• minimuschki

Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?

Börjar bli lite trött o vara med i andra bim trådar där alla är inne på sitt 1:a eller 3:e eller max 7:e försök. Själv är vi inne på vårat 19:e efter vårt MA i juni 2009. Skulle va "trevligt" att få följas åt med någon/några som vet hur det är att ha försökt i månader utan att lyckas. Alla får såklart va med. Själv ger jag inte upp o nu inväntar vi bim som kommer vara runt den 23 januari. Gick på utredning i våras 2010 o fick då veta att jag har en cysta på ena äggstocken samt att jag måste äta Levaxin (mina värden är nu bra sen ett halvår). Vore kul om nån ville joina i kampen mot vårt efterlängtade plus. Så kan vi utbyta tankar o funderingar tillsammans! Ni behöver inte ha cysta eller nått såklart för o joina...tvärtom alla är välkomna så kan vi längta ihop. Kram på er alla kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-25 01:00
    Tjoho..nu har tråden fått sitt första plus. Grattis Frida!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:34
    Härligt plus nr 2 i tråden!! Grattis Annalotta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:36
    Själv ber jag just nu om ett mirakel med tanke på mitt besked jag fick av läkaren igår.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-26 14:52
    Så tråkigt att våra första plus i tråden inte höll hela vägen ut. Lider med er tjejer o ni få kämpa på o försöka ta nya tag. Nu får vi däremot hoppas på Liza o säga grattis. Hoppas att vi andra snart följer efter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-29 11:44
    Usch nu har tråden för mycket otur. Så ledsen för Liza o Leaevas skull. Dock får vi gratulera Längtan o Lavendia!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 15:19
    Nu har jag skapat en systertråd för oss som hängt ihop här o nu fått vårt efterlängtade plus...kom dit ni fina som plussat så väntar vi där på resten av gänget, samtidigt som vi självklart är inne här o stöttar. Vi är ju inte så många som plussat ännu, men några iallafall o det vore roligt att få följas åt tillsammans o snart kommer säkert flera efter.

Här är länken:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58999653.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 15:39
    Glömde ju att självklart får ni som fortfarande kämpar titta in också om ni vill o jag kommer inte lämna er här. Tack för allt stöd o för att i finns!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:19
    Uppdaterar länken till systertråden (den gamla verkar inte fungera för vissa). Hoppas det fungerar med denna: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58999653.html

• Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?
  • che71

idag går vi in i v 19...helt otroligt!!Glad
    efter 6 missfall
    men ändå är jag så orolig...längtar till RUL på fredag...hoppas det är bra!
    Längtar också tills jag kan känna rörelse i magen.

Vi ska träffa BM för första gången imorgon, det har blivit så försenat o sist var BM sjuk så det blev inställt.
    Har mage nu o har gått upp 3 kg. Snart halvvägs!

Dr D i Aten är nöjd med mina blodprover (immunförsvaret är stabilt o lugnt) så jag har inte behövt så många IL dropp, bara 4 st i början av graviditeten, o så Fragminsprutor o prednisolon (som jag förmodligen kan börja trappa ner i v 22) o så babyaspiririn.

Håller tummarna för er alla!
    Kram

• mumwannaB

Så roligt Che! Jag längtar oxå till rul o att få känna lite rörelse i magen. Vi ska på rul 23 dec. Samtidigt lite nervöst. Vi valde att hoppa över kub så det här blir ju första gången som man skulle kunna upptäcka ngt galet.

Jag trodde att jag skulle kunna släppa oron tidigare o njuta av graviditeten. Men jag antar att de här åren av kamp har satt sina spår. Har inte ens känt någon direkt glädje av att berätta för folk. Har mer låtit det gå ryktesvägen.

3 kg! Det var duktigt! Själv har jag snart gått upp 9 kg. Gick inte upp så mycket i början eftersom jag kräktes hela tiden. Men nu går jag upp ca 1 kg i veckan. Hoppas det avtar snart :) Måste börja röra på mig mer. Har ju i princip varit sängliggande de första 4 månaderna. Samlat på mig mycket vätska oxå av kortisonet.

Antar att Dr D är nöjd med mina provsvar. Han har inte svarat mig de senaste gångerna o har inte tagit IL sedan v9. Slutade med clexane efter v12 o har senaste två veckorna trappat ner pred från 20 mg till 10 mg.

Lycka till på rul!
    Kram

• Jenn86

Grattis Che och Mum!

Längtar1985 skrev 2013-12-09 22:15:21 följande:

Okej. Konstigt det där med spolning. Jag har inte och kommer inte göra någon. Det har inte ens kommit på tal och jag gör ivf i januari
    Har de inte tagit upp det alls, eller vill du av någon anledning inte göra det?
    När vi var på gyn sade läkaren att nästa steg är spolning och därefter eventuellt hormonbehandling.
    Men först måste vi som sagt veta om min sambos spermaprov ser bra ut.
  • che71
    mumwannaB skrev 2013-12-10 13:42:38 följande:
    Så roligt Che! Jag längtar oxå till rul o att få känna lite rörelse i magen. Vi ska på rul 23 dec. Samtidigt lite nervöst. Vi valde att hoppa över kub så det här blir ju första gången som man skulle kunna upptäcka ngt galet.

