• Anonym (T)

IVF i vår/sommar?

Håller på med sprutorna nu för fullt....
    Ägglossningssprutan ska tas på lördag o äggplock på måndag Skrattande
    Mitt första IVF-försök ihop med mannen.
    Jag har en dotter sedan tidigare o mannen har en son men jag har åldern emot mig o ett lågt AMH-värde. Men nu jädrar SKA det ta sig efter att vi försökt på egen hand i 1.5 år.
    Vi började utredning på en mindre klinik i oktober och blev slussade till en Fertilitetsklinik i slutet av februari och vi har fått hjälp omgående, känns skönt!    

• Anonym (T)

Jaaa, jag har faktiskt varit ganska negativ en period eftersom det aldrig ville ta sig, men nu är jag betydligt mer positivt inställd när vi kommit så här långt Glad

• Anonym (T)

Var på UL idag och äggplocket har blivit flyttat till tisdagen och återförande på torsdag Skrattande
    Börjar bli lite spänd o lite nervös Glad 

• Anonym (T)

Halloj igen!
    Äggplocket gick bra i tisdags, idag var jag in för återföringSkrattande

De fick ut 11 ägg, 2 var inte tillräckligt mogna. 9 st gick till befruktning, alla 9 gick till ICSI!
    6 ägg blev normalt befruktade efter ICSI. Idag när vi kom fanns det ett superfint embryo tillbaka Glad till oss!
    5 odlas vidare för ev nedfrysning, så håll tummarna för det oxå! Så nu är man väl "ruvare" då, tjoohoo!     

• Anonym (T)

Oranthi:
    Gud va roligt!! Grattis Glad
    För vår del fick vi inga embryon till frysen....  O på BIM kom det en kraftig blödning o jag fick en sjujäkla mens Gråter

Men vi börjar om från början nästa vecka igen Skrattande

Så nu tänker jag hålla tummar o tår igen!   

• Anonym (T)

Tack för snälla ord och uppmuntran Glad

jaaa, nu kommer vi att satsa allt på nästa försök!    

• Anonym (T)

Har idag varit på äggplock nr 2 Glad

Återföring på torsdag!! Nu jäklaranamma Flört 

• Anonym (T)

Åååhh, spännande! Lycka till Glad

• Anonym (T)

Har haft mens sedan i måndags, testdag igår lördag.....
    Behöver jag säga att det gick åt helsicke alltihop, återigen Gråter
    Nu är livet jobbigt o kämpigt en tid, känns som hoppet håller på att rinna bort Obestämd  

• Anonym (T)

Jag ska ringa kliniken imorgon bitti för att berätta om resultatet Rynkar på näsan

Vi får säkert göra ett tredje och sista gratisförsök efter sommaren.
    Min man och jag är överens om att vi ska försöka på egen hand under sommaren, men jag förstår ju att det inte kommer att funka. Men då vet vi ju att vi har försökt och att vi har haft en himla mysig sommar iaf Flört

Det börjar ta på krafterna tyvärr.... Fast jag vill ju verkligen inte ge upp! Vi har till och med diskuterat om vi ska söka privat sen och betala för vidare försök. 

• Anonym (T)

Jo, vi är inställda på att göra sista försöket i höst, sen planerar vi efter det om det också misslyckas.
    Vi börjar ju bli till åren och får ju inte hålla på hur länge som helst tyvärr... Obestämd 

• Anonym (T)

Jo den är högre om man väljer att gå privat.
    Sen är det ju olika i olika landsting också vad jag har förstått. I mitt landsting är åldergränsen för kvinnor 40 år, o jag fyller 38 nästa helg. O tiden går ju så fort tyvärr Obestämd
    Jaa, håll tummarna för att det går vägen till hösten Glad   

• Anonym (T)

Tack Glad

Jaaa, vi kommer nog försöka så länge vi får Flört 

• Anonym (T)

Halloj igen!

Den 12:e augusti har vi ett möte med läkare inbokat för ett sista försök.....
    Men som det ser ut nu kommer vi inte behöva det Skrattande

Har idag +-at, det har tagit sig på naturlig väg under semestern!!!! Har gått in i v5 Glad

Tjoohooo!!!     

• Anonym (T)

Haha... Tack!
    Känslan är magisk men otroligt overklig!!  
    Jag hoppas också att det går vägen! {#emotions_dlg.flower} 
    Kände ingenting... mensen dök bara inte upp, nu har jag lite växtvärk men ingenting annat!
    Känns underbart!Skrattande   

Svar på tråden IVF i vår/sommar?