• Oväntadedrömmen

    Bf September 2024

    Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

    Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

  • Svar på tråden Bf September 2024
  • Platysma

    Mina blödningar har fortsatt, men nu senaste dagarna bara bruna blödningar/flytningar som lätt mens typ. BM var inte särskilt orolig och de hade heller inga läkartider nu i veckan, så jag gick på ett privat UL för att få känna lite lugn och ro nu under påskhelgen. 


    Hon sprattlade runt där inne till synes obrydd om ?mina problem?. Ultraljudsteknikern hittade vad som såg ut att vara blödningskällan, ett litet hematom utanför fostersäcken som inte såg ut som nåt stort problem. Annars såg allt bra ut. 🤞

  • BaraVara55

    Vad bra att du kollade upp det och att bebis mår bra! Hoppas det slutar blöda också men skönt att veta möjlig orsak och att de såg bra ut. <3

    Hur går det för dig @Idasofia84? Har du fått svar? :) 

  • Platysma

    Kom hit för att fråga samma sak! 😊


     


    BaraVara55 skrev 2024-04-02 21:48:43 följande:

    Hur går det för dig @Idasofia84? Har du fått svar? :) 


  • Platysma

    Hur har ni det allihopa? Ni som har BF i början av september har snart RUL va? 😊

    Jag räknar ner till v 22. Fortsätter blöda men bebisen verkar må fint, vore så skönt att vara kopplad till förlossningen istället för att ränna på gynakuten stup i kvarten. 😅

  • Eurotamandua

    Platys­ma, 

    Var på RUL i fredags men bäbisen ville verkligen inte vända på sig rätt. Vi kämpade på i nästan en timme, med 15 minuters promenad ifall det skulme hjälpa. Men icke, envis en. 😊
    Det som gick att se såg bra ut. Nytt försök på tisdag! Hoppas att få veta kön då också. 🙂

    Men visst är det en lång väntan innan man får se bäbien och att allt ska vara bra

  • BaraVara55
    Eurotamandua skrev 2024-04-07 22:57:17 följande:

    Platys­ma, 

    Var på RUL i fredags men bäbisen ville verkligen inte vända på sig rätt. Vi kämpade på i nästan en timme, med 15 minuters promenad ifall det skulme hjälpa. Men icke, envis en. 😊
    Det som gick att se såg bra ut. Nytt försök på tisdag! Hoppas att få veta kön då också. 🙂

    Men visst är det en lång väntan innan man får se bäbien och att allt ska vara bra


    Hur gick det i tisdags? 😊

    Jag ska på UL på mån och tänkte också ta reda på kön om allt ser bra ut. Då är jag i v 17, och nu verkar illamåendet äntligen släppt men dessvärre ersatts av foglossning. 
    Någon som har tips på hur de kan mildras? Går de över? 
  • Jeessiiie

    Var på rutinultraljud igår fredags 12/4. mitt första barn, barnmorskan kollade igenom allt. säger att saker ser bra ut. tills precis innan ultraljudet är klart. då nämner hon att barnet har klumpfot, jag är nog fortfarande chockad över svaret. 
    ska tillbaka på ultraljud på tisdag, hos en läkare denna gång. där blir det inskrivninh till barnortopeden och massa information. 
    någon som har erfarenhet av klumpfot som kan berätta lite! känns som dom närmaste 4-5 åren kommer bli väldigt jobbiga med sjukhusturer varje vecka. Tar nog lite tid att smälta Detta. 

  • anasi

    Hej på er!


     


    Vi var på Rutinultraljud igår, och det är en liten flicka i magen! :D


    Efter 3 pojkar får vi nu en liten tjej, det känns fantastiskt roligt!

  • Klobibblan
    anasi skrev 2024-04-16 20:24:07 följande:

    Hej på er!


     


    Vi var på Rutinultraljud igår, och det är en liten flicka i magen! :D


    Efter 3 pojkar får vi nu en liten tjej, det känns fantastiskt roligt!


