• minimuschki

Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?

Börjar bli lite trött o vara med i andra bim trådar där alla är inne på sitt 1:a eller 3:e eller max 7:e försök. Själv är vi inne på vårat 19:e efter vårt MA i juni 2009. Skulle va "trevligt" att få följas åt med någon/några som vet hur det är att ha försökt i månader utan att lyckas. Alla får såklart va med. Själv ger jag inte upp o nu inväntar vi bim som kommer vara runt den 23 januari. Gick på utredning i våras 2010 o fick då veta att jag har en cysta på ena äggstocken samt att jag måste äta Levaxin (mina värden är nu bra sen ett halvår). Vore kul om nån ville joina i kampen mot vårt efterlängtade plus. Så kan vi utbyta tankar o funderingar tillsammans! Ni behöver inte ha cysta eller nått såklart för o joina...tvärtom alla är välkomna så kan vi längta ihop. Kram på er alla kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-25 01:00
    Tjoho..nu har tråden fått sitt första plus. Grattis Frida!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:34
    Härligt plus nr 2 i tråden!! Grattis Annalotta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:36
    Själv ber jag just nu om ett mirakel med tanke på mitt besked jag fick av läkaren igår.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-26 14:52
    Så tråkigt att våra första plus i tråden inte höll hela vägen ut. Lider med er tjejer o ni få kämpa på o försöka ta nya tag. Nu får vi däremot hoppas på Liza o säga grattis. Hoppas att vi andra snart följer efter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-29 11:44
    Usch nu har tråden för mycket otur. Så ledsen för Liza o Leaevas skull. Dock får vi gratulera Längtan o Lavendia!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 15:19
    Nu har jag skapat en systertråd för oss som hängt ihop här o nu fått vårt efterlängtade plus...kom dit ni fina som plussat så väntar vi där på resten av gänget, samtidigt som vi självklart är inne här o stöttar. Vi är ju inte så många som plussat ännu, men några iallafall o det vore roligt att få följas åt tillsammans o snart kommer säkert flera efter.

Här är länken:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58999653.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 15:39
    Glömde ju att självklart får ni som fortfarande kämpar titta in också om ni vill o jag kommer inte lämna er här. Tack för allt stöd o för att i finns!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:19
    Uppdaterar länken till systertråden (den gamla verkar inte fungera för vissa). Hoppas det fungerar med denna: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58999653.html

• Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?
  • fåliten

Lycka till Frida!

Endometriosopererad, dotter 2008, Hormonbehand. 2010-2011, Hypotyreos 2010,MF 2011, Hormonbehand. 2012, 2 barnet född 2013.
  • mumwannaB

Jag börjar bli människa igen efter mitt svåra illamående under hösten. Har precis slutat med medicinen som hjälpt mig behålla maten. På måndag går jag in i vecka 18 o vi längtar till ultraljudet om 2 veckor, samtidigt som det känns lite nervöst. Har lyssnat på hjärtat några gånger så vi vet iaf att bebisen lever.

Hur går det för dig Fwoida?

Fine, vännen, hur går det för er? Du finns ofta i mina tankar. Kram

• Fwoida

Åh vad mysigt mum :) kanske inte med illamåendet men ;) jag väntar på att mensen ska komma igång så jag kan börja med sprayen. Nu är den 5 dagar sen och har inte haft några känningar av att jag haft ägglossning så väntar mig inte att den kommer denna månaden :( då måste jag vänta ännu längre. Annars hade jag räknat med FET i mitten av januari men nu kanske jag får vänta till februari istället :(

• Jenn86

Jag är gärna med!! Har försökt sedan maj 2012 utan resultat. Är mitt uppe i en utredning, alla mina prover har varit bra hittills, även ultraljudet var normalt. Väntar på att min sambo ska få lämna spermaprov 20 dec, de har långa väntetider på Sahlgrenska..
    Tappar mod och tålamod när jag i andra trådar om andra kvinnor som ängslas över att inte blivit gravida än då de bara försökt 3 ggr.

Stort grattis till er som hittills fått plus!!

Någon som testat rosenrot förresten? Har precis köpt hem det och tänkte testa nästa cykel.

• mumwannaB
    Fwoida skrev 2013-12-07 18:28:45 följande:
    Åh vad mysigt mum :) kanske inte med illamåendet men ;) jag väntar på att mensen ska komma igång så jag kan börja med sprayen. Nu är den 5 dagar sen och har inte haft några känningar av att jag haft ägglossning så väntar mig inte att den kommer denna månaden :( då måste jag vänta ännu längre. Annars hade jag räknat med FET i mitten av januari men nu kanske jag får vänta till februari istället :(
    Hoppas den dyker upp snart. Så jobbigt när kroppen ska hålla på o krångla... Blir det stimulerat FET för dig då? Hur många fick ni till frysen?
    Jenn86 skrev 2013-12-09 14:50:05 följande:
    Jag är gärna med!! Har försökt sedan maj 2012 utan resultat. Är mitt uppe i en utredning, alla mina prover har varit bra hittills, även ultraljudet var normalt. Väntar på att min sambo ska få lämna spermaprov 20 dec, de har långa väntetider på Sahlgrenska..
    Tappar mod och tålamod när jag i andra trådar om andra kvinnor som ängslas över att inte blivit gravida än då de bara försökt 3 ggr.

Stort grattis till er som hittills fått plus!!

