• Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen)

En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."

Simon Häggström säger i en lokaltidning att "en man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
    www.mitti.se/nyheter/insats--120-man-i-stockholm-utreds-for-sexkop-6.26.260026.d59d5e3757

Det är en ologiskt uttalande. Oftast brukar man påstå att personer som vill att personer ska göra något gratis åt en är de som utnyttjar andra människor. Inte att en person med schyssta värderingar vill att folk ska göra saker åt en gratis. 
    Att få pengar är något positivt. 

Skulle ni vilja exempelvis jobba gratis åt eran arbetsgivare och man har då en sund syn och värderingar?

Det han menar är egentligen att få män vill ha sex med en kvinna som vill ha sex enbart för pengarnas skull. I teorin så tänker sexköpare snarare mer på kvinnor som får pengar för sexet. 
    Men det låter som han menar är att man har bra värderingar om man vill att folk ska jobba gratis åt en. 

• Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
  • Ezmeraldah
    Anonym (M) skrev 2025-01-29 00:33:05 följande:
    Det hon skrev var att sunda värderingar och sjysst sex är att sådär som att sex ska vara samtyckande och båda tycka om det. Alltså SKA, ingenting om att det räcker med att ha ambitionen eller vad du nu menar.
    Jag håller med om att det är så sex ska vara. Det är klart att den kan råka bli så i längre relationer att det sex ibland upplevs som "tråkigt" eller "slentrianmässigt". Man kanske inte alltid älskar varje sekund av sexakten i en längre relation. Det kanske är sånt du läst om i trådarna du nämnde? Man kan förstås dra allting till sin spets. Man kan ju ramla och bryta benet när man har sex. Det går ju att hitta på olika scenarion som skulle kunna uppstå osv. Men i grund och botten så ja, sex ska vara ömsesidigt och nåt som båda uppskattar och inte bara samtycker till, går med på eller ställer upp på. Ja, det SKA vara så. Misstag kan ske. Jag kanske får ont och måste avbryta mitt i och det kanske inte blev min killes bästa ligg just den gången men på det hela taget så skiter jag ju inte i vad han känner och vill. Jag tror att du förstår vad jag menar. 

Nu är vi långt bort från ämnet. Men det viktiga för dig kanske är att till varje pris hävda att Fiona hade fel enligt dig? Du kanske tycker att du vinner nåt på det? 
  • Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-29 16:45:36 följande:
    Jag håller med om att det är så sex ska vara. Det är klart att den kan råka bli så i längre relationer att det sex ibland upplevs som "tråkigt" eller "slentrianmässigt". Man kanske inte alltid älskar varje sekund av sexakten i en längre relation. Det kanske är sånt du läst om i trådarna du nämnde? Man kan förstås dra allting till sin spets. Man kan ju ramla och bryta benet när man har sex. Det går ju att hitta på olika scenarion som skulle kunna uppstå osv. Men i grund och botten så ja, sex ska vara ömsesidigt och nåt som båda uppskattar och inte bara samtycker till, går med på eller ställer upp på. Ja, det SKA vara så. Misstag kan ske. Jag kanske får ont och måste avbryta mitt i och det kanske inte blev min killes bästa ligg just den gången men på det hela taget så skiter jag ju inte i vad han känner och vill. Jag tror att du förstår vad jag menar. 

Nu är vi långt bort från ämnet. Men det viktiga för dig kanske är att till varje pris hävda att Fiona hade fel enligt dig? Du kanske tycker att du vinner nåt på det? 
    Har aldrig hävdat något om att det var något fel, och dina personliga tolkningar av vad andra skriver var inte vad jag frågade efter, så du får gärna försöka läsa frågan igen då du uppenbarligen inte förstod den.
  • Ezmeraldah
    Det hon skrev var att sunda värderingar och sjysst sex är att sådär som att sex ska vara samtyckande och båda tycka om det. 
    Det är inte jättelätt att förstå den här meningen får jag erkänna. 

Men ja, "sjyst sex" är sex som båda tycker om. 

