Inlägg från: Anonym (Malus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malus)

Betala för bonusbarn

Anonym (gulli) skrev 2025-02-07 18:35:52 följande:
    Jag hoppas inte att din man är sur. Tungan ute

Ofta blir den nya partnern obetald arbetskraft när det ska hjälpas till med ungar som man inte alls (egentligen) uppskattar. 
    Ibland får man ta det onda med det goda, så att säga.

Varför skulle man vilja bygga en relation med partnerns barn? Varför? Det får räcka att de accepteras. Såvida man inte absolut vill leka extramorsa åt andras barn förstås.

Att dela livet med en person man har rätt känslor för är fint, men kommer det ungar med på köpet så blir det snabbt smolk i glädjebägaren.

Hur man ens kan flytta ihop är för mig obegripligt. Så korkad har ts iaf ändå inte varit.
    Håller med.

Gjorde det misstaget en gång för många år sedan. Var inte alls glad åt ungarna men som tur var så hade han dem bara varannan helg, så det gick ju ändå.

Varannan söndag storstädade jag, när ungarna åkt hem till sin mamma. Helgerna de var hos oss ville yngsta sova i vår säng... då flyttade jag in till min (då) tonåring istället. Han och jag fick iallafall sova ifred, jag med öronproppar på madrass på golvet.

Droppen kom när dessa skulle "bo" hos oss två veckor på sommaren, då jag hade tagit semester... som tur var gick chefen med på att flytta min ledighet. Aldrig i livet att jag skulle offra semesterdagar på att tvingas leka familj med hand småungar!

Nåja, det är länge sedan nu och jag lärde verkligen av mitt misstag.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (styvförälder) skrev 2025-02-07 19:01:36 följande:
    Hade din man lika stora problem med din son som du hade med hans barn? 
    Tyckte han att din son var en malus som du tyckte hans barn var? 
    låter som ni hade det jobbigt med era respektives barn! 
    Bodde din son varannan vecka eller hur mycket? 
    vad tyckte din man ifall din son var hos er längre tid under semester? 
    var du själv med din son på semester och han med sina barn? 
    och sen då bara du och din man på egen semester? 
    Nej, han hade inga problem med min son. Sonen var i mitten av tonåren och delade intressen med mannen i fråga. Ibland umgicks de nästan mer än jag och mannen gjorde.  (Motorsport)

Min son bodde heltid då hans pappa var avliden redan då.
    Som sagt, de var som kompisar nästan.

När vi skildes fortsatte sonen och exet att umgås, då var sonen myndig. De körde mc tillsammans under flera år. Har än idag en viss kontakt, trots att ca 20 år har passerat.

Min son var som sagt redan i mitten av tonåren så ingen liten pys som håller mamma i handen. Vad jag gjorde på semestern den sommaren kommer jag inte ihåg faktiskt.
Svar på tråden Betala för bonusbarn