Inlägg från: Klobibblan |Visa alla inlägg
  • Klobibblan

Bf September 2024

Jag hoppar också in här! Har bf 10 september, plussade i lördags. Lite roligt, för jag tog också ut spiralen i september och blev gravid i december. Hur tänker ni kring kosttillskott? Jag gjorde en hårmineralanalys i november för att se vilka brister jag hade. Jag fick rekommenderade kosttillskott utifrån det. Tyvärr kan jag inte forsätta äta många av burkarna då de innehåller för höga halter av vitaminer och mineraler, alternativt ämnen som man inte ska stoppa i sig som gravid. Jag har tittat på multivitamin-burkarna för gravida, men alla innehåller ganska mycket kalcium, vilket jag har överskott av. Hur tänker ni? :)

• Klobibblan
    Soltjej25 skrev 2024-01-04 06:31:42 följande:

Idag känner jag en stor oro.
    inga symptom kvar. Lite lätt ont i magen men inte ens bröstvårtorna gör ont längre.. blir så fruktansvärt orolig vet inte vart jag ska ta vägen. 

Jag känner igen mig. Är i v. 5+3 och molvärken i magen, illamåendet och tröttheten har avtagit. Kunde t.o.m inte somna om inatt när jag vaknade, vilket inte har varit några konstigheter innan då jag varit såååå trött. Det "enda" jag har kvar är ömma bröst och ont i korsryggen (har läst att det sistnämnda kan vara tecken på ett MS, så det känns inte så kul). För övrigt har jag förstått att det inte behöver betyda någonting när symtomen avtar, men visst blir man nojig. När kan man tidigast se om allt står rätt till? Är det v. 8? Detta är min första graviditet så jag har inte stenkoll.
  • Klobibblan
    Soltjej25 skrev 2024-01-04 08:15:34 följande:

Jag har bokat privat VUL i vecka 6+4. Tidigast man kan boka är vecka 6. I stockholm iallafall!

Okej, lycka till och berätta gärna hur det gick sen! Samt om symtomen kommit tillbaka. Vad hade du för symtom från början?
  • Klobibblan

Jag ska gyn idag, tror ni att de kan se om allt står rätt till redan nu (5+3) eller är det för tidigt att se det? Mina symtom har som sagt avtagit så man undrar ju hur allt står till där inne..

• Klobibblan
    Klobibblan skrev 2024-01-04 13:03:38 följande:

Jag ska gyn idag, tror ni att de kan se om allt står rätt till redan nu (5+3) eller är det för tidigt att se det? Mina symtom har som sagt avtagit så man undrar ju hur allt står till där inne..

Gynekologen kunde inte se ett embry, hon sa å andra sidan att det var väldigt tidigt för att göra ultraljud, så jag fick en ny tid om två veckor.
  • Klobibblan
    Elefanten92 skrev 2024-01-04 16:22:14 följande:

Spännande! Tiden fram till två veckor känns lång 😳 Tycker bara tiden som det är går långsamt! 

Sa dem på gyn vad man kan förväntas se i 5+3 ? 

Är i 5+4 och har tidigare bara haft ofostriga graviditeter, så man vill ju gärna göra VUL så fort de går för se om de är ett foster.? 

Vänta lite, vet inte om jag tänker fel nu.. Alltså jag är i vecka 5 nu, byter vecka på måndagar. Detta betyder väl att det är v. 4+3 då, och inte 5+3? Gynekologen sa att man inte alltid ser i vecka 5, att det kan vara för tidigt. Jag skulle fått min mens i måndags, så jag var tidigt ute. Men oavsett blir man ju lite nojigt när de säger att de inte ser något där inne. Detta i samband med att mina symtom har avtagit :/ försöker tänka positivt men man blir lite nojig ändå.

Grattis till plusset! Så spännande. :) Ja, men boka in VUL hos gyn nästa vecka om du är nyfiken? Tråkigt att höra om dina prisfråga graviditeter :( i vilken vecka har du fått reda på det? Har du haft några symtom? Håller tummarna för att det går vägen den här gången!

• Klobibblan
    Klobibblan skrev 2024-01-04 16:36:44 följande:

Vänta lite, vet inte om jag tänker fel nu.. Alltså jag är i vecka 5 nu, byter vecka på måndagar. Detta betyder väl att det är v. 4+3 då, och inte 5+3? Gynekologen sa att man inte alltid ser i vecka 5, att det kan vara för tidigt. Jag skulle fått min mens i måndags, så jag var tidigt ute. Men oavsett blir man ju lite nojigt när de säger att de inte ser något där inne. Detta i samband med att mina symtom har avtagit :/ försöker tänka positivt men man blir lite nojig ändå.

Grattis till plusset! Så spännande. :) Ja, men boka in VUL hos gyn nästa vecka om du är nyfiken? Tråkigt att höra om dina prisfråga graviditeter :( i vilken vecka har du fått reda på det? Har du haft några symtom? Håller tummarna för att det går vägen den här gången!

?ofostriga? skulle det stå, inte prisfråga :?)
  • Klobibblan
    amira22 skrev 2024-01-05 11:29:16 följande:

Hejsan Jag fick reda på att jag var gravid för n0gra dagar sedan! BF 12 September är så orolig jag med hade mycket symtom för några dagar sedan.  Enda som är kvar är att jag sover dåligt lite  ömma bröst svullen i magen och sammandragningar ingen aptit alls. Grattis till alla som plussatKyss

Grattis till plusset! Vi verkar vara en del som känner att symtomen har avtagit efter plusset, konstigt nog. Klart att det känns lite läskigt, men viktigt att inte oroa sig i onödan heller (lättare sagt än gjort, jag vet). Jag tänker att man får utgå från att allt kommer gå bra tills motsatsen bevisas 💜
  • Klobibblan
    amira22 skrev 2024-01-05 12:37:47 följande:

Har mycket mycket molvärk som mensvärk hela tiden har ni ochså det?

Tråkigt att höra om dina missfall :( vi får hålla tummarna att det går vägen den här gången. Jag har också varit väldigt orolig de senaste dagarna just pga att molvärken i magen har avtagit, så nej, just nu känner jag faktiskt ingenting förutom att jag är lite spänd i magen. Ingenting är ju säkert såhär i början, så man vågar nästan inte hoppas för
    mycket. Har du några fler symtom än molvärken? Vilken vecka är du i?
  • Klobibblan
    amira22 skrev 2024-01-05 13:54:36 följande:

Jag har extremt mycket molvärk,sammandragningar,ömma bröst,ingen aptit humörsvängningar, får lite rosa på pappret då och då men det fick jag med min son med när jag vart gravid med honom det är ytterst lite men orkar mig ändå.  Är i vecka 6+5

Då har du ändå många symtom och rosa på pappret behöver inte betyda någonting, som du själv säger. Jag har hört många som har haft rosa/bruna flygningar och t.o.m blött lite under graviditeten och allt har gått bra ändå. Men om du vill stilla din oro kanske du kan boka VUL hos gyn och se hur allt står till? 
Svar på tråden Bf September 2024