• Jenn86

Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?

Jag är gärna med!! Har försökt sedan maj 2012 utan resultat. Är mitt uppe i en utredning, alla mina prover har varit bra hittills, även ultraljudet var normalt. Väntar på att min sambo ska få lämna spermaprov 20 dec, de har långa väntetider på Sahlgrenska..
    Tappar mod och tålamod när jag i andra trådar om andra kvinnor som ängslas över att inte blivit gravida än då de bara försökt 3 ggr.

Stort grattis till er som hittills fått plus!!

Någon som testat rosenrot förresten? Har precis köpt hem det och tänkte testa nästa cykel.

• Jenn86
    Längtar1985 skrev 2013-12-09 15:29:45 följande:

Hej! Jag har oxå försökt sedan maj 2012. I januari ska vi få göra ivf. De har varken hittar fel på mig eller min man. Rosenrot funderar jag på att springa och köpa idag. Känns dock som att jag lagt ner en förmögenhet på tester, naturtabletter etc Hur ser planerna ut för er framöver? Har ni testat pergotime?
    Hej! Nej det har vi inte testat.. Än så länga har vi inga planer eftersom vi inte vet vad de kommer säga när allt är utrett.. Nästa steg (om sambon spermaprov är bra) är att göra en spolning, sedan har jag ingen aning.
    mumwannaB skrev 2013-12-09 15:16:31 följande:
    Hoppas den dyker upp snart. Så jobbigt när kroppen ska hålla på o krångla... Blir det stimulerat FET för dig då? Hur många fick ni till frysen?

Välkommen hit. Tråden är inte så jätteaktiv längre men kan säkert få ny fart med nya människor.
    Lycka till med utredningen! Känner igen det där med väntetiderna. Vi höll på i nästan 3 år med behandlingar på Sahlgrenska o funderade många gånger på att vända oss privat istället. Utredningen tog tid också, nästan ett år pga att gyn strulade till det med remissen till ivf.

Jag testade Rosenrot ett tag. Det är så länge sedan nu men har för mig att jag tyckte att jag kände av ÄL mer.
    Men fy så jobbigt med krångel från gyn och långa väntetider! Riktigt så länge har inte vi behövt vänta (än så länge...)

Hoppas på att tråden kan få lite liv igen ja, känns bra att kunna få stöd och diskutera med andra i samma sits!
  • Jenn86

Grattis Che och Mum!

Längtar1985 skrev 2013-12-09 22:15:21 följande:

Okej. Konstigt det där med spolning. Jag har inte och kommer inte göra någon. Det har inte ens kommit på tal och jag gör ivf i januari
    Har de inte tagit upp det alls, eller vill du av någon anledning inte göra det?
    När vi var på gyn sade läkaren att nästa steg är spolning och därefter eventuellt hormonbehandling.
    Men först måste vi som sagt veta om min sambos spermaprov ser bra ut.
  • Jenn86

Håller med, gott nytt år och många lyckönskningar!

Varit jättegrinig (som alltid innan mens) hela helgen och börjar känna mensvärken smyga på nu. BIM idag. Vill inte!! Gråter

• Jenn86

Fick svar på spermaprovet idag och det var helt normalt!
    Ska ringa nästa gång jag får mens och boka en tid för spolning.

• Jenn86
    mumwannaB skrev 2014-01-10 16:10:49 följande:
    Härligt att det går framåt Jenn!
    Tack, ja det tycker jag också!
    Fwoida skrev 2014-01-13 21:37:50 följande:
    Imorgon ska jag göra ett fjärde gravtest. Mensen har fortfarande inte kommit och inget tecken på ÄL. 42 dagar över tiden idag. Är rädd att nåt gick fel vid ÄP så att mina äggstockar inte fungerar längre :( får ringa till Sahlgrenska och fråga vad jag ska göra
    Men vad jobbigt! Lider med dig. Rynkar på näsan
  • Jenn86
    mumwannaB skrev 2014-06-06 23:57:34 följande:
    Den 1 juni kom en gudomlig liten pojke till oss. Det var en lång förlossning med en del hotbilder på vägen. Men med mycket vilja så kom han tillslut. Jag fick opereras efteråt pga att inte moderkakan kom ut hel o jag förlorade en del blod. Sambon blev därmed ensam med lillkillen flera timmar efter förlossningen. Jag var så utpumpad att jag hade svårt att vakna efter sövningen. Inte riktigt den starten vi hade tänkt oss för vår lilla familj. Men vår pojke mådde iaf bra hela tiden.
    Grattis!! Tråkigt att det blev en så dramatisk start, men underbart att ni äntligen har en liten!

