Betala för bonusbarn
Anonym (gulli) skrev 2025-02-07 18:35:52 följande:
Jag hoppas inte att din man är sur. 
Ofta blir den nya partnern obetald arbetskraft när det ska hjälpas till med ungar som man inte alls (egentligen) uppskattar.
Ibland får man ta det onda med det goda, så att säga.
Varför skulle man vilja bygga en relation med partnerns barn? Varför? Det får räcka att de accepteras. Såvida man inte absolut vill leka extramorsa åt andras barn förstås.
Att dela livet med en person man har rätt känslor för är fint, men kommer det ungar med på köpet så blir det snabbt smolk i glädjebägaren.
Hur man ens kan flytta ihop är för mig obegripligt. Så korkad har ts iaf ändå inte varit.
Gjorde det misstaget en gång för många år sedan. Var inte alls glad åt ungarna men som tur var så hade han dem bara varannan helg, så det gick ju ändå.
Varannan söndag storstädade jag, när ungarna åkt hem till sin mamma. Helgerna de var hos oss ville yngsta sova i vår säng... då flyttade jag in till min (då) tonåring istället. Han och jag fick iallafall sova ifred, jag med öronproppar på madrass på golvet.
Droppen kom när dessa skulle "bo" hos oss två veckor på sommaren, då jag hade tagit semester... som tur var gick chefen med på att flytta min ledighet. Aldrig i livet att jag skulle offra semesterdagar på att tvingas leka familj med hand småungar!
Nåja, det är länge sedan nu och jag lärde verkligen av mitt misstag.