• Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen)

En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."

Simon Häggström säger i en lokaltidning att "en man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
    www.mitti.se/nyheter/insats--120-man-i-stockholm-utreds-for-sexkop-6.26.260026.d59d5e3757

Det är en ologiskt uttalande. Oftast brukar man påstå att personer som vill att personer ska göra något gratis åt en är de som utnyttjar andra människor. Inte att en person med schyssta värderingar vill att folk ska göra saker åt en gratis. 
    Att få pengar är något positivt. 

Skulle ni vilja exempelvis jobba gratis åt eran arbetsgivare och man har då en sund syn och värderingar?

Det han menar är egentligen att få män vill ha sex med en kvinna som vill ha sex enbart för pengarnas skull. I teorin så tänker sexköpare snarare mer på kvinnor som får pengar för sexet. 
    Men det låter som han menar är att man har bra värderingar om man vill att folk ska jobba gratis åt en. 

• Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 17:23:38 följande:
    Ja, det är det! Jag vill inte ha sex mot nån annans vilja. Jag vill inte få nån annan att må dåligt, då mår jag också dåligt. Jag vill att min kille avbryter om han ångrar sig och inte vill fortsätta. Det vet han att jag vill. Det har vi pratat om många gånger. Varför skulle sex bara vara på mina villkor? 
    Om din kille tycker om sexet och avslutar innan din orgasm, accepterar du det då? 
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 17:27:03 följande:
    Jag vill hellre höra att jag är dålig i sängen (om man nu måste uttrycka sig så) än att nån fortsätter ha sex mot sin vilja "för att vara snäll" (DET vore kränkande). I en sund relation mellan två vuxna så kan man kommunicera och behöver inte hålla på med sånt trams. 
    Och andra kan ha en annan åsikt om vad som är okej eller inte. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:26:54 följande:
    "Bra sex" är ingen rättighet heller 
    Tycker du att sex är en rättighet egentligen?
    Detta påpekar du väl också för att hämnas när du får mothugg I att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig ?
    Jag vill hellre höra att jag är dålig i sängen (om man nu måste uttrycka sig så) än att nån fortsätter ha sex mot sin vilja "för att vara snäll" (DET vore kränkande). I en sund relation mellan två vuxna så kan man kommunicera och behöver inte hålla på med sånt trams. 
    Om din kille avslutar sexet iförtid för han mår dåligt att hålla på för länge, mår du dåligt också om du skulle klaga på någon utebliven orgasm som sagt? 
    Anonym (U) skrev 2025-01-31 17:28:58 följande:
    Tycker du att sex är en rättighet egentligen?
    Detta påpekar du väl också för att hämnas när du får mothugg I att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig ?
    Det är konstigt att hänvisa till lagen när det man klagar på är ingen rättighet heller. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:26:54 följande:
    "Bra sex" är ingen rättighet heller 
    Men man har rätt att avstå från dåligt sex. Jag VILL att min kille avbryter om det inte känns bra för honom. Han är inte skyldig att ställa upp för min skull eller för att inte såra mig. En vuxen människa måste kunna hantera kritik och motgångar. Hur ska man annars utvecklas? Man kanske vill bli bättre i sängen och utveckla sexlivet? Att det är vanligt att "ställa upp" på sex betyder inte att det är bra eller nåt att sträva efter. 
    Och det finns kvinnor som blir arga när de får inte orgasm vid sex även fast mannen ville avsluta sexet.. Finns kvinnor som har andra åsikter än vad du har. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:28:14 följande:
    Och andra kan ha en annan åsikt om vad som är okej eller inte. 
    Tror du att om någon säger emot dig så anser denna person per automatik att det bara går att ha en åsikt?
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 17:30:31 följande:
    Men man har rätt att avstå från dåligt sex. Jag VILL att min kille avbryter om det inte känns bra för honom. Han är inte skyldig att ställa upp för min skull eller för att inte såra mig. En vuxen människa måste kunna hantera kritik och motgångar. Hur ska man annars utvecklas? Man kanske vill bli bättre i sängen och utveckla sexlivet? Att det är vanligt att "ställa upp" på sex betyder inte att det är bra eller nåt att sträva efter. 
    Men det finns inget förbud att ha "dåligt sex".
  • Anonym (U)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:29:57 följande:
    Det är konstigt att hänvisa till lagen när det man klagar på är ingen rättighet heller. 
    Vilken lag syftar du på? Och svara, tycker du att sex är en rättighet?
Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."