• Anonym (mamma)

Nya fröken är muslim. Byta dagis?

Det har börjat en ny fröken på min dotters dagis, hon är muslim och bär slöja.
    Jag har pratat med föreståndaren om detta, och funderar faktiskt på att byta dagis.

HUR hade ni gjort?
    Skulle ni känna er OK med att lämna erat barn till någon som har muslimska väreringar och åsikter? 

(min dotter är 5 år) 

(inga ilägg om att jag är rasist tack, det är inte det detta handlar om) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 23:08
    Många i tråden har undrat varför jag oroar mig, så jag ska berätta lite mer.

Den här fröken bär heltäckande slöja (nigab) , hon berättar väldigt mycket och öppet om varför hon bär slöja och vad hon tror på. Hon säger att det är för att barnen undrar så mycket, men jag ogillar hennes sätt att förklara. Hon säger saker som "det står i Bibeln att kvinnor ska ha slöja... "

Fröken har dessutom en brytning. Hon tar ändå hand om mitt barn flera timmar om dagen, och jag är noga med att mitt barn pratar rätt. Då är det bra om fröken vet att det inte heter "stäng av lampan" exempel.

Jag vill ge mitt barn Svenska värderingar. Är det verkligen fel?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 23:49
    JAG SKAPADE TRÅDEN FÖR ATT JAG VILL VETA HUR ANDRA (ICKE MUSLIMSKA) MAMMOR SKULLE REAGERA.

ATT MUSLIMER INTE FÖRSTÅR MIN ORO ÄR JAG INTE FÖRVÅNAD ÖVER.

RASIST OCH TROLL ANKLAGELSER BRYR JAG MIG INTE OM ATT KOMMENTERA.

• Svar på tråden Nya fröken är muslim. Byta dagis?
  • hezekiel
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-24 23:48:39 följande:
    Jag kände också en sådan. Klart, hon var jugoslavisk kristen (eller ateist), inte muslim, men hey, varför bry sig om gråskalor när man kan basha muslimer!!
    Du kände en "jugoslav" då borde du veta va de flesta tycker om att bli kallade jugoslaver.
    Och du vet inte vad din "vän" hade för trosuppfattning,bara att personen inte va muslim?
    Inte en chans i helvetet att det va nån tjej från kusten iaf.
    De vännerna jag tar med mig ner brukar tvärtom reagera på att det är mycket naket speciellt framför familjen.(stranden)
    Antingen får man ta helikopter eller bergsget för att hälsa på din vän eller så snackar du skit.
  • Dorian Ertymexx
    hezekiel skrev 2016-11-25 23:50:46 följande:
    Du kände en "jugoslav" då borde du veta va de flesta tycker om att bli kallade jugoslaver.
    Och du vet inte vad din "vän" hade för trosuppfattning,bara att personen inte va muslim?
    Inte en chans i helvetet att det va nån tjej från kusten iaf.
    De vännerna jag tar med mig ner brukar tvärtom reagera på att det är mycket naket speciellt framför familjen.(stranden)
    Antingen får man ta helikopter eller bergsget för att hälsa på din vän eller så snackar du skit.
    Du kanske är ung, jag vet inte, men jag levde under rätt lång tid då jugoslavien var jugoslavien. Och många jugoslaver avskydde det som hände, att landet splittrades med allt det innebar. Jag vet inte exakt varifrån de kom, de kallade sig jugoslaver, inget annat så länge som jag kände dem.

Snackar jag skit? För du känner ALLA exjugoslaver, och vet PRECIS hur de alla är? Tror du att alla svenska flickor springer runt nakna på stranden och är sexuellt frisläppta också, varenda en?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • hezekiel
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-26 00:21:40 följande:
    Du kanske är ung, jag vet inte, men jag levde under rätt lång tid då jugoslavien var jugoslavien. Och många jugoslaver avskydde det som hände, att landet splittrades med allt det innebar. Jag vet inte exakt varifrån de kom, de kallade sig jugoslaver, inget annat så länge som jag kände dem.

Snackar jag skit? För du känner ALLA exjugoslaver, och vet PRECIS hur de alla är? Tror du att alla svenska flickor springer runt nakna på stranden och är sexuellt frisläppta också, varenda en?
    Majoriteten av de jag känner tar det som en förolämpning att bli kallade jugoslaver,hur kan du inte känna till det?
    Och när du dessutom inte vet va din vän har för religion om ens någon,bara att personen inte är muslim:)
    Vad är en vän för dig?

Tycker det är märkligt att du inte fick se din kompis armar när ingen som jag känner därifrån reagerar om nån visar brösten.(stranden)
    Känner även muslimer som visar brösten(stranden) och de brukar ha lite hårdare regler,men du har lyckats hitta en som inte kan visa bara armar.