Du skrev att du läst i trådar om "dåligt sex" i relationer och det är inte "sjyst sex", nej. 
  • Anonym (Finns inget)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-29 18:40:49 följande:

Du skrev att du läst i trådar om "dåligt sex" i relationer och det är inte "sjyst sex", nej. 
    Man måste förtjäna för att ha "schysst sex".
  • ClumsySmurf
    Det hon skrev var att sunda värderingar och sjysst sex är att sådär som att sex ska vara samtyckande och båda tycka om det. Alltså SKA, ingenting om att det räcker med att ha ambitionen eller vad du nu menar.
    om man hakar upp sej på SKA när man pratar om värderingar och inte prestationer
    kanske man har missupfattat något.

• Anonym (Smidaren)
    Hugful80 skrev 2025-01-28 23:22:07 följande:

Kvinnor bör inte prostituera sig, det tror jag alla håller med om. Men så länge det finns detta som en sista utväg för att försörja sig, eller att ha blivit tvingad av en hallick och det finns äckelgubbar som är villiga att betala för att utnyttja en annan människa så kommer marknade alltid finnas. Sorgligt men sant.

Nu skapar du en förljugen värld där kvinnor tvingas prostituera sig för att överleva och att äckliga gubbar utnyttjar detta. Detta är ett bra exempel på en ensidig världsbild där män enbart är svin och kvinnor enbart är offer.

Här min värld. Kvinnor prostituerar sig för att tjäna grova pengar och att ha ett lyxigare liv, dyra kläder, resor. Svenska kvinnor reser till Abu Dhabi för att lyxprostituera sig. Andra kvinnor prostituerar sig för att finansiera drogmissbruk. Många svenska kvinnor har konton på OnlyFans för att sälja kroppar.

• Anonym (Finns inget)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-28 21:13:17 följande:
    En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.." Simon Häggström säger i en lokaltidning att "en man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
    www.mitti.se/nyheter/insats--120-man-i-stockholm-utreds-for-sexkop-6.26.260026.d59d5e3757

Det är en ologiskt uttalande. Oftast brukar man påstå att personer som vill att personer ska göra något gratis åt en är de som utnyttjar andra människor. Inte att en person med schyssta värderingar vill att folk ska göra saker åt en gratis. 
    Att få pengar är något positivt. 

Skulle ni vilja exempelvis jobba gratis åt eran arbetsgivare och man har då en sund syn och värderingar?

Det han menar är egentligen att få män vill ha sex med en kvinna som vill ha sex enbart för pengarnas skull. I teorin så tänker sexköpare snarare mer på kvinnor som får pengar för sexet. 
    Men det låter som han menar är att man har bra värderingar om man vill att folk ska jobba gratis åt en. 
    Vem bryr sig!?
    Om en kvinna eller man mot sin vilja blir utan sex eller "schysst sex" är det deras problem. 
    Man måste förtjäna för att få något. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Finns inget) skrev 2025-01-29 19:00:41 följande:
    Man måste förtjäna för att ha "schysst sex".
    Nej, det måste man inte.
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-01-29 19:04:47 följande:

Här min värld. Kvinnor prostituerar sig för att tjäna grova pengar och att ha ett lyxigare liv, dyra kläder, resor. Svenska kvinnor reser till Abu Dhabi för att lyxprostituera sig. Andra kvinnor prostituerar sig för att finansiera drogmissbruk. Många svenska kvinnor har konton på OnlyFans för att sälja kroppar.

Låter fruktansvärt tragiskt och inte som nåt att sträva efter. Och jag tror inte att män med sunda värderingar köper sex av de kvinnorna så jag håller fortfarande med Simon Häggström. 
  • Anonym (Finns inget)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-29 19:18:42 följande:
    Nej, det måste man inte.
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-01-29 19:04:47 följande:

Låter fruktansvärt tragiskt och inte som nåt att sträva efter. Och jag tror inte att män med sunda värderingar köper sex av de kvinnorna så jag håller fortfarande med Simon Häggström. 

Sex är inte något som ges till någon utan något som man måste förtjäna. Även de som kanske inte anses vara attraktiva kan ha sex med likasinnade, ifall de lyckas attrahera någon annan ful person. 

• Anonym (Finns inget)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-29 18:40:49 följande:

Vissa individer förtjänar bättre valalternativ än andra.
    Om en person anser att sitt sexliv är otillfredsställande, bör man investera mer tid och ansträngning i sin egen personliga utveckling.
    Män har inga skyldigheter mot någon kvinna 
Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."