• Anonym (Vinklad artikeln i lokaltidningen)

En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."

Simon Häggström säger i en lokaltidning att "en man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
    www.mitti.se/nyheter/insats--120-man-i-stockholm-utreds-for-sexkop-6.26.260026.d59d5e3757

Det är en ologiskt uttalande. Oftast brukar man påstå att personer som vill att personer ska göra något gratis åt en är de som utnyttjar andra människor. Inte att en person med schyssta värderingar vill att folk ska göra saker åt en gratis. 
    Att få pengar är något positivt. 

Skulle ni vilja exempelvis jobba gratis åt eran arbetsgivare och man har då en sund syn och värderingar?

Det han menar är egentligen att få män vill ha sex med en kvinna som vill ha sex enbart för pengarnas skull. I teorin så tänker sexköpare snarare mer på kvinnor som får pengar för sexet. 
    Men det låter som han menar är att man har bra värderingar om man vill att folk ska jobba gratis åt en. 

• Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."
  • Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-30 19:03:34 följande:
    Du undrar uppriktigt om hon tror att alla som har obetalt sex bara har sex som de uppskattar? För mig känns det väldigt otroligt att nån skulle tro det. Och du tänker att det finns en möjlighet att hon på allvar likställer samtycke med att uppskatta sexakten? Okej.

Jag tycker att det var en väldigt märklig fråga och jag ser inte hur det är relevant. För mig låter det mer som om du vill märka ord.

För mig är det självklart hur hon menar så jag behöver inte ställa en sån fråga. Om nån skriver att äpplen och päron är goda så behöver jag inte fråga om personen är medveten om att äpplen och päron inte är samma sak. 

Men vi får hoppas att hon svarar dig så du får klarhet.  

Eventuellt, att skriva så kan betyda att man tycker att de två hör ihop.

Men visst hon kan ju också mena att räkna upp två olika skilda exempel på sex som personer med sunda värderingar har och att man inte måste inte ha just de två för att man ska vara en person med sunda värderingar.

• Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-30 19:12:22 följande:
    Jag har redan bemött detta men klipper in mitt svar igen. Jag håller med om det Fiona skrev och det jag skriver nedan tycker jag är underförstått och så självklart att det inte ska behöva påpekas. 
    Ezmeraldah skrev 2025-01-29 16:45:36 följande:
    Det är klart att den kan råka bli så i längre relationer att det sex ibland upplevs som "tråkigt" eller "slentrianmässigt". Man kanske inte alltid älskar varje sekund av sexakten i en längre relation. Det kanske är sånt du läst om i trådarna du nämnde? Man kan förstås dra allting till sin spets. Man kan ju ramla och bryta benet när man har sex. Det går ju att hitta på olika scenarion som skulle kunna uppstå osv. Men i grund och botten så ja, sex ska vara ömsesidigt och nåt som båda uppskattar och inte bara samtycker till, går med på eller ställer upp på. Ja, det SKA vara så. Misstag kan ske. Jag kanske får ont och måste avbryta mitt i och det kanske inte blev min killes bästa ligg just den gången men på det hela taget så skiter jag ju inte i vad han känner och vill. Jag tror att du förstår vad jag menar. 
    Jag tror att nästan alla har haft "dåligt sex". Jag tycker att man måste kunna diskutera i generella termer utan att lägga in en lång brasklapp (vem fan orkar?) om alla olika eventualiteter som skulle kunna uppstå. Jag tycker att det är barnsligt och tröttsamt när folk håller på så. 
    Jag bryr mig inte om vad du orkar eller är tycker är tröttsamt. Du måste inte svara och nej jag vet inte om du har bemött något direkt, det är ju bara gissningar från din sida om vad andra menar med sina inlägg. Det är upp till person i fråga om den vill klargöra vad den menade, om det gäller generellt eller bara ibland.
  • Ezmeraldah
    Anonym (M) skrev 2025-01-30 19:43:00 följande:
    Jag bryr mig inte om vad du orkar eller är tycker är tröttsamt. Du måste inte svara och nej jag vet inte om du har bemött något direkt, det är ju bara gissningar från din sida om vad andra menar med sina inlägg. Det är upp till person i fråga om den vill klargöra vad den menade, om det gäller generellt eller bara ibland.
    Du skrev TILL MIG  "jag har väl osunda värderingar då". Det har jag aldrig påstått att du skulle ha. Därför klippte jag in hur jag ser ämnet. Jag tycker alltså inte att man måste ha osunda värderingar för att man ställer om på "husfridssex". Jag tycker så som jag skrev i stycket jag klippte in. Så jo, där bemöter jag ditt påstående om huruvida du skulle ha osunda värderingar. 
    Anonym (M) skrev 2025-01-30 19:29:54 följande:

Eventuellt, att skriva så kan betyda att man tycker att de två hör ihop.