    Vad roligt, grattis! Vi fick reda på könet idag (är i v. 20) och vi väntar en liten pojk! 😄 Första barnet.
  • Platysma
    Jeessiiie skrev 2024-04-13 11:08:02 följande:

    Var på rutinultraljud igår fredags 12/4. mitt första barn, barnmorskan kollade igenom allt. säger att saker ser bra ut. tills precis innan ultraljudet är klart. då nämner hon att barnet har klumpfot, jag är nog fortfarande chockad över svaret. 
    ska tillbaka på ultraljud på tisdag, hos en läkare denna gång. där blir det inskrivninh till barnortopeden och massa information. 
    någon som har erfarenhet av klumpfot som kan berätta lite! känns som dom närmaste 4-5 åren kommer bli väldigt jobbiga med sjukhusturer varje vecka. Tar nog lite tid att smälta Detta. 


    Åh, förstår att det var ett svårt besked att få. Känns som att vi alla går och väntar på RUL för att bara få höra att allt är bra - och skulle nog inte känna mig rustad att höra något annat heller.. Har ni varit på uppföljningsultealjud nu? Fått mer info? Hur känns det? Ta hand om er!
  • Platysma
    Eurotamandua skrev 2024-04-07 22:57:17 följande:

    Platys­ma, 

    Var på RUL i fredags men bäbisen ville verkligen inte vända på sig rätt. Vi kämpade på i nästan en timme, med 15 minuters promenad ifall det skulme hjälpa. Men icke, envis en. 😊
    Det som gick att se såg bra ut. Nytt försök på tisdag! Hoppas att få veta kön då också. 🙂

    Men visst är det en lång väntan innan man får se bäbien och att allt ska vara bra


    Hoppas ni fick till bättre samarbete på tisdagen? 😀

  • BaraVara55

    Vi var på ultraljud i veckan och det var så skönt att höra att allt såg bra ut. Alla organ och de man kunde se nu i v.17 såg bra ut. Var så nervös innan. 
    Men har de riktiga ul i v20 och sen kommer vi få en extra kontroll av hjärtat i typ v.21-v22. De erbjuds tydligen om man har en historik lik vår. 

    Så nu känns det bra.Bad läkaren att skriva en lapp med kön och sen beställde jag en blombukett som vi sedan öppnade tsm för att ta reda på könet. Så himla mysig stund att öppna bara jag och sambon, och fira och att våga tro att vi kommer bli tre i höst. Det är en pojke! 💙

    Blir varm i kroppen varje gång jag ser buketten. Nu börjar de kännas på riktigt! 😊

    Nu funderar jag på om och olika sätta att dokumentera graviditeten. 
    Är i v.17 men har ingen bump riktigt än, men hade varit kul att kanske fota. Sett nån som målat av vecka för vecka

  • Jeessiiie

    vi har varit på uppföljning. 
    samma kontroll igen fast av en barnläkare denna gång. 
    fick erbjudande om fostervatten prov. som jag avböjde, vill inte att något ska hända. allt såg bra ut förutom den här sena foten (peva) var helt förstörd 2-3 dagar efter uppföljning. men man måste vara pocitiv. så vi hoppas på det bästa. blir inskriven på barn ortopeden redan nu så ska ditt och prata med dom för mer info framöver 


    #370
  • Hannis1983

    Nu har vi varit på RUL. Allt såg fint ut. Finns det fortfarande möjlighet att vara med i fb gruppen? Har velat vänta då vi hade ett MA tidigare men nu känns det verkligen på riktigt 

  • BaraVara55

    Finns de en fb grupp? Isf är jag också gärna med :) 
    Jag har också varit på RUL och fått höra att allt ser bra ut. Moderkakan ligger i bakvägg och dessvärre lite ivägen, men hoppas den klättrar upp och annars blir de kejsarsnitt och det blir säkert också bra. Bara så glad över att allt ser bra ut och att jag känner sparkar. 

