• Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen)

En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."

Simon Häggström säger i en lokaltidning att "en man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
    www.mitti.se/nyheter/insats--120-man-i-stockholm-utreds-for-sexkop-6.26.260026.d59d5e3757

Det är en ologiskt uttalande. Oftast brukar man påstå att personer som vill att personer ska göra något gratis åt en är de som utnyttjar andra människor. Inte att en person med schyssta värderingar vill att folk ska göra saker åt en gratis. 
    Att få pengar är något positivt. 

Skulle ni vilja exempelvis jobba gratis åt eran arbetsgivare och man har då en sund syn och värderingar?

Det han menar är egentligen att få män vill ha sex med en kvinna som vill ha sex enbart för pengarnas skull. I teorin så tänker sexköpare snarare mer på kvinnor som får pengar för sexet. 
    Men det låter som han menar är att man har bra värderingar om man vill att folk ska jobba gratis åt en. 

• Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
  • ClumsySmurf
    Anonym (M) skrev 2025-01-30 12:23:23 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-01-29 19:02:33 följande:
    om man hakar upp sej på SKA när man pratar om värderingar och inte prestationer
    kanske man har missupfattat något.
    Jag hakar upp mig på att andra tolkar andras texter så som det passar dem istället för att låta personen det gäller svara på vad jag frågade.
    kan det vara så att om man inte förstår skillnaden mellan schysst syn på sex och schysst prestation så missförstår man med flit för att ha något att klaga på?

• Anonym (Smidaren)
    Anonym (Kygo) skrev 2025-01-30 16:17:27 följande:
    En man som inte bryr sig om kvinnor kommer att ha ett självförtroende i samröre med dem som många män saknar.

Kvinnor läser av desperata och osjälvsäkra män direkt.

Typiska fördomar om hur kassa män är och hur bra kvinnor är. Bara för att en sak står ofta på Familjeliv blir det inte sant. Mycket av det som skrivs härinne är vad som känns rätt och bra för kvinnor. 

Sen är vissa män naiva och går på detta. Det är inget bevis för att det stämmer. Det handlar bara om män som inte vågar eller kan formulera sig.

• Ezmeraldah
    Anonym (Finns inget) skrev 2025-01-29 19:34:17 följande:
    Vissa individer förtjänar bättre valalternativ än andra.
    Om en person anser att sitt sexliv är otillfredsställande, bör man investera mer tid och ansträngning i sin egen personliga utveckling.
    Män har inga skyldigheter mot någon kvinna 
    Har jag sagt att män har skyldigheter mot kvinnor?
    Anonym (M) skrev 2025-01-30 12:31:10 följande:
    Diskussionen handlade väl från början snarare om vad det är för slags person som har sexet. En man med sjyssta värderingar och det där du vet. Han ska ha sex som båda tycker om, alltså inte ha dåligt sex.

Ja, det håller jag med om. Varför skulle man ha sex som den ena ogillar? (Jag försökte tolka vad du menade med det men då fick jag skäll så förklara gärna.)
    Anonym (Kygo) skrev 2025-01-29 20:04:22 följande:
    Självklart är detta rent önsketänkande från skribentens sida.

Snarare är det så att om man har dålig kvinnosyn så kommer man aldrig att behöva betala för sex.
    "Behöva" - hur menar du? De flesta som köper sex är gifta och har barn så uppenbarligen har de möjlighet att ha sex utan att betala?

Det är klart att det finns män med dåliga värderingar som inte köper sex.
  • Ezmeraldah
    ClumsySmurf skrev 2025-01-30 17:32:12 följande:
    kan det vara så att om man inte förstår skillnaden mellan schysst syn på sex och schysst prestation så missförstår man med flit för att ha något att klaga på?
    Alla som skriver om "dåligt sex i relationer" kanske inte har sunda värderingar och en sund syn på sex heller. Varken män eller kvinnor. 
  • Anonym (Kygo)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-01-30 17:33:01 följande:

Typiska fördomar om hur kassa män är och hur bra kvinnor är. Bara för att en sak står ofta på Familjeliv blir det inte sant. Mycket av det som skrivs härinne är vad som känns rätt och bra för kvinnor. 

Sen är vissa män naiva och går på detta. Det är inget bevis för att det stämmer. Det handlar bara om män som inte vågar eller kan formulera sig.

Jag pratar inte om familjeliv. Jag pratar om verkligheten.

Du har en typisk romantiserad bild men det är inte så det fungerar i verkligheten.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Kygo) skrev 2025-01-30 16:17:27 följande:
    En man som inte bryr sig om kvinnor kommer att ha ett självförtroende i samröre med dem som många män saknar.

Kvinnor läser av desperata och osjälvsäkra män direkt.
    Menar du att det bara är osäkra och blyga män som köper sex? Och att de som köper sex gör det för att de har svårt att få kontakt med kvinnor på andra sätt? De flesta som köper sex är gifta och har barn så nja... 
  • Anonym (M)

Varför man skulle ha sex som den ene ogillar, vet inte varför du tror jag vet varför folk har det men ja jag kan bara svara för mig själv och jag har gjort det för husfridens skull typ

Ezmeraldah skrev 2025-01-30 17:39:04 följande:

Ja, det håller jag med om. Varför skulle man ha sex som den ena ogillar? (Jag försökte tolka vad du menade med det men då fick jag skäll så förklara gärna.)

Snarare är det så att om man har dålig kvinnosyn så kommer man aldrig att behöva betala för sex.
  • Anonym (M)
    ClumsySmurf skrev 2025-01-30 17:32:12 följande:
    Jag har ställt en fråga, inte klagat på något så du kan lägga av med dina anklagelser
  • Anonym (M)

Kom på en anledning till, att man inte visste innan att man skulle ogilla sexet med personen

Ezmeraldah skrev 2025-01-30 17:39:04 följande:
    Varför skulle man ha sex som den ena ogillar? (Jag försökte tolka vad du menade med det men då fick jag skäll så förklara gärna.)

• Ezmeraldah
    Anonym (M) skrev 2025-01-30 17:52:51 följande:

Varför man skulle ha sex som den ene ogillar, vet inte varför du tror jag vet varför folk har det men ja jag kan bara svara för mig själv och jag har gjort det för husfridens skull typ

Tycker du att det är sunt? Är det sunda värderingar att förespråka det? 
Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."