• Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen)

En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."

Simon Häggström säger i en lokaltidning att "en man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
    www.mitti.se/nyheter/insats--120-man-i-stockholm-utreds-for-sexkop-6.26.260026.d59d5e3757

Det är en ologiskt uttalande. Oftast brukar man påstå att personer som vill att personer ska göra något gratis åt en är de som utnyttjar andra människor. Inte att en person med schyssta värderingar vill att folk ska göra saker åt en gratis. 
    Att få pengar är något positivt. 

Skulle ni vilja exempelvis jobba gratis åt eran arbetsgivare och man har då en sund syn och värderingar?

Det han menar är egentligen att få män vill ha sex med en kvinna som vill ha sex enbart för pengarnas skull. I teorin så tänker sexköpare snarare mer på kvinnor som får pengar för sexet. 
    Men det låter som han menar är att man har bra värderingar om man vill att folk ska jobba gratis åt en. 

• Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
  • Anonym (Kygo)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 17:59:36 följande:
    Ja, tjatsex är olagligt. Jag vet inte vad du menar med "fjäsk-sex" men du klarar nog att googla om du vill fördjupa dig i lagstiftningar. 
    Nej, det är det inte. Däremot är det omoraliskt.
  • Anonym (Kygo)
    Börje P skrev 2025-01-31 17:49:26 följande:
    Va? Är tjatsex olagligt? Ha-ha, då blir det inte mycket sex i konungariket Sverige! 
    Hur är det då med fjäsk-sex? Säg inte att det också är förbjudet!
    Blir mindre sex av tjat. En man tjatar inte. Han tar för sig.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Kygo) skrev 2025-01-31 18:31:57 följande:
    Nej, det är det inte. Däremot är det omoraliskt.
    Jo, tjatsex är olagligt.
  • Anonym (Samtycke)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 16:15:20 följande:
    Och man har rätt enligt lagen att ha sex även om den andra personen inte gillar sexet. 
    Vad är du ute efter, följa lagen eller ha påstådda schyssta värderingar?! 
    Om den andra drar tillbaka sitt samtycke (vilket är helt ok att göra oavsett kön) så blir det olagligt och därmed våldtäkt eller sexuellt utnyttjande. 

När du köper sex av en prostituerad så köper du också hens samtycke. Det betyder inte att den prostituerade vill ha sex med köparen.
  • Anonym (Samtycke)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:26:29 följande:
    Och om du då får inga orgasmer vid sex, vad händer då? 
    Fick typ inga orgasm alls under en 20 år lång relation (då jag har extremt svårt att släppa kontrollen över min kropp). Brist på orgasm betyder inte att sexet inte var njutbart. Jakten på orgasm är oväsentlig för mig. Förstår inte ditt behov av att dra upp det hela tiden. Nej, jag fejkade inte heller utan mitt ex visste hur det låg till. 
  • Börje P
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 17:59:36 följande:
    Ja, tjatsex är olagligt. Jag vet inte vad du menar med "fjäsk-sex" men du klarar nog att googla om du vill fördjupa dig i lagstiftningar. 
    Nu har jag googlat, och det verkar som om du har fel
    lawline.se/answers/ar-tjatsex-olagligt

Men frågeställningen är intressant. Är det könsumgänget som följer på tjatet som du menar skulle vara olaglig? För det kan väl inte bara vara tjatet i sig som du menar borde vara förbjudet? En sådan lag skulle jag i för sig välkomna! Då skulle ni fruntimmer ligga jävligt illa till, ha-ha!

Enligt Svenska Akademins Ordbok betyder fjäska "att krusa, ställa sig in, visa sig beställsam". Med "fjäsk-sex" menar jag alltså sex som är ett resultat av att mannen (ja, alltid mannen!) smörat, hycklat eller på annat sätt betett sig ovärdigt i syfte att få kvinnan att ställa upp. (T.ex. dansat, konverserat artigt, kläckt ur sig floskler som "Jag älskar dig" eller annat trams).

Ja, tjat och fjäsk är väl kanske de vanligaste tillvägagångssätten när det gäller att få damen i säng. Jag försöker dock undvika sådana simpla fasoner. Cash is king, helt enkelt.