    Hur sjukt är de inte att de redan är maj?🤗 Och på mitt kontorsjobb försvinner folk på semestertider efter midsommar, och sen vips kommer det redan vara augusti/september och de är dags att gå hem? 
    Jag har inte riktigt berättat eller gjort någon överlämningsplan än, men har iaf berättat för chefen. 

    Hur länge hoppas ni kunna jobba (om det går beroende på fysisk/psykist mående och atbetsmiljö såklart)?  

  • Fjällfärd
    BaraVara55 skrev 2024-05-06 20:44:43 följande:

    Finns de en fb grupp? Isf är jag också gärna med :) 
    Jag har också varit på RUL och fått höra att allt ser bra ut. Moderkakan ligger i bakvägg och dessvärre lite ivägen, men hoppas den klättrar upp och annars blir de kejsarsnitt och det blir säkert också bra. Bara så glad över att allt ser bra ut och att jag känner sparkar. 

    Hur sjukt är de inte att de redan är maj?🤗 Och på mitt kontorsjobb försvinner folk på semestertider efter midsommar, och sen vips kommer det redan vara augusti/september och de är dags att gå hem? 
    Jag har inte riktigt berättat eller gjort någon överlämningsplan än, men har iaf berättat för chefen. 

    Hur länge hoppas ni kunna jobba (om det går beroende på fysisk/psykist mående och atbetsmiljö såklart)?  


    Jag hoppas kunna jobba till ganska tätt på, har planerat för 2 veckors semester innan BF. Men är osäker på hur längre man ska pusha det. Jobbar med samtal så blir mycket sittande för mig. Vill ogärna ta ut föräldradagar innan förlossningen då vi kommer försöka spara dom till senare. Hur tänker ni andra?
    BF 29/9-2024
  • Fjällfärd

    Vi var på RUL igår och allt såg fint ut med vår lilla tjej! 😊🙏🏼 Väldigt glada och tacksamma för allt som ser bra ut även om de såklart inte kan se allt på ultraljudet ❤️

    Har fått en rejäl kula nu. Jag är ganska kort samt har kort rygg så är såklart mindre plats för bebis än om man är lite längre. Har tyvärr dessutom redan gått upp ganska mycket i vikt trots bra kosthållning samt att vi lever ett aktivt liv med hund och hus. Känner att det är lätt att jämföra sig med andra men försöker samtidigt tänka på att det viktigaste är att både jag och bebisen mår bra.


    BF 29/9-2024
  • Hannis1983

    Jag ska jobba fram till semestern, den är från vecka 28-32 och efter det har jag svårt att tro att foglossningen som redan är tuff kommer vara hanterbar. 

  • BaraVara55
    Fjällfärd skrev 2024-05-07 21:56:20 följande:

    Vi var på RUL igår och allt såg fint ut med vår lilla tjej! 😊🙏🏼 Väldigt glada och tacksamma för allt som ser bra ut även om de såklart inte kan se allt på ultraljudet ❤️

    Har fått en rejäl kula nu. Jag är ganska kort samt har kort rygg så är såklart mindre plats för bebis än om man är lite längre. Har tyvärr dessutom redan gått upp ganska mycket i vikt trots bra kosthållning samt att vi lever ett aktivt liv med hund och hus. Känner att det är lätt att jämföra sig med andra men försöker samtidigt tänka på att det viktigaste är att både jag och bebisen mår bra.


    Åh vad härligt med RUL ❤️

    Min nära vän är bara två veckor tidigare än mig och jag är lite småavundsjuk på hennes fina kula. Hon är också ganska kort så vi gissade på att de kan vara en faktor. 
    Jag ser mer ut som att jag är svullen än gravid haha. Känns mer som att man ser att jag är gravid på sätter jag går på då jag har foglossning.

    Men skönt att du kan vara så aktiv och att ni båda mår bra 😊
Svar på tråden Bf September 2024