• Anonym (mamma)

Nya fröken är muslim. Byta dagis?

Det har börjat en ny fröken på min dotters dagis, hon är muslim och bär slöja.
    Jag har pratat med föreståndaren om detta, och funderar faktiskt på att byta dagis.

HUR hade ni gjort?
    Skulle ni känna er OK med att lämna erat barn till någon som har muslimska väreringar och åsikter? 

(min dotter är 5 år) 

(inga ilägg om att jag är rasist tack, det är inte det detta handlar om) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 23:08
    Många i tråden har undrat varför jag oroar mig, så jag ska berätta lite mer.

Den här fröken bär heltäckande slöja (nigab) , hon berättar väldigt mycket och öppet om varför hon bär slöja och vad hon tror på. Hon säger att det är för att barnen undrar så mycket, men jag ogillar hennes sätt att förklara. Hon säger saker som "det står i Bibeln att kvinnor ska ha slöja... "

Fröken har dessutom en brytning. Hon tar ändå hand om mitt barn flera timmar om dagen, och jag är noga med att mitt barn pratar rätt. Då är det bra om fröken vet att det inte heter "stäng av lampan" exempel.

Jag vill ge mitt barn Svenska värderingar. Är det verkligen fel?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 23:49
    JAG SKAPADE TRÅDEN FÖR ATT JAG VILL VETA HUR ANDRA (ICKE MUSLIMSKA) MAMMOR SKULLE REAGERA.

ATT MUSLIMER INTE FÖRSTÅR MIN ORO ÄR JAG INTE FÖRVÅNAD ÖVER.

RASIST OCH TROLL ANKLAGELSER BRYR JAG MIG INTE OM ATT KOMMENTERA.

• Svar på tråden Nya fröken är muslim. Byta dagis?
  • Anonym (..va?)

Jag skulle inte byta dagis. Varför skulle man byta dagis för att en fröken är muslim? Jag antar att det handlar om okunskap än en gång. Svårt att inte tänka på rasism när jag läser sådant. Har flera muslimska vänner som agerat barnvakt åt mig och mina barn.

• Magdalena03
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-23 20:50:11 följande:

Som Markatta skrev, det är inte alls "ofta", tvärtom är det mycket, mycket ovanligt i alla fall i Sverige. Det är kanske vanligt i Saudi eller delar av Iran eller Afghanistan, men det är inte något normalt för regionen, eller religionen.

Ser precis på Aktuellt, de visar flickor somsurfar I Bangladesh. Men de flesta som Aktuellt intervjuar på stranden säger att det inte är ok, flickor får inte surfa, det är inte ok för muslimska kvinnor att vara blöta i vatten, även om de är helt täckta.
  • Dorian Ertymexx
    Magdalena03 skrev 2016-11-23 21:40:32 följande:
    Ser precis på Aktuellt, de visar flickor somsurfar I Bangladesh. Men de flesta som Aktuellt intervjuar på stranden säger att det inte är ok, flickor får inte surfa, det är inte ok för muslimska kvinnor att vara blöta i vatten, även om de är helt täckta.
    Precis som många svenska kvinnor här på FL menade att kvinnor inte ska bli presidenter. Det finns alltid reaktionärer, det kommer man inte ifrån. Finns skäl till att det finns så få kvinnor i svenska chefsposter, till exempel.

Sedan vet vi ju inte vilket urval som Aktuellt hade. Uppenbarligen är det trots allt okey för tjejer att surfa, de stoppas inte från det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gung Ho

Är i grunden mot slöja och dess värre avarter då de är kvinnoförtryckande, men det finns grader i helvetet.
    Slöja skulle jag vara ok med, Inter andra fick ha mössa inomhus. Dock skulle jag inte vilja att mitt barn normaliserades inför niqab/burka.

• Kawthar

Ja Ts, byt förskola direkt, låt inte den här pedagogen islamifiera ditt barn !

Tänk på att byta kö till kassan i affären också om det sitter nån där i slöja, så dina matvaror inte blir halalifierade, prata inte med slöj-bärarna så du förlorar ditt kvinnovärde , låt dom inte ta hand om dina föräldrar när du kastar in dom på äldreboendet för risken att de utbildas till jihadister och FRAMFÖRALLT flytta från Sverige till nåt antarktiskt isflak så du slipper se den blomstrande färgrika mångfalden av människor med andra värden i livet än just dina !

• Anonym (Signe)
    Kawthar skrev 2016-11-24 09:50:04 följande:

Ja Ts, byt förskola direkt, låt inte den här pedagogen islamifiera ditt barn !

Tänk på att byta kö till kassan i affären också om det sitter nån där i slöja, så dina matvaror inte blir halalifierade, prata inte med slöj-bärarna så du förlorar ditt kvinnovärde , låt dom inte ta hand om dina föräldrar när du kastar in dom på äldreboendet för risken att de utbildas till jihadister och FRAMFÖRALLT flytta från Sverige till nåt antarktiskt isflak så du slipper se den blomstrande färgrika mångfalden av människor med andra värden i livet än just dina !

Exakt så! Fast utan ironi !
  • Intenuigen

[quote=77159963][quote-nick]Kung Markatta skrev 2016-11-23 19:01:47 följande:[/quote-nick]

Det är bara islamister som tycker så.

Min dotters kompis får inte visa sig för mig i t-shirt ( sedan 8års ålder ).

Dax att prata med Islamist mamman och farbröderna känner jag.

• Wolt

Skulle vara på tiden att man förbjöd islam i Sverige.

• Anonym (Smurfmamma)
    Kung Markatta skrev 2016-11-23 19:01:47 följande:

I så fall finns det många islamister.
  • Dorian Ertymexx
    Intenuigen skrev 2016-11-24 10:52:52 följande:
    [quote=77159963][quote-nick]Kung Markatta skrev 2016-11-23 19:01:47 följande:[/quote-nick]

Min dotters kompis får inte visa sig för mig i t-shirt ( sedan 8års ålder ).
    Dax att prata med Islamist mamman och farbröderna känner jag.
    Jag kände också en sådan. Klart, hon var jugoslavisk kristen (eller ateist), inte muslim, men hey, varför bry sig om gråskalor när man kan basha muslimer!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Nya fröken är muslim. Byta dagis?