• Anonym (Förväntansfull)

IVF i vår/sommar?

Jag och min sambo står i kö för IVF sedan 2 månader tillbaka. Det står att kötiden är 3-6 månader men om jag förstår det hela rätt så kan det ta längre tid än så. Det vore så kul om några fler som väntar på att göra IVF ville följas åt nu i vår! Jag känner mig både rädd, förväntansfull, uppgiven och hoppfull på samma gång. Känslorna bubblar och det vore kul att prata med någon i samma sits! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF i vår/sommar?
  • Jorun

Ja ni borde ju åtminstone göra gratisförsöket, det är ju ändå gratis Men då får ni ta sommaren och vila upp er så ni är fit for fight efter! Vi ska göra likadant, nästa ivf är efter sommaren för oss också.

Är också inne på att betala om nr två och tre inte ger resultat. Vi sa att vi ska göra fyra förut men är nu inne på sex stycken, om man köper sånt där 3-pack. Men man får väl se hur det känns längre fram.

• Anonym (T)

Jo, vi är inställda på att göra sista försöket i höst, sen planerar vi efter det om det också misslyckas.
    Vi börjar ju bli till åren och får ju inte hålla på hur länge som helst tyvärr... Obestämd 

• Jorun

Men finns det en övre gräns även om man gör privat? Har för mig att den iaf var högre än om man gör via landstinget

• Anonym (T)

Jo den är högre om man väljer att gå privat.
    Sen är det ju olika i olika landsting också vad jag har förstått. I mitt landsting är åldergränsen för kvinnor 40 år, o jag fyller 38 nästa helg. O tiden går ju så fort tyvärr Obestämd
    Jaa, håll tummarna för att det går vägen till hösten Glad   

• Jorun

Ni borde ju hinna med ett par stycken till på två år om ni vill och orkar ändå

• Anonym (T)

Tack Glad

Jaaa, vi kommer nog försöka så länge vi får Flört 

• Anonym (T)

Halloj igen!

Den 12:e augusti har vi ett möte med läkare inbokat för ett sista försök.....
    Men som det ser ut nu kommer vi inte behöva det Skrattande

Har idag +-at, det har tagit sig på naturlig väg under semestern!!!! Har gått in i v5 Glad

Tjoohooo!!!     

• Jorun

Nej men gud vad roligt!!! Grattis!! Det är ju sånt man bara drömmer om! Hoppas allt går bra

• Anonym (T)

Haha... Tack!
    Känslan är magisk men otroligt overklig!!  
    Jag hoppas också att det går vägen! {#emotions_dlg.flower} 
    Kände ingenting... mensen dök bara inte upp, nu har jag lite växtvärk men ingenting annat!
    Känns underbart!Skrattande   

Svar på tråden IVF i vår/sommar?