Så ja, jag tror du snackar skit eller så är inte vi överens om vad ordet vän innebär.
    Va fick du det sista ifrån?
    Hade du en konversation med dig själv och svarade för mig?
    Jag får be om ursäkt om min svenska är så dålig så du tror att jag inte har nån anknytning till Sverige.
    För jag bor i Sverige och vistas på stranden här ibland och vet att det inte är så som du skriver.
    Sry för OT
  • Dorian Ertymexx
    hezekiel skrev 2016-11-26 01:53:42 följande:
    Majoriteten av de jag känner tar det som en förolämpning att bli kallade jugoslaver,hur kan du inte känna till det?
    Och när du dessutom inte vet va din vän har för religion om ens någon,bara att personen inte är muslim:)
    Vad är en vän för dig?

Tycker det är märkligt att du inte fick se din kompis armar när ingen som jag känner därifrån reagerar om nån visar brösten.(stranden)
    Känner även muslimer som visar brösten(stranden) och de brukar ha lite hårdare regler,men du har lyckats hitta en som inte kan visa bara armar.

Så ja, jag tror du snackar skit eller så är inte vi överens om vad ordet vän innebär.
    Va fick du det sista ifrån?
    Hade du en konversation med dig själv och svarade för mig?
    Jag får be om ursäkt om min svenska är så dålig så du tror att jag inte har nån anknytning till Sverige.
    För jag bor i Sverige och vistas på stranden här ibland och vet att det inte är så som du skriver.
    Sry för OT
    Var det ett försök till dagens humor? Hur ska jag känna till vad DINA bekanta tycker! Och har du något som helst belägg för detta? Eller är det liksom din personliga skattning här.

Inte det minsta märkligt. Som sagt - det finns svenskor som gärna visar hud, och svenskor som inte alls vill visa hud. Eller menar du att alla (ex-)jugoslaver är preciiis likadana, medan svenskar är individer?
  • hezekiel
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-26 11:37:28 följande:
    Var det ett försök till dagens humor? Hur ska jag känna till vad DINA bekanta tycker! Och har du något som helst belägg för detta? Eller är det liksom din personliga skattning här.

Inte det minsta märkligt. Som sagt - det finns svenskor som gärna visar hud, och svenskor som inte alls vill visa hud. Eller menar du att alla (ex-)jugoslaver är preciiis likadana, medan svenskar är individer?
    Du hade alltså en vän från f.d jugoslavien som inte fick visa armarna för dig?

Om du nu har vänner från de trakterna borde du känna till att de inte gillar att bli kallade "juggar".(men visst finns säkert undantag)

Du vet dessutom att din vän inte är muslim,men vet inte vilken tro hon har om ens någon.(låter också märkligt om man inte är besatt av muslimer och struntar i de övriga trosuppfattningarna)

Och angående att din vän inte fick visa sina armar,
    jag pratade med några äldre släktingar och den ända som har hört om nåt sådant va min mamma som hade hört från sin farmor att hon hade varit på en marknad och där hade de velat gifta bort tjejer men då hade de tydligen täckt mer än bara armarna,och detta va tidsperiod efter första världskriget.(och då va det muslimer)

Men vet att det va rätt vanligt att kristna äldre tanter hade sjal på huvudet när de gick ut men inget om armarna.

Kan hända att inte du snackar skit,bara att du fått felaktig info från din vän som du sprider vidare med god tro.
  • Dorian Ertymexx
    hezekiel skrev 2016-11-26 15:50:26 följande:

Om du nu har vänner från de trakterna borde du känna till att de inte gillar att bli kallade "juggar".(men visst finns säkert undantag)

Du vet dessutom att din vän inte är muslim,men vet inte vilken tro hon har om ens någon.(låter också märkligt om man inte är besatt av muslimer och struntar i de övriga trosuppfattningarna)

jag pratade med några äldre släktingar och den ända som har hört om nåt sådant va min mamma som hade hört från sin farmor att hon hade varit på en marknad och där hade de velat gifta bort tjejer men då hade de tydligen täckt mer än bara armarna,och detta va tidsperiod efter första världskriget.(och då va det muslimer)

Men vet att det va rätt vanligt att kristna äldre tanter hade sjal på huvudet när de gick ut men inget om armarna.

Kan hända att inte du snackar skit,bara att du fått felaktig info från din vän som du sprider vidare med god tro.

Och så tar vi det igen - alla (ex-)jugoslaver är inte fotostatkopior. Att du känner sådana som glatt är nakna betyder inte att det inte finns de som är pryda. Och att det finns de som avskyr att kallas jugoslaver betyder inte att det inte finns de som inte bryr sig, eller rentav kallar sig jugoslaver. Fan, träffade en snubbe häromdagen som SJÄLVMANT kallade sig just jugoslav!

Och, ifall du inte visste det, "jugge" är nedsättande slang och inte samma sak som jugoslav.

• hezekiel
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-26 20:17:25 följande:

Och så tar vi det igen - alla (ex-)jugoslaver är inte fotostatkopior. Att du känner sådana som glatt är nakna betyder inte att det inte finns de som är pryda. Och att det finns de som avskyr att kallas jugoslaver betyder inte att det inte finns de som inte bryr sig, eller rentav kallar sig jugoslaver. Fan, träffade en snubbe häromdagen som SJÄLVMANT kallade sig just jugoslav!

Och, ifall du inte visste det, "jugge" är nedsättande slang och inte samma sak som jugoslav.

