• Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen)

En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."

Simon Häggström säger i en lokaltidning att "en man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
    www.mitti.se/nyheter/insats--120-man-i-stockholm-utreds-for-sexkop-6.26.260026.d59d5e3757

Det är en ologiskt uttalande. Oftast brukar man påstå att personer som vill att personer ska göra något gratis åt en är de som utnyttjar andra människor. Inte att en person med schyssta värderingar vill att folk ska göra saker åt en gratis. 
    Att få pengar är något positivt. 

Skulle ni vilja exempelvis jobba gratis åt eran arbetsgivare och man har då en sund syn och värderingar?

Det han menar är egentligen att få män vill ha sex med en kvinna som vill ha sex enbart för pengarnas skull. I teorin så tänker sexköpare snarare mer på kvinnor som får pengar för sexet. 
    Men det låter som han menar är att man har bra värderingar om man vill att folk ska jobba gratis åt en. 

• Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
  • Anonym (U)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 16:21:38 följande:
    Och felet skulle kunna ligga på dig om sexet är inte njutbart 
    Spelar det någon roll vems felet är?
  • Anonym (U)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 16:11:03 följande:
    Nu tar du ett exempel på att du bryr dig inte om den andra. 
    Och den som vill fortsätta trots att den andre helst avbrutit är omtänksam och bryr sig?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 16:10:00 följande:
    Du snackade ju om schysst sex. 
    Är det schysst att avbryta iförtid?
    Schysst sex är det när det är på dina villkor! 
    Ja, det är det! Jag vill inte ha sex mot nån annans vilja. Jag vill inte få nån annan att må dåligt, då mår jag också dåligt. Jag vill att min kille avbryter om han ångrar sig och inte vill fortsätta. Det vet han att jag vill. Det har vi pratat om många gånger. Varför skulle sex bara vara på mina villkor? 
    Anonym (U) skrev 2025-01-31 17:20:36 följande:
    Du menar att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig? Även om de inte gillar det?
    Menar du att det är schyssta värderingar?
    Rent formellt finns det ingen rättighet heller till det. 
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 17:23:38 följande:
    Ja, det är det! Jag vill inte ha sex mot nån annans vilja. Jag vill inte få nån annan att må dåligt, då mår jag också dåligt. Jag vill att min kille avbryter om han ångrar sig och inte vill fortsätta. Det vet han att jag vill. Det har vi pratat om många gånger. Varför skulle sex bara vara på mina villkor? 
    Och du skulle kunna må dåligt om han avslutar sexet iförtid 
  • Anonym (U)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:23:46 följande:
    Rent formellt finns det ingen rättighet heller till det. 
    Rättighet till vad? Precisera.
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 17:23:38 följande:
    Och om du då får inga orgasmer vid sex, vad händer då? 
    Anonym (U) skrev 2025-01-31 17:26:00 följande:
    Rättighet till vad? Precisera.
    "Bra sex" är ingen rättighet heller 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 16:27:56 följande:
    Det kan anses kränkande ifall någon avslutar damlaget för den andra tycker den andra är dålig i sängen. 
    Det finns en orsak varför det är vanligt med kvinnor som låtsas få en orgasm för att mannen ska inte ta illa upp om han ska vara dålig i sängen 
    Jag vill hellre höra att jag är dålig i sängen (om man nu måste uttrycka sig så) än att nån fortsätter ha sex mot sin vilja "för att vara snäll" (DET vore kränkande). I en sund relation mellan två vuxna så kan man kommunicera och behöver inte hålla på med sånt trams. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen) skrev 2025-01-31 17:24:52 följande:
    Och du skulle kunna må dåligt om han avslutar sexet iförtid 
    Skriver du detta för att hämnas igen, för mothugg du fått?
Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."