Men visst hon kan ju också mena att räkna upp två olika skilda exempel på sex som personer med sunda värderingar har och att man inte måste inte ha just de två för att man ska vara en person med sunda värderingar.

Ja, vem vet. Hon kan ju ha menat att det är samma sak. Det är ju en jättespännande fråga. Eller inte. (Ja, du skiter förstås i vad jag tycker, bara du får påpeka hur fel nån annan har).
  • Anonym (M)

Ja du tar ju på dig att tolka åt andra men egentligen så bemöter det inte vad jag faktiskt undrade eftersom det inte var dina resonemang jag frågade om. Och nu handlade det om att har man sunda värderingar så har man sex som båda tycker om. Det höll du med om om jag förstod rätt. Men ok även om man har sex som båda inte gillar så har man ändå inte osunda värderingar. Eller vad du nu menar. Båda kan stämma iof. 

Ezmeraldah skrev 2025-01-30 19:59:32 följande:
    Du skrev TILL MIG  "jag har väl osunda värderingar då". Det har jag aldrig påstått att du skulle ha. Därför klippte jag in hur jag ser ämnet. Jag tycker alltså inte att man måste ha osunda värderingar för att man ställer om på "husfridssex". Jag tycker så som jag skrev i stycket jag klippte in. Så jo, där bemöter jag ditt påstående om huruvida du skulle ha osunda värderingar.
  • Anonym (M)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-30 19:59:32 följande:
    Ja, vem vet. Hon kan ju ha menat att det är samma sak. Det är ju en jättespännande fråga. Eller inte. (Ja, du skiter förstås i vad jag tycker, bara du får påpeka hur fel nån annan har).
    Ja precis du vet inte. Och om någon har fel har jag inte sagt något om, så det där tar jag inte på mig.
  • Börje P

En ärlig man med sunda värderingar betalar självklart för sig! Det är så synd om de prostituerade sägs det, men det är väl ännu värre för de kvinnor som inte får ett rött öre. De är ju också många fler (tror jag iaf).

• Ezmeraldah
    Anonym (M) skrev 2025-01-30 20:40:08 följande:

Ja du tar ju på dig att tolka åt andra men egentligen så bemöter det inte vad jag faktiskt undrade eftersom det inte var dina resonemang jag frågade om. Och nu handlade det om att har man sunda värderingar så har man sex som båda tycker om. Det höll du med om om jag förstod rätt. Men ok även om man har sex som båda inte gillar så har man ändå inte osunda värderingar. Eller vad du nu menar. Båda kan stämma iof. 

Jag har försökt förklara men jag ger upp.
    Anonym (M) skrev 2025-01-30 20:42:27 följande:
    Ja precis du vet inte. Och om någon har fel har jag inte sagt något om, så det där tar jag inte på mig.

Jo, det vet jag men jag var ironisk. 
  • Börje P
    Ezmeraldah skrev 2025-01-30 22:38:37 följande:
    Jag har försökt förklara men jag ger upp.
    Anonym (M) skrev 2025-01-30 20:42:27 följande:

Jo, det vet jag men jag var ironisk. 
    Att ni bara orkar hålla på med detta tjat...
    Ezmeraldah skrev 2025-01-30 18:15:06 följande:
    Man har rätt att ångra sig och avbryta. 
    Då blir ju sexet inte njutbart för den andra. 
    Anonym (M) skrev 2025-01-30 18:20:56 följande:
    Det har jag gjort också, vad nu det har med saken att göra, poängen var att det var sex som den ena ogillade, vilket var vad du frågade efter
    Det snackas om schysst sex, att avbryta sexet är det schysst? 
Svar på tråden En man med sunda värderingar och schysst syn på sex kommer aldrig att betala för det.."