• Anonym (mamma)

Nya fröken är muslim. Byta dagis?

Det har börjat en ny fröken på min dotters dagis, hon är muslim och bär slöja.
    Jag har pratat med föreståndaren om detta, och funderar faktiskt på att byta dagis.

HUR hade ni gjort?
    Skulle ni känna er OK med att lämna erat barn till någon som har muslimska väreringar och åsikter? 

(min dotter är 5 år) 

(inga ilägg om att jag är rasist tack, det är inte det detta handlar om) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 23:08
    Många i tråden har undrat varför jag oroar mig, så jag ska berätta lite mer.

Den här fröken bär heltäckande slöja (nigab) , hon berättar väldigt mycket och öppet om varför hon bär slöja och vad hon tror på. Hon säger att det är för att barnen undrar så mycket, men jag ogillar hennes sätt att förklara. Hon säger saker som "det står i Bibeln att kvinnor ska ha slöja... "

Fröken har dessutom en brytning. Hon tar ändå hand om mitt barn flera timmar om dagen, och jag är noga med att mitt barn pratar rätt. Då är det bra om fröken vet att det inte heter "stäng av lampan" exempel.

Jag vill ge mitt barn Svenska värderingar. Är det verkligen fel?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 23:49
    JAG SKAPADE TRÅDEN FÖR ATT JAG VILL VETA HUR ANDRA (ICKE MUSLIMSKA) MAMMOR SKULLE REAGERA.

ATT MUSLIMER INTE FÖRSTÅR MIN ORO ÄR JAG INTE FÖRVÅNAD ÖVER.

RASIST OCH TROLL ANKLAGELSER BRYR JAG MIG INTE OM ATT KOMMENTERA.

• Svar på tråden Nya fröken är muslim. Byta dagis?
  • Plutteli
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-10 15:14:54 följande:
    Nej, men skillnaderna är marginella faktiskt. Är det? Jag tror att det är exakt samma skäl i båda, men jag kan minnas fel där. I båda så handlar det om att kvinnor ska skyla sig från männen och gud, om jag inte missminner mig.
    Mja, i koranen handlar det enbart om att skyla sig för att visa inför gud att man är troende och kysk. I bibeln ska man inte skyla sig för guds skull utan för sin man för att visa sin man respekt och på så sätt visa gud att ens man är en bra karl typ...
  • Dorian Ertymexx
    Noun skrev 2011-08-10 15:11:48 följande:
    Njae. Beror på hur bokstavstroende muslimen i fråga är... ;)

Que?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Noun
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-10 15:20:53 följande:
    Que?
    Ops, blev skumt formulerat ser jag. :P

Om en muslim kan tänkas läsa bibeln eller ej beror på hur bokstavstroende han eller hon är.
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2011-08-10 15:17:00 följande:
    Mja, i koranen handlar det enbart om att skyla sig för att visa inför gud att man är troende och kysk. I bibeln ska man inte skyla sig för guds skull utan för sin man för att visa sin man respekt och på så sätt visa gud att ens man är en bra karl typ...

Potatisar potäter. Kontentan är att kvinnor inte ska synas. Klart, i bibeln ska kvinnor heller inte höras.
  • Noun
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-10 15:28:29 följande:
    Potatisar potäter. Kontentan är att kvinnor inte ska synas. Klart, i bibeln ska kvinnor heller inte höras.
    C U på "religion"! ;)
    En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler.
  • LarsS

Dorian, har du övergått till monologer.... Eller har du väldigt bråttom hem från jobbet?

• LarsS
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-10 15:02:47 följande:

Jasså? Jag minns inget krig, inga tal om att vi skulle befria och demokratisera... Men så var ju väst bundisar med Saddam då fortfarande. Innan han begick dödssynden att kräva att oljeopriserna skulle höjas.

Och invadera Kuwait. Du glömde visst den lilla grejen.
  • Dorian Ertymexx
    Noun skrev 2011-08-10 15:22:39 följande:
    Ops, blev skumt formulerat ser jag. :P

Om en muslim kan tänkas läsa bibeln eller ej beror på hur bokstavstroende han eller hon är.

Ah, jaha. Ja, givetvis. Eller, ja, jag skulle säga hur bokstavstroende men också beroende på vilken falang.
  • Noun
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-10 15:35:41 följande:
    Ah, jaha. Ja, givetvis. Eller, ja, jag skulle säga hur bokstavstroende men också beroende på vilken falang.
    Vilken falang?
  • Dorian Ertymexx
    LarsS skrev 2011-08-10 15:34:48 följande:

Och invadera Kuwait. Du glömde visst den lilla grejen.

Varför invaderade Saddam Kuwait? Jo, för att SA och andra oljeländer i arabvärlden vägrade att följa hans råd. Han försökte då öka oljepriserna genom att ta kontroll över oljefält och invaderade Kuwait. Hade Kuwait inte haft rika oljefält hade Saddam inte haft skäl att invadera, och om han hade gjort det ändå hade han nog setat där än idag (om han inte hade avrättats för att ha "hjälpt terrorister" då förstås). Väst skiter i att lägga sig i konflikter som inte har något intresse för dem.
Svar på tråden Nya fröken är muslim. Byta dagis?