• erikaABC

Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?

Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
  • Anonym (Kosmopolit)
    EnAnonumius skrev 2023-08-25 10:15:06 följande:
    Oavsett om Erdogan är att lita på eller inte så är det fortfarande helt fel att uttala sig så tvärsäkert som du gör med att "Sverige kommer inte med i NATO".
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-08-25 09:44:16 följande:
    SD är fortafrande fulla av nazister. Det heilas fortfarande på partifester och både islamofobi och antisemitism frodas fritt. SD politiker stödjer nazister och det är realitet som man hela tiden försöker dölja.

www.etc.se/inrikes/sd-toppen-slog-larm-om-nazister-i-partiet-daa-fick-han-sparken

ETC... Intressant val av media. Skall man tolka det som att du är helt okey med vänsterextremism?
    Har du annan media att länka till än vänster media som har sina rötter från vänsterextremism?

Sedan om man skall dra upp om "SD politiker som stödjer nazism, så skall man aldrig blunda för att det finns vänster politiker som stödjer kommunism än idag". Men det är något som de "blundas för" och "tystas ned" effektivt.

Sidnote: Kommunismen och kommunistiska regimer har skörda mycket mer liv än vad nazismen har gjort. Men av någon anledning så blundas det och/eller tystas ned effektivt för att prata om nazismen.

Så du får gärna länka till artiklar från media, men jag kommer aldrig att acceptera media som har rötter från vänster-/högerextremism.
    hahaha det är hopplöst att diskutera med sådana som dig. Det är väl bara Nya Tider som duger? Är Aftonbladet också vänstermedia?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/rlPA5K/sd-poltikern-rebecca-adel-sprider-nazistisk-propaganda
  • Anonym (Kosmopolit)
    EnAnonumius skrev 2023-08-25 10:15:06 följande:
    Oavsett om Erdogan är att lita på eller inte så är det fortfarande helt fel att uttala sig så tvärsäkert som du gör med att "Sverige kommer inte med i NATO".
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-08-25 09:44:16 följande:
    SD är fortafrande fulla av nazister. Det heilas fortfarande på partifester och både islamofobi och antisemitism frodas fritt. SD politiker stödjer nazister och det är realitet som man hela tiden försöker dölja.

www.etc.se/inrikes/sd-toppen-slog-larm-om-nazister-i-partiet-daa-fick-han-sparken

ETC... Intressant val av media. Skall man tolka det som att du är helt okey med vänsterextremism?
    Har du annan media att länka till än vänster media som har sina rötter från vänsterextremism?

Sedan om man skall dra upp om "SD politiker som stödjer nazism, så skall man aldrig blunda för att det finns vänster politiker som stödjer kommunism än idag". Men det är något som de "blundas för" och "tystas ned" effektivt.

Sidnote: Kommunismen och kommunistiska regimer har skörda mycket mer liv än vad nazismen har gjort. Men av någon anledning så blundas det och/eller tystas ned effektivt för att prata om nazismen.

Så du får gärna länka till artiklar från media, men jag kommer aldrig att acceptera media som har rötter från vänster-/högerextremism.
    Är Dagens Nyhter också extremvänster?

www.dn.se/sverige/over-200-hogerextrema-pa-sds-vallistor/

Är SVT också extremvänster?

www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sd-kandidat-marscherade-med-nazister-hoppar-av-partiet
  • EnAnonumius
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-08-25 14:05:33 följande:
    hahaha det är hopplöst att diskutera med sådana som dig. Det är väl bara Nya Tider som duger? Är Aftonbladet också vänstermedia?
    Du väljer att läsa det du vill läsa.  D.v.s skita i att läsa ordentligt.

Jag skrev detta i slutet, något du bevisligen ignorerade, jag skrev citerar mig själv:

Så du får gärna länka till artiklar från media, men jag kommer aldrig att acceptera media som har rötter från vänster-/högerextremism. "

Vilken del av "jag kommer aldrig att acceptera media som har rötter från från vänster-/högerextremism"  hade du svårast att förstå?  Mest av allt vilken del av ordet högerextremism hade du svårast att förstå?

Så hur kommer frågan om "Fria Tider" in i bilden från dig, när man bad dig undvika media som har rötter från från vänster-/högerextremism? Vad det för att visa att du inte har läst inlägget ordentligt egentligen som den frågan kom?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kosmopolit)
    EnAnonumius skrev 2023-08-25 14:45:29 följande:
    Du väljer att läsa det du vill läsa.  D.v.s skita i att läsa ordentligt.

Jag skrev detta i slutet, något du bevisligen ignorerade, jag skrev citerar mig själv:

Så du får gärna länka till artiklar från media, men jag kommer aldrig att acceptera media som har rötter från vänster-/högerextremism. "

Vilken del av "jag kommer aldrig att acceptera media som har rötter från från vänster-/högerextremism"  hade du svårast att förstå?  Mest av allt vilken del av ordet högerextremism hade du svårast att förstå?

