Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?
Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?
Håller helt med dig.
Jag tycker att det ska vara fullt tillåtet att kritisera en religion, men det finns för mig en gräns när man gör det för att förstöra för landet.
Just nu är det en sådan tidpunkt.
Vi har en natoansökan och vi har aldrig förr sett så många koranbränningar tidigare. Det är uppenbart att det sker för att förstöra för Sveriges natoansökan. Varför annars skulle det vara så mycket just nu? Någon annan som kan ge sken av varför det skulle vara mer bränningar just nu?
Och så långt håller jag med om att det är vettigt. Problemet är tillämpandet.
Som när Stenevi jämför kravet på att vi inte längre skall ange personer som uppehåller sig illegalt i landet med förintelsen så är det okej men inte om en iransk kvinna vill ställa ut konst mot kvinnoförtryck.
Ger du lillfingret tar de hela armen. Man ska aldrig gå med på utpressning, då är det kört. Dra in bistånd till de länder som hotar och för varje attentat i Sverige stäng 10 moskeer. Bråkar muslimer i Sverige utvisa dessa, är de födda i landet sätt dem på läger sådana de har i Kina för ommprogramering. Eller gör arbetsläger typ gulag
Ger du lillfingret tar de hela armen. Man ska aldrig gå med på utpressning, då är det kört. Dra in bistånd till de länder som hotar och för varje attentat i Sverige stäng 10 moskeer. Bråkar muslimer i Sverige utvisa dessa, är de födda i landet sätt dem på läger sådana de har i Kina för ommprogramering. Eller gör arbetsläger typ gulag
Ser ingen anledning till förbud att bränna koranen men se heller ingen anledning varför det ska vara tillåtet att bränna något alls i samband med demonstrationer. Det är förbjudet i ordningslagen att elda på allmän plats och ser ingen anledning varför man ska bevilja tillstånd för det i samband med en demonstration.
Håll upp ett plakat och skandera det du vill ha sagt.