• minimuschki

Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?

Börjar bli lite trött o vara med i andra bim trådar där alla är inne på sitt 1:a eller 3:e eller max 7:e försök. Själv är vi inne på vårat 19:e efter vårt MA i juni 2009. Skulle va "trevligt" att få följas åt med någon/några som vet hur det är att ha försökt i månader utan att lyckas. Alla får såklart va med. Själv ger jag inte upp o nu inväntar vi bim som kommer vara runt den 23 januari. Gick på utredning i våras 2010 o fick då veta att jag har en cysta på ena äggstocken samt att jag måste äta Levaxin (mina värden är nu bra sen ett halvår). Vore kul om nån ville joina i kampen mot vårt efterlängtade plus. Så kan vi utbyta tankar o funderingar tillsammans! Ni behöver inte ha cysta eller nått såklart för o joina...tvärtom alla är välkomna så kan vi längta ihop. Kram på er alla kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-25 01:00
    Tjoho..nu har tråden fått sitt första plus. Grattis Frida!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:34
    Härligt plus nr 2 i tråden!! Grattis Annalotta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:36
    Själv ber jag just nu om ett mirakel med tanke på mitt besked jag fick av läkaren igår.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-26 14:52
    Så tråkigt att våra första plus i tråden inte höll hela vägen ut. Lider med er tjejer o ni få kämpa på o försöka ta nya tag. Nu får vi däremot hoppas på Liza o säga grattis. Hoppas att vi andra snart följer efter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-29 11:44
    Usch nu har tråden för mycket otur. Så ledsen för Liza o Leaevas skull. Dock får vi gratulera Längtan o Lavendia!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 15:19
    Nu har jag skapat en systertråd för oss som hängt ihop här o nu fått vårt efterlängtade plus...kom dit ni fina som plussat så väntar vi där på resten av gänget, samtidigt som vi självklart är inne här o stöttar. Vi är ju inte så många som plussat ännu, men några iallafall o det vore roligt att få följas åt tillsammans o snart kommer säkert flera efter.

Här är länken:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58999653.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 15:39
    Glömde ju att självklart får ni som fortfarande kämpar titta in också om ni vill o jag kommer inte lämna er här. Tack för allt stöd o för att i finns!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:19
    Uppdaterar länken till systertråden (den gamla verkar inte fungera för vissa). Hoppas det fungerar med denna: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58999653.html

• Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?
  • mumwannaB

Fine: så underbart att höra!! Nu måste det vara er tur. Går du på mycket immunmedicin eller hur beter sig kroppen? Jag tog många IL-dropp i början men inget efter v 9. Clexane till v13 o pred hade jag fasat ut helt runt v21 tror jag.

Det går bra här. Börjar kännas som en rutin att det inte finns några rutiner längre på dygnet ;)
    Vi förundras fortfarande varje dag över att vi får uppleva detta underverk.

Vi gjorde tre tidiga ultraljud i v 8, 9 o 10. Från v 12 lyssnade jag på hjärtat en gång i veckan hemma, med en doppler som jag köpte på teknikmagasinet.

Kram kram

• Jenn86
    FineS skrev 2014-07-25 18:52:44 följande:

Usch, vad hämskt!!! Ingen förtjänar att vara med om det där! Hoppas ni ger det en chans igen när och om ni känner er redo, själv om det kanske känns lite "borta" just nu. Kram
    Tack!
    Vi har faktiskt redan börjat försöka igen. Visst är jag rädd att behöva återuppleva allt, men chansen finns ju att jag fullföljer en graviditet och får en liten unge - och det är värt en massa rädsla tycker jag!
      Min fästman låter mig styra helt när det kommer till att börja försöka igen, vilket jag tolkar som att han är redo närsom.
  • Jenn86

Förresten!!

Fick ju konstaterat MA 3,5 veckor sedan, slutade blöda för två veckor sedan och någon dag senare var på på efterkontroll där gynläkaren efter ett VUL konstaterade att livmodern var "ren" och återställd. Ännu inte fått någon mens och vi har haft oskyddat sex tre ggr den senaste veckan. 
       Det jag vill komma till är att jag nyss i duschen drog med mig en (förlåt nu blir det lite äckligt) lång slemtråd. Snarare snöre än tråd, kanske 3-5 mm i diameter och 5 cm långt. Den var nästan helt genomskinlig med en svag nyans av ljusbrunt. Jag har inte haft ont ett dugg och det han inte kommit något blod.
       Hittar ingen information om detta på google, någon annan som varit med om liknande? Blev helt chockad och jag förstår inte vad det var!

• mumwannaB

Jenn: Kan det kanske vara en ÄL-flytning? En del får ju väldigt slemmiga äggviteflytningar då.
    Skönt att ni redan känner er redo för nya försök. Jag fick oxå styra mycket i vår kamp till ett barn. Sambon gick med på alla mina "galna" idéer utan att protestera. Men det gav ju resultat till slut och jag tror även det var nyckeln till att kampen inte skulle slita på förhållandet. Hoppas du snart är gravid igen o att det funkar hela vägen. Kram

• Jenn86
    mumwannaB skrev 2014-08-06 22:49:56 följande:

Jenn: Kan det kanske vara en ÄL-flytning? En del får ju väldigt slemmiga äggviteflytningar då.
    Skönt att ni redan känner er redo för nya försök. Jag fick oxå styra mycket i vår kamp till ett barn. Sambon gick med på alla mina "galna" idéer utan att protestera. Men det gav ju resultat till slut och jag tror även det var nyckeln till att kampen inte skulle slita på förhållandet. Hoppas du snart är gravid igen o att det funkar hela vägen. Kram

Jo det kanske det kan ha varit. Jag har aldrig haft en så slemmig flytning innan men kroppen har ju säkert ändrat sig lite.
    Tack! Det hoppas jag också på.
    Kram!
  • Jenn86

^Vet inte :-/

Jag är gravid igen! Första försöket efter MAt i juli, en mens emellan. 
    Livrädd.
    Vecka 5+1 idag.

• mumwannaB
    Jenn86 skrev 2014-10-03 14:08:27 följande:

^Vet inte :-/

Jag är gravid igen! Första försöket efter MAt i juli, en mens emellan. 
    Livrädd.
    Vecka 5+1 idag.

Håller tummarna för dig!
  • Lilltrollet

Lovva här :) Underbart att höra om Che, har tänkt mycket på henne.

Vi är nu på g med syskonförsök, hoppas så att det går snabbare än första.

• mumwannaB
    Lilltrollet skrev 2014-10-11 23:35:43 följande:

Lovva här :) Underbart att höra om Che, har tänkt mycket på henne.

Vi är nu på g med syskonförsök, hoppas så att det går snabbare än första.

Stort lycka till!!!
  • Thotis90

34:e försöket nu. Vafan är det här?! Hur kan man gå från att bli gravid på första försöket till att inte bli gravid igen?

Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Lilltrollet

Ja, vad konstigt Thotis.. Man tänker ju att det ska gå lätt om det gjort det innan. :/ Hoppas det går bra för er denna gången.

Jag själv är på bim -9 idag. Har fått pergotime denna gången, hoppas det räcker.

• Thotis90
    Vår resa är över för tillfället då jag idag fick diagnosen endometrios och har blivit ordinerad minipiller då jag inte är redo för IVF. Känns sjukt tråkigt och frustrerande efter att ha försökt i 3 år
  • FineS
    mumwannaB skrev 2014-10-07 09:58:32 följande:
    Fine: jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra för er!!

Tack fina du:) Det går bra, går in i vecka 30 på måndag! Nyper mig i armen värje morgon!! Hur går det med er?
Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?