• Anonym (M)
    Anonym (Samtycke) skrev 2025-01-31 18:49:33 följande:
    Fick typ inga orgasm alls under en 20 år lång relation (då jag har extremt svårt att släppa kontrollen över min kropp). Brist på orgasm betyder inte att sexet inte var njutbart. Jakten på orgasm är oväsentlig för mig. Förstår inte ditt behov av att dra upp det hela tiden. Nej, jag fejkade inte heller utan mitt ex visste hur det låg till. 
    TS stör sig på olika artiklar han läst där kvinnor är upprörda på män som låter kvinnors orgasm utebli. Han undrar varför ingen talar om för dessa kvinnor att sex är ingen rättighet.
  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (U) skrev 2025-01-31 17:32:33 följande:
    Vilken lag syftar du på? Och svara, tycker du att sex är en rättighet?

Det här eviga tjatet gentemot TS om att sex inte är en rättighet, vad går det egentligen ut på? Det verkar som att din högsta önskan är att någon skall skriva i klartext: 

"Jag är en man och därför har jag rätt till sex med en kvinna oavsett vad kvinnan tycker om det."

För då har du hittat en riktigt otäck man som du kan reta sig på och då kan du anklaga den personen för att vara en våldtäktsman och det är den högsta drömmen i livet att få rätt i en Familjelivs-diskussion.?

• Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-01-31 19:00:59 följande:
    Nu har jag googlat, och det verkar som om du har fel
    lawline.se/answers/ar-tjatsex-olagligt

Men frågeställningen är intressant. Är det könsumgänget som följer på tjatet som du menar skulle vara olaglig? För det kan väl inte bara vara tjatet i sig som du menar borde vara förbjudet? En sådan lag skulle jag i för sig välkomna! Då skulle ni fruntimmer ligga jävligt illa till, ha-ha!

Enligt Svenska Akademins Ordbok betyder fjäska "att krusa, ställa sig in, visa sig beställsam". Med "fjäsk-sex" menar jag alltså sex som är ett resultat av att mannen (ja, alltid mannen!) smörat, hycklat eller på annat sätt betett sig ovärdigt i syfte att få kvinnan att ställa upp. (T.ex. dansat, konverserat artigt, kläckt ur sig floskler som "Jag älskar dig" eller annat trams).

Ja, tjat och fjäsk är väl kanske de vanligaste tillvägagångssätten när det gäller att få damen i säng. Jag försöker dock undvika sådana simpla fasoner. Cash is king, helt enkelt.
    Okej, ursäkta. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-01-31 19:05:44 följande:

Det här eviga tjatet gentemot TS om att sex inte är en rättighet, vad går det egentligen ut på? Det verkar som att din högsta önskan är att någon skall skriva i klartext: 

"Jag är en man och därför har jag rätt till sex med en kvinna oavsett vad kvinnan tycker om det."

För då har du hittat en riktigt otäck man som du kan reta sig på och då kan du anklaga den personen för att vara en våldtäktsman och det är den högsta drömmen i livet att få rätt i en Familjelivs-diskussion.?

Frågan ställs till den personen och det är upp till denne att svara.Sex och rättighet tas främst upp av denne och denne får då följdfrågor och kommer att fortsätta få det.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Samtycke) skrev 2025-01-31 18:43:57 följande:
    Om den andra drar tillbaka sitt samtycke (vilket är helt ok att göra oavsett kön) så blir det olagligt och därmed våldtäkt eller sexuellt utnyttjande. 

När du köper sex av en prostituerad så köper du också hens samtycke. Det betyder inte att den prostituerade vill ha sex med köparen.
    Prostituerade vill inte ha sex med köparen, dom är inte kåta.
  • Anonym (Drömkund)

Män med sunda värderingar och en schysst syn på sex är förmodligen många prostituerades favoritkundgrupp. 

Det är väldigt mycket tryggare för en prostituerad att övertyga en man som inte köper sex, inte är ute efter att köpa sex att övertyga till att göra ett undantag och köpa sex än kunder som är ute efter att köpa sex.

Vi kan illustrera med exempel: 

Kalle letar efter prostituerade för han vill köpa sex. Vad är risken för att Kalle vill göra obehagliga saker eller är farlig? Väldigt hög.

Pelle vill inte köpa sex. Han tycker det är fel. Pelle vill egentligen helst av allt träffa kärleken. Lyckas då en prostituerad få Pelle att vilja köpa sex ändå så är risken att Pelle vill göra obehagliga saker eller att Pelle är farlig väldigt låg. 

