• FineS

Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?

Lovva skrev 2012-01-20 15:33:24 följande:
    Några frågor, om vi gör ivf och lyckas bli gravida, får man då göra fler ivf:er (fet) med de kvarvarande befruktade äggen för att få syskon vid senare tillfälle? Om man inte har fler befruktade ägg, hur gör man då? Eller gäller de tre fria (Göteborg) bara om man är barnlös?
    I Linköping kan man återföra frysta ägg, men da får man betala 8000 eller något.. Vet inte hur det är i Göteborg, men jag vet att Stockholm bara ger till barnlösa, får man ett barn via IVF får man betala för syskonet själv. Mum kanske vet?!
  • FineS
    mumwannaB skrev 2012-01-20 16:56:43 följande:
    Du får göra syskonförsök med kvarvarande ägg men du får betala för det. Äggen får sparas i 5 år. Tror de tar ca 11 tusen per återföring nu på Sahlgrenska. De tre fria ivf.erna gäller bara om du är barnlös med den partnern som du försöker få barn med nu. Dvs man kan ha barn från tidigare förhållande. Har man inga befruktade ägg kvar efter att man blivit gravid så får man vända sig till en klinik och betala en hel ivf om man ska göra syskonförsök. Brukar ligga på drygt 30 tusen för en ivf.
    Just det;)
  • FineS

Grattis Lovva!!:)

Hur mår du nu delphi? Jag ser fram mot tisdag, första VUL efter sprutstart;)

• FineS
    delphibaby skrev 2012-01-22 20:37:14 följande:
    hm nytt nick förvirrad av alla som bytt.jag bytte bara lösenord ville ha kvar mitt nick. jag mår bra.inga symtom av sprutorna heller tog precis min tredje gjorde jag. kliar lite där man tagit sticket men inget annat. hur mår du själv??oj spännande med första vulet på tisdag jag har mitt på torsdag. så min fundering var om dom gör äp på lördagar?? eller om jag kommer få fortsätta spraya och spruta tills på måndag?även om allt skulle se bra ut!

men jag har kännt att det har arbetat nere mot äggstockarna.känner mig itne svullen eller något! 
    Haha, just det.. förlåt.. BlirSnart85 här, hade nog glömt bort att skriva det i den här tråden;)
  • FineS
    Daggdropp skrev 2012-01-23 13:57:16 följande:
    Åhhh jag hoppas så att era ivf: er går vägen så vi blir ett litet gäng som följs åt i andra tråden... Är själv i konstant skräck över att nåt skall gå fel . Fast hittills är allt bra .
    Jaa, det hade varit riktigt kul om vi kunde följas åt! Om allting funkar kommer vi veta om det har tagit sig om 3 veckor.. Spännande att se hur många äggblåsor som finns på VUL i morgon. 
    Hade du många blåsor vid första VUL? Och hur stora ungefär?

Jag hoppas och tror att din graviditet kommer gå alldeles utmärkt!Solig 
  • FineS
    Frajda 80 skrev 2012-01-23 15:10:45 följande:
    Jag kan inte låta bli att försöka hitta egna anledningar till våra missfall.... min mamma har SLE och ledgångsreumatism (och våda är ärftliga)... och jag söker för nedsatt rörelseförmåga i vänster höft. Jag har hört att missfall och SLE hör ihop då kroppen bildar antikroppar eller att blodet inte flyter som det ska.

Näe nu ska jag inte nojja för mycket.
    Ja, visst gör man!!

Jag tycker det låter intressant detta med immunologi! Bara så synd dom inte har så mycket forskning och vetskap kring detta i Sverige.. Har också tänkt dom tankarna faktiskt! Jag är aldrig sjuk och det känns som att mitt immunförsvar är överaktivt. Fast samtidigt tror jag som du att man också nojjar lite för mycket ibland..och att det kanske bara är ren otur att man fått flera missfall.
  • FineS
    Daggdropp skrev 2012-01-24 12:29:12 följande:
    FineS hur gick det på vul idag? Nu är vi nyfikna kram
    Jag vet inte riktigt jag... hon kunde bara hitta 6 stycken blåsor, dom var på 3, 4, 5, 7, 9 och 10mm. Läkaren blev lite förvånad över att det var så litet.. Känner mig lite nere för tillfället. Skall öka dosen till 150 ie i kväll och i morgon. Sen åter på blodprov i morgon och VUL på torsdag. 
  • FineS
    Daggdropp skrev 2012-01-24 15:25:31 följande:
    Förstår att du är lite nere FineS, men kan det inte bara vara så att läkaren totalt missbedömt ditt behov av stimulans? Du hade trots allt en mkt mkt låg startdos, var det 125? Frågade du varför de bara höjde så lite? Har du psocs(eller vad det nu heter) isf kan det vara en förklaring till låg stimuleringsdos. Jag fick ju börja med 200ie på en gång som jag fick ta en 12 dagar... Stor kram till dig!
    Jag vet inte riktigt varför jag fick så låg startdos, jag misstänker att dom är rädd för att jag ska överstimuleras. Jag började med 112,5 och höjs nu till 150. Har heller inte PCO. Vet ju att det bara är ett guldägg som ska till, men känns som chanserna blir mindre när man har mindre med äggblåsor. Nej, nu ska jag inte vara så negativ!!;)

Delphi: Jag har tid 10.30 på torsdag. Jag ska hålla tummarna för att du har en bättre skörd;)  
  • FineS
    mumwannaB skrev 2012-01-24 21:07:00 följande:
    FineS: förstår att det kan kännas lite snopet vännen men jag tycker absolut inte att du ska känna det som något misslyckande. Alla får olika många ägg o i slutändan är det kvaliteten som har betydelse. Lyckas du få 6 ägg så är det absolut bra och helt normalt. Det är naturligtvis en stor lycka för alla som lyckas på första försöket men sanningen är att första stimuleringen oftast får ses som en testomgång. Nu håller vi tummarna för att dina blåsor växer på sig ordentligt o att du får några fina ägg. Kämpa på!

Daggdropp: har frysåterföring om ca en månad. Hade ÄL i helgen och nästa gång det blir glad gubbe är det dax. Längtar!

Delphi: lycka till med ditt vul! Hoppas det växer fint där inne :)
    Tack för peppen!!:)
    Hoppas att dom fyra små vuxit till sig lite till i morgon så att man kan se lite ljusare på det hela. Var o tog blodprov idag igen, dom är riktigt mysiga på Octaviakliniken måste jag säga. Känns skönt att bli så bra bemött. 

Hoppas ni fick till det på hemmaförsöket!:) 

Delphi, vilken kul grej!:) 
  • FineS
    delphibaby skrev 2012-01-26 17:33:21 följande:
    hjälp fick ny dos idag på 175 ie men den finns inte på min penna hur göra?
    Knasigt, på min gonal-f finns visst 175.. vilken mängd är det i sprutan? Hur gick det för dig idag? :)
    Daggdropp skrev 2012-01-25 19:17:04 följande:
    Håller tummarna för er imorgon delphi och fine, hoppas på fin fina klasar m ägg på stockarna . Själv har jag fått ljusbruna flytningar så nojar mer än någonsin..
    Neej! Har dina flytningar försvunnit? Hoppas det, så att du inte behöver oroa dig!

På VUL i torsdags hade jag 9 äggblåsor där fyra hade lagom storlek, dessutom började slemhinnan bli lite tjockare, så nu känns det lite bättre faktiskt. Gjorde nytt blodprov i dag och skal på VUL igen i morgon, spännande och se om man får göra äggplock snart:)

Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?