Varför fick din vän inte visa sina armar för dig?
  • Dorian Ertymexx
    hezekiel skrev 2016-11-26 21:29:43 följande:
    Varför fick din vän inte visa sina armar för dig?
    Jag lade mig inte i hennes uppfostran. För mig fick hon göra vad hon ville.
  • Anonym (?)
    hezekiel skrev 2016-11-26 15:50:26 följande:

Vill inte lägga mig i er diskussion men är medlem i olika grupper på fb med många olika etniska bakgrunder och jag ser hela tiden inlägg av folk från Balkan som lyder "Var är alla juggetjejer?", "Fler juggar i gruppen?", eller lägger upp videos och skriver "Bara juggar kommer fatta" osv.

Så jag tror att du har fel faktiskt.
  • hezekiel
    Anonym (?) skrev 2016-11-26 23:19:14 följande:
    Vill inte lägga mig i er diskussion men är medlem i olika grupper på fb med många olika etniska bakgrunder och jag ser hela tiden inlägg av folk från Balkan som lyder "Var är alla juggetjejer?", "Fler juggar i gruppen?", eller lägger upp videos och skriver "Bara juggar kommer fatta" osv.

Så jag tror att du har fel faktiskt.
    Jugge grejen är det som kan vara möjligt men lägg ihop alla 3 sakerna så låter det som bullshit.

1Har en vän som en icke jugge kallar jugge.(och känner inte till att det är vanligt att de flesta inte vill bli kallade det)

2.Har en vän som han vet inte är muslim,men vet inte om hon är kristen eller om hon tror på nån gud överhuvudtaget.

3.Hans vän får inte visa armarna för han.(har du råkat ut för nån kristen eller ateist som inte får visa dig armarna?)

Om du lägger ihop dessa 3 saker så blir det som att vinna på lotto 3 veckor irad
    Tycker du det låter rimligt?
  • Dorian Ertymexx
    hezekiel skrev 2016-11-26 23:56:41 följande:
    Jugge grejen är det som kan vara möjligt men lägg ihop alla 3 sakerna så låter det som bullshit.

1Har en vän som en icke jugge kallar jugge.(och känner inte till att det är vanligt att de flesta inte vill bli kallade det)

2.Har en vän som han vet inte är muslim,men vet inte om hon är kristen eller om hon tror på nån gud överhuvudtaget.

3.Hans vän får inte visa armarna för han.(har du råkat ut för nån kristen eller ateist som inte får visa dig armarna?)

Om du lägger ihop dessa 3 saker så blir det som att vinna på lotto 3 veckor irad
    Tycker du det låter rimligt?

Bosie moi... Det har inte slagit dig att hon kanske är från en blandad familj? Som inte är purt bosnisk, serbisk eller något annat, utan just JUGOSLAVISK? Eller att jag kanske kände henne från tiden FÖRE inbördeskriget och separationen?

Finns många kristna som inte får visa armarna. Har du aldrig varit i en sydeuropeisk kyrka? Och även ateister kan vara pryda eller ogilla naken hud.

• hezekiel
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-27 00:09:25 följande:

Bosie moi... Det har inte slagit dig att hon kanske är från en blandad familj? Som inte är purt bosnisk, serbisk eller något annat, utan just JUGOSLAVISK? Eller att jag kanske kände henne från tiden FÖRE inbördeskriget och separationen?

Finns många kristna som inte får visa armarna. Har du aldrig varit i en sydeuropeisk kyrka? Och även ateister kan vara pryda eller ogilla naken hud.

Man kan vinna på lotto 3 veckor i rad också.
  • Dorian Ertymexx
    hezekiel skrev 2016-11-27 00:15:17 följande:
    Man kan vinna på lotto 3 veckor i rad också.
    Mhm. Jag borde förstått det tidigare, att du är en flykting från John Bauer-museet. Suck.
  • hezekiel
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-27 00:55:04 följande:
    Mhm. Jag borde förstått det tidigare, att du är en flykting från John Bauer-museet. Suck.
    Du är full av skit.
    Du har en vän som du inte vet ett skit om förutom att hon inte är muslim.
    Alla dina inlägg som rör balkan skriker om okunnighet.
  • Dorian Ertymexx
    hezekiel skrev 2016-11-27 01:16:48 följande:
    Du är full av skit.
    Du har en vän som du inte vet ett skit om förutom att hon inte är muslim.
    Alla dina inlägg som rör balkan skriker om okunnighet.
    Jaja. Trolla på.
  • Claudia999

Jag lär ut till mina barn att islam är en destruktiv religion med destruktiva värderingar och kvinnoförtryck. Barn ska lära sig sanningen om världens parasiter. Hoppas ni blåögda foliehattar nån gång fattar detta. iallafall ska mina barn inte lära sig denna skitreligion som bara för med sig problem var den än drar fram. 

Tack 

• Anonym (Öhf)

Jag skulle ha bytt dagis. Vill absolut inte att mitt barn blir indoktrinerad av en troende muslim, med deras förkastliga kvinnosyn!

Svar på tråden Nya fröken är muslim. Byta dagis?