Någon som testat rosenrot förresten? Har precis köpt hem det och tänkte testa nästa cykel.
    Välkommen hit. Tråden är inte så jätteaktiv längre men kan säkert få ny fart med nya människor.
    Lycka till med utredningen! Känner igen det där med väntetiderna. Vi höll på i nästan 3 år med behandlingar på Sahlgrenska o funderade många gånger på att vända oss privat istället. Utredningen tog tid också, nästan ett år pga att gyn strulade till det med remissen till ivf.

Jag testade Rosenrot ett tag. Det är så länge sedan nu men har för mig att jag tyckte att jag kände av ÄL mer.
  • Längtar1985
    Jenn86 skrev 2013-12-09 14:50:05 följande:
    Jag är gärna med!! Har försökt sedan maj 2012 utan resultat. Är mitt uppe i en utredning, alla mina prover har varit bra hittills, även ultraljudet var normalt. Väntar på att min sambo ska få lämna spermaprov 20 dec, de har långa väntetider på Sahlgrenska.. Tappar mod och tålamod när jag i andra trådar om andra kvinnor som ängslas över att inte blivit gravida än då de bara försökt 3 ggr. Stort grattis till er som hittills fått plus!! Någon som testat rosenrot förresten? Har precis köpt hem det och tänkte testa nästa cykel.

Hej! Jag har oxå försökt sedan maj 2012. I januari ska vi få göra ivf. De har varken hittar fel på mig eller min man. Rosenrot funderar jag på att springa och köpa idag. Känns dock som att jag lagt ner en förmögenhet på tester, naturtabletter etc Hur ser planerna ut för er framöver? Har ni testat pergotime?
  • Fwoida

Stimulerad ja. Vi fick 5/32 till frysen :) är nöjd så länge det blev mer än ett bra :) jag har inte märkt av några väntetider alls på Sahlgrenska faktiskt. Vi började våran utredning våren 2012. Sen vart det vi var sega med att göra läkarbesök på vårdcentralen. Våran remiss blev skickad våren 2013 och hade första besöket 5 juni. Sen eftersom min mens är konstig och oregelbunden så väntade vi med sprutorna till oktober. Så tycker det gått rätt fort :)

• Jenn86
    Längtar1985 skrev 2013-12-09 15:29:45 följande:

Hej! Jag har oxå försökt sedan maj 2012. I januari ska vi få göra ivf. De har varken hittar fel på mig eller min man. Rosenrot funderar jag på att springa och köpa idag. Känns dock som att jag lagt ner en förmögenhet på tester, naturtabletter etc Hur ser planerna ut för er framöver? Har ni testat pergotime?
    Hej! Nej det har vi inte testat.. Än så länga har vi inga planer eftersom vi inte vet vad de kommer säga när allt är utrett.. Nästa steg (om sambon spermaprov är bra) är att göra en spolning, sedan har jag ingen aning.
    mumwannaB skrev 2013-12-09 15:16:31 följande:
    Hoppas den dyker upp snart. Så jobbigt när kroppen ska hålla på o krångla... Blir det stimulerat FET för dig då? Hur många fick ni till frysen?

Välkommen hit. Tråden är inte så jätteaktiv längre men kan säkert få ny fart med nya människor.
    Lycka till med utredningen! Känner igen det där med väntetiderna. Vi höll på i nästan 3 år med behandlingar på Sahlgrenska o funderade många gånger på att vända oss privat istället. Utredningen tog tid också, nästan ett år pga att gyn strulade till det med remissen till ivf.

Jag testade Rosenrot ett tag. Det är så länge sedan nu men har för mig att jag tyckte att jag kände av ÄL mer.
    Men fy så jobbigt med krångel från gyn och långa väntetider! Riktigt så länge har inte vi behövt vänta (än så länge...)

Hoppas på att tråden kan få lite liv igen ja, känns bra att kunna få stöd och diskutera med andra i samma sits!
  • Längtar1985
    Jenn86 skrev 2013-12-09 16:26:13 följande:
    Hej! Nej det har vi inte testat.. Än så länga har vi inga planer eftersom vi inte vet vad de kommer säga när allt är utrett.. Nästa steg (om sambon spermaprov är bra) är att göra en spolning, sedan har jag ingen aning.
    mumwannaB skrev 2013-12-09 15:16:31 följande:
    Hoppas den dyker upp snart. Så jobbigt när kroppen ska hålla på o krångla... Blir det stimulerat FET för dig då? Hur många fick ni till frysen? Välkommen hit. Tråden är inte så jätteaktiv längre men kan säkert få ny fart med nya människor. Lycka till med utredningen! Känner igen det där med väntetiderna. Vi höll på i nästan 3 år med behandlingar på Sahlgrenska o funderade många gånger på att vända oss privat istället. Utredningen tog tid också, nästan ett år pga att gyn strulade till det med remissen till ivf. Jag testade Rosenrot ett tag. Det är så länge sedan nu men har för mig att jag tyckte att jag kände av ÄL mer.
    Men fy så jobbigt med krångel från gyn och långa väntetider! Riktigt så länge har inte vi behövt vänta (än så länge...) Hoppas på att tråden kan få lite liv igen ja, känns bra att kunna få stöd och diskutera med andra i samma sits!

Okej. Konstigt det där med spolning. Jag har inte och kommer inte göra någon. Det har inte ens kommit på tal och jag gör ivf i januari
Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?