Att få en man att ändra sig och vilja köpa sex är tidskrävande, det lyckas inte alltid, inte ens ofta, men det är väldigt mycket säkrare än att ha vana sexköpare som kunder.

• Anonym (Peter)
    Anonym (Drömkund) skrev 2025-01-31 20:49:38 följande:

Män med sunda värderingar och en schysst syn på sex är förmodligen många prostituerades favoritkundgrupp. 

Det är väldigt mycket tryggare för en prostituerad att övertyga en man som inte köper sex, inte är ute efter att köpa sex att övertyga till att göra ett undantag och köpa sex än kunder som är ute efter att köpa sex.

Vi kan illustrera med exempel: 

Kalle letar efter prostituerade för han vill köpa sex. Vad är risken för att Kalle vill göra obehagliga saker eller är farlig? Väldigt hög.

Pelle vill inte köpa sex. Han tycker det är fel. Pelle vill egentligen helst av allt träffa kärleken. Lyckas då en prostituerad få Pelle att vilja köpa sex ändå så är risken att Pelle vill göra obehagliga saker eller att Pelle är farlig väldigt låg. 

Att få en man att ändra sig och vilja köpa sex är tidskrävande, det lyckas inte alltid, inte ens ofta, men det är väldigt mycket säkrare än att ha vana sexköpare som kunder.

Var träffar Pelle prostituerade?
    Jag är 32, har aldrig gjort det.
  • Anonym (Drömkund)
    Anonym (Peter) skrev 2025-01-31 21:47:21 följande:
    Var träffar Pelle prostituerade?
    Jag är 32, har aldrig gjort det.
    Gymmet, parken, lunchrestaurangen, hotellbaren typ. Hon spanar in (studerar) Pelle, pratar lite med Pelle utan att berätta att hon säljer sex först. (Kanske pratar med honom vid flera tillfällen på gymmet tex). Flirtar med honom. Det innan hon försöker sälja. 

De flesta prostituerade försöker träffa så många kunder som möjligt, snabba pengar men det är skitfarligt. Det är säkrare att söka upp och välja män att försöka göra till sina kunder än att bli uppsökt och vald av torskar. 
  • Anonym (Kygo)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 18:37:18 följande:
    Jo, tjatsex är olagligt.
    Bara sluta. Tjatsex innebär att någon tjatar på någon annat tills ett nej blir ett ja.

Att hävda att det är olagligt är detsamma som att omyndigförklara människor.

På samma sätt som att man har rätt att gå från jag till nej har man rätt att gå från nej till ja. 
  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (Drömkund) skrev 2025-01-31 22:12:06 följande:
    Gymmet, parken, lunchrestaurangen, hotellbaren typ. Hon spanar in (studerar) Pelle, pratar lite med Pelle utan att berätta att hon säljer sex först. (Kanske pratar med honom vid flera tillfällen på gymmet tex). Flirtar med honom. Det innan hon försöker sälja. 

De flesta prostituerade försöker träffa så många kunder som möjligt, snabba pengar men det är skitfarligt. Det är säkrare att söka upp och välja män att försöka göra till sina kunder än att bli uppsökt och vald av torskar. 
    Ja, verkar vara en vettigare metod att sälja sex som kvinna. De flesta män kan då ges tillfälle till sex, gifta män inkluderade. Om kvinnan kontaktar gifta män med pengar har hon en bra chans till låg risk och bra avkastning så att säga.
  • Faile

Alltså va? 
    Det här måste vara det dummaste jag nånsin hört. Ja det kanske finns prostituerade som agerar så här. Att "Pelle" inte redan vet det, och därmed vet var de håller till eller hur de agerar är ju ren bs. Pelle vill ha och letar efter prostituerade och inget annat. Punkt. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-01-31 23:07:25 följande:
    Ja, verkar vara en vettigare metod att sälja sex som kvinna. De flesta män kan då ges tillfälle till sex, gifta män inkluderade. Om kvinnan kontaktar gifta män med pengar har hon en bra chans till låg risk och bra avkastning så att säga.
    Samma gäller dig!
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Peter)

Men varför hittar du på?
  • Ezmeraldah

En man med sunda värderingar svarar "tack för erbjudandet men nejtack" när han inser att den flörtiga tjejen på gymmet vill sälja sex. 
Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."