Så hur kommer frågan om "Fria Tider" in i bilden från dig, när man bad dig undvika media som har rötter från från vänster-/högerextremism? Vad det för att visa att du inte har läst inlägget ordentligt egentligen som den frågan kom?
    Men jag skickade ju till dig flera andra länkar från andra medier! Men då blev du tyst om det :) hahah lägg av! 
  • Anonym (Kosmopolit)
    Koran är inte bara en bok så som många högerextremister försöker negligera koranbränningar. Koran är också en helig symbol för över två miljarder muslimer. Det är så trivialt att bortse från detta. Sedan pratar vi inte här om någon privat bränning hemma i köket utan om demonstrativt och annonserad bränning framför mosker och under ramadan som är muslimernas heliga dag. Koranbränning på det sättet borde betraktas som nazistiska marscher. Det är lika opassande att bränna koranen som att neka förintelse och jubla hitler.  Som jag ser det syftet med koranbränningar att förnedra, kränka och sprida hat och motsättningar. Sverige behöver enas i dessa farliga tider, inte splittras!
  • Anonym (NEJ!)
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-08-25 16:41:45 följande:
    Koran är inte bara en bok så som många högerextremister försöker negligera koranbränningar. Koran är också en helig symbol för över två miljarder muslimer. Det är så trivialt att bortse från detta. Sedan pratar vi inte här om någon privat bränning hemma i köket utan om demonstrativt och annonserad bränning framför mosker och under ramadan som är muslimernas heliga dag. Koranbränning på det sättet borde betraktas som nazistiska marscher. Det är lika opassande att bränna koranen som att neka förintelse och jubla hitler.  Som jag ser det syftet med koranbränningar att förnedra, kränka och sprida hat och motsättningar. Sverige behöver enas i dessa farliga tider, inte splittras!

Den splittringen har pågått i decennier där andra ideologier släppts fram, även med statligt stöd, och bl.a gjort att utomeuropeiska kvinnor inte fått access till  samhället och helt vardagliga rättigheter. Vi har t.ex den offentligt finansierade skriften "Att förstå Islam" från Sveriges muslimska råd som cirkulerade på svenska myndigheter och inrättningar för att svenska dumhuvuden skulle respektera ett religiöst motiverat kvinnoförtryck, t.ex i familjens kontakt med socialtjänsten. Den tog det ett par decennier in på 2000-talet att plocka bort. Den ganska färska skriften (2018. Soc.styrelsen & Migrationsverket) "Till dig som är gift med ett barn" fick så allvarlig kritik - tack och lov att tillräckligt många vaknat - att den sedermera drogs tillbaka. Men att det ens bara var möjligt att producera något så våldsamt mot barn, i statlig regi, säger allt om islamismens iinfiltration av statsapparaten. Det om något kan liknas vid 30-talet och hur nazister på även demokratisk väg plöjde fram mot det totalitära styrelseskicket. Aldrig hade jag trott att jag skulle frukta något mer än de nazister vi antirasister var mycket aktiva mot i olika rörelser på 80- och 90-talet. Högerextremismen i islamismen och det mkt konkreta exemplet med hyllandet av Mein Kampf, där har vi istället släppt fram, underlättat och fritt låtit verka i allt från domstolar, politiska beslut, segregerad utbildning med finanser som har fritt flöde även till islamism i utlandet och ett bidragsfinansierat föreningsliv som extremismen gror i, och inte som med SD hålla dem under lupp. Varför bekymrar inte denna högerextremism dig?

Och varför vill du inte besvara frågor om hur du ställer dig till annan blasfemi som vänstertidningen CH:s teckningar och dådet som följde eller den iranska konstnären Bazrafkans senaste verk? Tycker du även att Ecce homo visats för sista gången om du får råda?

• Anonym (NEJ!)
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-08-25 16:41:45 följande:
    Din jämförelse med Förintelsen är fullständigt vidrig, och du ska tala om oseriösa liknelser Kräks
    Du är farlig, du medlöpare till extremism och religiös lagstiftning.
  • KillBill

Bra inlägg av Olle Wästrberg i gårdagens Expressen. 

www.expressen.se/kultur/vi-maste-komma-ihag-bokbalen-i-sds-historia/

"vi borde också minnas ett möte i Höör sommaren 1996 där Sverigedemokraternas tidigare vice ordförande Tina Hallgren Bengtsson, som var bekant med unge Jimmie Åkesson, talade under en hakkorsflagga och man brände böcker som redovisade Förintelsen av judar i Nazityskland"

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill

2 års fängelse.. Efter det här så kommer Sverige vara det enda land i Norden där folk alltid har oinskränkta rätt bränna heliga skrifter på offentlig plats. Folk som vill sprida hat mot muslimer och eller judar genom att bränna deras heliga skrifter kommer dras till Sverige som flugor till koskit. Detta kommer skada Sverige internationellt och protesterna mot Sverige och den ökade hotbilden har kommit för att stanna.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (H)

Ja men heller hur? Koranbränningar för att uttytja yttrandefriheten.... Så patetiskt, hjälper inte ett skit. Stå och bränna en jävla bok som bara sårar och provocerar, bara för att.... Skulle se den som är för bränningen bli drabbad om någon närstående dör pga av ngt terroraktigt - var det värt det?? Läst mycket i tråden då några en del i mina ögon går igång med härskarteknik om någon inte har samma radikala åsikter gällande yttrandefriheten. Kom igen, världen är väl tillräckligt kaos som den är - gör nåt vettigt istället för att leka världbästa besserwissers.. Ni gömmer er bara bakom ert hat mot muslimer för att stammande bara tjöta om denna jävla yttrandefrihet. Kom igen, gör nåt gott i ert liv så har ni inte tid med ert hat. Göm inte ert hat bakom yttrandefriheten - inga normala människor bränner en jävla bok 

Svar på tråden Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?