relation med partnerns barn? Varför? Det får räcka att de accepteras. Såvida man inte absolut vill leka extramorsa åt andras barn förstås.

Att dela livet med en person man har rätt känslor för är fint, men kommer det ungar med på köpet så blir det snabbt smolk i glädjebägaren.

Hur man ens kan flytta ihop är för mig obegripligt. Så korkad har ts iaf ändå inte varit.
  • Anonym (gulli)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-07 22:02:35 följande:
    Vet inte vad "smolk" är men det låter inte positivt. Märkligt då att folk skaffar så förbannat många barn så lättvindigt, samtidigt som de prioriterar kärlek och passion och byter partners regelbundet. Om barn är "smolk i glädjebägaren" får du väl sterilisera dig. 
    Vet du inte vad "smolk i glädjebägaren" betyder?
    Ojsan, jaja google kan berätta om du är intresserad.

Vem har pratat om att skaffa barn "så lättvindigt"?
    Inte jag.
    Vem har pratat om att skaffa en massa ungar?
    Inte jag.
    Vem har pratat om att byta partners regelbundet?
    Inte jag.

Så varför skriver du allt detta till mig?

För övrigt behöver jag inte sterilisera mig för att inte få fler barn. Men tack för omtanken.

Mina egna barn är givetvis ingen smolk, de är lyckan i min glädjebägare!
  • Anonym (gulli)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-10 02:11:45 följande:
    Du har pratat om att det är smolk att ha en relation med en person som har barn. Den personen har ju uppenbarligen skaffat barn och sen ny partner. Så jo, du har pratat om allt det där. 

Skönt att höra att du i alla fall inte skaffar fler smolkbarn. 

Så andras barn är smolk men inte dina? Låter ju moget. Du verkar vara en ganska smolkig person. 
    Har jag sagt att alla barn som föds har skaffats lättvindigt?
    Nej.
    Har jag sagt något om "flera barn"?
    Nej.
    Har jag sagt något om att"byta partners regelbundet"?
    Nej.

Det räcker med att en person skaffat ett barn, efter att ha levt i relationen länge och att partnern t ex är otrogen och relationen spricker!

Sedan kommer en ny person in i bilden.

Förstår du inte en så enkel sak?
  • Anonym (gulli)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-10 02:13:03 följande:
    Nej, hennes barn är såklart mycket bättre än andras hemska ungar. 
    Förstod jag saken rätt så var hennes son mycket äldre än hans koloni med småbarn.
    DET är skillnad.
Svar på tråden Betala för bonusbarn