Tycker du att koranbränning ska vara olagligt?
Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?
Tycker du att det ska vara olagligt att bränna koranen?
Det finns fakta som stödjer påståendet att anmälningsbenägenheten är mycket låg när det gäller sexualbrott (bara 10?20% anmäls) och detta anses bero på att många känner skam inför brottet. Om anmälningsbenägenheten har ökat de senaste åren har jag inte sett fakta som stödjer men forskare bedömmer att det att det förhåller sig så. Däremot vet vi att sexualbrottslagstiftningen skärpts i omgångar sedan år 2005 och idag är fler handlingar klassade som våldtäkt än tidigare och det vet vi har påverkar antal anmälningar.
Här kan du läsa mer:
https://www.lu.se/lup/publication/1968804
Nej du, det är inte alls off topic att diskutera islamism, vari det jag lyfte ingår. Islamofobi som du lättvindigt svänger dig med, är dessutom ett mycket ifrågasatt uttryck eftersom det inte är applicerbart på flertalet religionskritiska inlägg i samhällsdebatten som t.ex rör antisemitism och homofobi.
Det där med SD nu "i lite finare kläder", var sådant vi som är lite äldre upplyste om för 10-20 år sedan, så du är hopplöst efter med sanningar alla redan vet. Du låter väldigt ung och lite påläst. Nej, islamismen i och utanför landet, krig runt knuten och desinformation från olika främmande makter, utgör de största hoten, liksom den mkt utbredda gängkriminaliteten och klaners övertagande i hela stadsdelar. Är du dessutom rädd för nazismen bör du bilda dig lite i nazismen i Muslimska brödraskapet och hur MB kunnat bre ut sig så i Sverige genom våra egna politikers inbjudningar. Islamismen har också "lite finare kläder" och det är faktiskt beklämmande att läsa hur okunniga du m.fl. är.
Jag antar att du inte bara avser eldning som en aktivitet du inte tycker är yttrandefrihet. Hur ser du på Bazrafkans performanceverk utanför iranska ambassaden i Köpenhamn? Ponera att en iransk kvinna och konstnär som flytt regimens förtryck skulle göra detsamma i Stockholm?
https://sverigesradio.se/artikel/konstnar-forstorde-koran-i-protest-mot-kvinnofortryck
Vilks, hur ser du på hans verk? Vänstertidningen Charlie Hebdos muhammedteckningar?
Hatbrott mot muslimer är det 4:e vanligaste hatbrottsmotivet av de 12 motiv som BRÅ har kartlagt så visst tillhör detta ett av de vanligare
Nej du, det är inte alls off topic att diskutera islamism, vari det jag lyfte ingår. Islamofobi som du lättvindigt svänger dig med, är dessutom ett mycket ifrågasatt uttryck eftersom det inte är applicerbart på flertalet religionskritiska inlägg i samhällsdebatten som t.ex rör antisemitism och homofobi.
Det där med SD nu "i lite finare kläder", var sådant vi som är lite äldre upplyste om för 10-20 år sedan, så du är hopplöst efter med sanningar alla redan vet. Du låter väldigt ung och lite påläst. Nej, islamismen i och utanför landet, krig runt knuten och desinformation från olika främmande makter, utgör de största hoten, liksom den mkt utbredda gängkriminaliteten och klaners övertagande i hela stadsdelar. Är du dessutom rädd för nazismen bör du bilda dig lite i nazismen i Muslimska brödraskapet och hur MB kunnat bre ut sig så i Sverige genom våra egna politikers inbjudningar. Islamismen har också "lite finare kläder" och det är faktiskt beklämmande att läsa hur okunniga du m.fl. är.
Jag antar att du inte bara avser eldning som en aktivitet du inte tycker är yttrandefrihet. Hur ser du på Bazrafkans performanceverk utanför iranska ambassaden i Köpenhamn? Ponera att en iransk kvinna och konstnär som flytt regimens förtryck skulle göra detsamma i Stockholm?
https://sverigesradio.se/artikel/konstnar-forstorde-koran-i-protest-mot-kvinnofortryck
Vilks, hur ser du på hans verk? Vänstertidningen Charlie Hebdos muhammedteckningar?
Det är verkligen inte off topic att kritisera islam som samhällssystem/islamism i en tråd om att krav på blasfemilagar knackar på dörren.
Det är islamismen som är det stora problemet och hur den etablerat sig i Sverige. Den är grogrunden för reaktionerna. Läs lite expertutlåtanden, gärna hela rapporter, från expertisen på statliga myndigheter och forskningsinstitut så kan du lära dig något. Det är bara att ställa dina med fleras inlägg i kontrast mot experternas på islamismen om man inte själv har kunskapen att peka ut att ni inte har den minsta koll. Dina inlägg i we shall overcome-stil och rop efter starka ledare låter mest som en våt dröm om en än mer kulturrelativistiskt präglad rättsstat under en diktator.
Du duckade förstås de frågor jag ställde.
Jag skriver att hatbrott mot muslimer är bland de vanligaste hatbrotten.
Det anmäls fler hatbrott mot muslimer än mot alla andra religiösa grupper tillsammans (till exempel judar och kristna).