Jag trodde att jag skulle kunna släppa oron tidigare o njuta av graviditeten. Men jag antar att de här åren av kamp har satt sina spår. Har inte ens känt någon direkt glädje av att berätta för folk. Har mer låtit det gå ryktesvägen.

3 kg! Det var duktigt! Själv har jag snart gått upp 9 kg. Gick inte upp så mycket i början eftersom jag kräktes hela tiden. Men nu går jag upp ca 1 kg i veckan. Hoppas det avtar snart :) Måste börja röra på mig mer. Har ju i princip varit sängliggande de första 4 månaderna. Samlat på mig mycket vätska oxå av kortisonet.

Antar att Dr D är nöjd med mina provsvar. Han har inte svarat mig de senaste gångerna o har inte tagit IL sedan v9. Slutade med clexane efter v12 o har senaste två veckorna trappat ner pred från 20 mg till 10 mg.

Lycka till på rul!

Kram

Ja visst är det oro hela tiden. .tror andra har svårt att förstå hur man känner efter så mycket problem på vägen. .

Skönt att dina prover är bra med.

Varför slutade du med clexane?

Dr D har bara skrivit att ja jag kan börja trappa ner prednisolon i v22.

Vilken vecka är du i?

Kram
  • mumwannaB

Che: Är i v18. Jag hade inte mer clexane o hade ingen som kunde skriva recept till mig. Efter att ha läst en del o då jag inte har något konstaterat koaguleringsproblem så bestämde jag mig för att sluta. Är även mitt eget beslut att trappa ner pred. Har fört in det i mitt XL-dokument o Dr D har inte kommenterat det. Mina värden har hållit sig på en jämn nivå.

Även om jag är säker på att medicinerna har hjälpt mig till den här graviditeten så känner jag mig inte helt bekväm med att stoppa i mig dem när jag har min bebis i magen. Hoppas på att vara helt medicinfri om några veckor. Möjligtvis fortsätter jag med albylen ett par månader till.

• che71
    mumwannaB skrev 2013-12-10 20:47:49 följande:
    Che: Är i v18. Jag hade inte mer clexane o hade ingen som kunde skriva recept till mig. Efter att ha läst en del o då jag inte har något konstaterat koaguleringsproblem så bestämde jag mig för att sluta. Är även mitt eget beslut att trappa ner pred. Har fört in det i mitt XL-dokument o Dr D har inte kommenterat det. Mina värden har hållit sig på en jämn nivå.

Även om jag är säker på att medicinerna har hjälpt mig till den här graviditeten så känner jag mig inte helt bekväm med att stoppa i mig dem när jag har min bebis i magen. Hoppas på att vara helt medicinfri om några veckor. Möjligtvis fortsätter jag med albylen ett par månader till.
    Konstigt att Dr D inte ens kommenterar det?
    Jag har ju APC resistens som de hittade på missfallsutredningen så därför får jag recept i alla fall.
    Hur ofta vill Dr D att du lämnar FBC nu?
    Jag lämnar var 3 e vecka nu (mycket oftare i början), men fick ta en extra efter inluensavaccinationen.
    Har tagit 10 mg prezolon hela denna graviditet o ska väl trappa ner om några veckor.
  • mumwannaB

Jag vet inte hur ofta han tycker att jag ska ta FBC eftersom han inte svarar mig längre. Har inte fått svar på drygt 2 månader. Men jag tar iaf varannan vecka nu för att ha koll så inget konstigt händer med värdena under tiden som jag har trappat ner de olika medicinerna.

• che71
    mumwannaB skrev 2013-12-11 19:07:46 följande:
    Jag vet inte hur ofta han tycker att jag ska ta FBC eftersom han inte svarar mig längre. Har inte fått svar på drygt 2 månader. Men jag tar iaf varannan vecka nu för att ha koll så inget konstigt händer med värdena under tiden som jag har trappat ner de olika medicinerna.

Men har du inte follow up? Mig svarar han samma dag eller dagen efter.

Mycket konstigt!
  • mumwannaB

Jo, jag har follow up o han svarade snabbt i början av graviditeten o jag tog täta IL då. Fram tills han skrev att han tyckte att det såg ut som att min kropp var bättre. Tror det var i v 9. Sedan har han inte svarat mer.

Så länge jag ser att värdena håller sig där de var när han tyckte det såg bra ut så orkar jag inte tjafsa. Jag är oerhört tacksam över den hjälp vi har fått men han skulle ju helt klart kunna jobba på organiseringen av sin kommunikation.

Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?