Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?
Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?
Hehe :)
Ser ingen anledning till förbud att bränna koranen men se heller ingen anledning varför det ska vara tillåtet att bränna något alls i samband med demonstrationer. Det är förbjudet i ordningslagen att elda på allmän plats och ser ingen anledning varför man ska bevilja tillstånd för det i samband med en demonstration.
Håll upp ett plakat och skandera det du vill ha sagt.
Enligt "Uppdrag granskning" är det en stolle från lightnazisterna i Alternativ för Sinnesslöa som bjudit in dansksvensken till bokeldandet.
Enligt "Uppdrag granskning" är det en stolle från lightnazisterna i Alternativ för Sinnesslöa som bjudit in dansksvensken till bokeldandet.
Får man också information om att en journalist på SD-kanalen Riks var med och finansierade eländet?
För mig är Koranen, Bibeln m.fl. böcker med en samling mänskliga påhitt utan mycket av verklighetsförankring. Jag har ingen som helst skyldighet till att respektera dessa verk på annat vis. Därför anser jag inte att de kan eller ska ges ett särskilt skydd i en fri och demokratisk värld.
Däremot kan jag visa respekt för troende människor och det faktum att de har en tro (vilket jag tycker att alla borde). Men det är en helt annan fråga.
Inte olagligt men däremot ouppmuntrat av samhället.
Syftet från koranbrännarna verkar ju ändå mest gå ut på att måla upp precis alla muslimer som fundamentalistiska dårar vilket jag själv anser förmedla en ganska skev bild av verkligheten.
De flesta av västerländska muslimer är liksom inga radikala motståndare till yttrandefrihet bara för att en högljudd liten klick av dem står och tjuter i protest till åsynen av dessa bokbränningar.
Det såg man inte komma..
sverigesradio.se/artikel/akesson-oppnar-for-att-utvisa-koranbrannare
Se där. Det gick t.o.m. att få människor dömda med nuvarande lagstiftning. Det visar att jag hela tiden har haft rätt när jag pekat på att man måste titta på omständigheterna vid en koranbränning och att det bör vara möjligt att ibland döma till hets mot folkgrupp (när kriterierna för detta brott är uppfyllda)
www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xb1zLm/dom-om-koranbranning
Se där. Det gick t.o.m. att få människor dömda med nuvarande lagstiftning. Det visar att jag hela tiden har haft rätt när jag pekat på att man måste titta på omständigheterna vid en koranbränning och att det bör vara möjligt att ibland döma till hets mot folkgrupp (när kriterierna för detta brott är uppfyllda)
www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xb1zLm/dom-om-koranbranning
Det såg man inte komma..
sverigesradio.se/artikel/akesson-oppnar-for-att-utvisa-koranbrannare
"För hets mot folkgrupp döms den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids, hotar eller uttrycker missaktning för en folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet eller uttryck"