• Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen)

En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."

Simon Häggström säger i en lokaltidning att "en man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
    www.mitti.se/nyheter/insats--120-man-i-stockholm-utreds-for-sexkop-6.26.260026.d59d5e3757

Det är en ologiskt uttalande. Oftast brukar man påstå att personer som vill att personer ska göra något gratis åt en är de som utnyttjar andra människor. Inte att en person med schyssta värderingar vill att folk ska göra saker åt en gratis. 
    Att få pengar är något positivt. 

Skulle ni vilja exempelvis jobba gratis åt eran arbetsgivare och man har då en sund syn och värderingar?

Det han menar är egentligen att få män vill ha sex med en kvinna som vill ha sex enbart för pengarnas skull. I teorin så tänker sexköpare snarare mer på kvinnor som får pengar för sexet. 
    Men det låter som han menar är att man har bra värderingar om man vill att folk ska jobba gratis åt en. 

• Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:29:27 följande:
    Om din kille avslutar sexet iförtid för han mår dåligt att hålla på för länge, mår du dåligt också om du skulle klaga på någon utebliven orgasm som sagt? 
    Jag mår inte dåligt av en utebliven orgasm. Och jag klagar inte för jag fixar orgasmen själv om han inte kan eller vill hjälpa till. Jag är inte beroende av honom för att få orgasm. Ett gemensamt sexliv är viktigt men det finns mycket dom är viktigare, att min kille och andra människor jag tycker om mår bra till exempel. 

Vadå "som sagt"? Har jag sagt att jag mår dåligt och klagar på utebliven orgasm? 
  • Anonym (U)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:31:57 följande:
    Men det finns inget förbud att ha "dåligt sex".
    Citera där någon påstått att det finns förbud mot dåligt sex.
    Men det kan du väl inte. Du skriver väl även detta för att du får mothugg I att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom man kan ändra sig?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:30:53 följande:
    Och det finns kvinnor som blir arga när de får inte orgasm vid sex även fast mannen ville avsluta sexet.. Finns kvinnor som har andra åsikter än vad du har. 
    Såna kvinnor tycket jag inte att du ska träffa. Tjatsex är olagligt - om det var så du menade. Att bli arg för att nån inte vill ha sex låter väldigt otrevligt och omoget. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:31:57 följande:
    Men det finns inget förbud att ha "dåligt sex".
    Om båda är med på det, nej. Varsågod att ha dåligt sex om du känner för det. Vad är poängen med det? Försöker du skaffa barn? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:28:14 följande:
    Och andra kan ha en annan åsikt om vad som är okej eller inte. 
    Vad är din åsikt? Säljer du sex? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:29:27 följande:
    Om din kille avslutar sexet iförtid för han mår dåligt att hålla på för länge, mår du dåligt också om du skulle klaga på någon utebliven orgasm som sagt? 
    Om du syftar på en man som alltid avslutar sexakten efter att han själv kommit så nej, jag vill fortfarande inte att han gör nåt mot sin vilja. Ja, jag vill att han avbryter hellre än att han gör nåt han inte vill. Nej, det är ingen rättighet att få orgasm. Nej, han gör inget olagligt och är inte skyldig mig nåt. Och nej, jag har ingen rätt att kräva nåt av honom och jag skulle inte bli arg. Däremot har jag ingen skyldighet att träffa honom igen. Jag har rätt att välja bort relationer med såna män. Jag har rätt att träffa andra män eller leva i celibat. En man som enbart vill ha och gillar sex som syftar till hans egen njutning och som inte uppskattar att se mig njuta eller gillar och vill anstränga sig för min skull är inte rätt man för mig. 
  • Börje P
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 17:37:12 följande:
    Såna kvinnor tycket jag inte att du ska träffa. Tjatsex är olagligt - om det var så du menade. Att bli arg för att nån inte vill ha sex låter väldigt otrevligt och omoget. 
    Va? Är tjatsex olagligt? Ha-ha, då blir det inte mycket sex i konungariket Sverige! 
    Hur är det då med fjäsk-sex? Säg inte att det också är förbjudet!
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:26:29 följande:
    Och om du då får inga orgasmer vid sex, vad händer då? 
    Jag fixar det själv. Eller gör slut. Om det nu inte går att kommunicera och utveckla sexlivet. 

Är du född utomlands? Med tanke på hur du skriver, rent grammatiskt. Eller har du dyslexi? Det kanske är därför du missförstår vissa språkliga formuleringar? Med tanke på ditt eget sätt att formulera meningar, hur du felaktigt böjer substantiv och verb (inte ens rubriken kunde du få till) så är det kanske inte konstigt att du missförstår syftet i meningar du läser? Det kanske handlar om språkförbistring? Du påminner om Drottning Silvia i ditt sätt att böja ord, är du tysk månne? 
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-01-31 17:49:26 följande:
    Va? Är tjatsex olagligt? Ha-ha, då blir det inte mycket sex i konungariket Sverige! 
    Hur är det då med fjäsk-sex? Säg inte att det också är förbjudet!
    Ja, tjatsex är olagligt. Jag vet inte vad du menar med "fjäsk-sex" men du klarar nog att googla om du vill fördjupa dig i lagstiftningar. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 16:15:20 följande:
    Och man har rätt enligt lagen att ha sex även om den andra personen inte gillar sexet. 
    Vad är du ute efter, följa lagen eller ha påstådda schyssta värderingar?! 
    Du menar om min kille samtycker till sex som han inte gillar så bryter jag inte mot lagen om jag tackar ja till det? Om min kille säger "Jag hatar att slicka dig, det är det värsta jag vet, jag känner mig så äcklad och kränkt och det känns som ett övergrepp och jag är påväg att kräkas ...men visst kan jag ställa upp på lite husfridsslick för din skull Älskling!". Ja, då väljer jag "påstådda sjysta värderingar" och tackar nej. Vad hade du valt? 
Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."