Jag är faktiskt gravid! Jag hoppas inte att någon blir ledsen av att höra detta... Rynkar på näsan
    Vi har försökt i två år och suttit och väntat på kallelse till Sahlgrenska för vår första IVF, så döm vår förvåning när jag helt plötsligt plussade för en vecka sedan! Bara i sjunde veckan än (6+0 idag) så det är jättetidigt och allt möjligt kan hända på vägen, men OM allt går vägen så får vi en liten i slutet av januari/början av februari.
  • Jenn86
    mumwannaB skrev 2014-06-07 09:48:38 följande:
    Stort grattis till dig oxå Jenn!! Självklart är det ingen som missunnar dig din graviditet. Hoppas verkligen att allt ska gå bra o att ni får träffa ert mirakel i början på nästa år.
    Tack!! Jag håller alla tummar och tår, men jag vågar inte ta ut någonting i förskott så jag har i dagsläget svårt att binda mig till det lilla nya livet där inne.
  • Jenn86

Grattis Fine S!

Min graviditet slutade i MA i lördags vilket skulle varit v 11+0, men grav hade stannat av redan i vecka 6.
       I natt fick vi åka in akut då jag hade våldsamma smärtor och blödde floder, en del av missfallet hade visst "fastnat i tappen på vägen ut" som gynekologen uttryckte det och hon hjälpte till att få ut det mesta. Spenderade natten på gynavdelning under observation och hade enligt VUL i morse fått ut det sista av graviditeten men har lite blod och klumpar kvar.
       Den smärtan jag hade i natt, jag har aldrig varit med om något liknande. Morfin hjälpte inte ett dugg (kräktes dock två ggr av det Kräks) och jag som inte i vanliga fall är en gnällig eller mjäkig person låg och skrek rakt ut. Är fortfarande skärrad och vågar knappt tänka tanken på att bli gravid igen.

• Jenn86
    mumwannaB skrev 2014-07-16 23:25:09 följande:

Neej, vad sorgligt Jenn!! :( Missfall gör ont i både själ o kropp. Det låter som att du hade det riktigt tufft. Låt kropp o själ läka en tid så hoppas jag att du vågar ta nya tag sedan igen. Varm kram

Tack!
    Just nu känner jag att jag aldrig vill bli gravid igen av risken att detta händer igen. Jag hoppas att jag ändrar mig snart för jag vill ju så gärna få åtminstone ett barn.
  • Jenn86
    FineS skrev 2014-07-25 18:52:44 följande:

Usch, vad hämskt!!! Ingen förtjänar att vara med om det där! Hoppas ni ger det en chans igen när och om ni känner er redo, själv om det kanske känns lite "borta" just nu. Kram
    Tack!
    Vi har faktiskt redan börjat försöka igen. Visst är jag rädd att behöva återuppleva allt, men chansen finns ju att jag fullföljer en graviditet och får en liten unge - och det är värt en massa rädsla tycker jag!
      Min fästman låter mig styra helt när det kommer till att börja försöka igen, vilket jag tolkar som att han är redo närsom.
  • Jenn86

Förresten!!

Fick ju konstaterat MA 3,5 veckor sedan, slutade blöda för två veckor sedan och någon dag senare var på på efterkontroll där gynläkaren efter ett VUL konstaterade att livmodern var "ren" och återställd. Ännu inte fått någon mens och vi har haft oskyddat sex tre ggr den senaste veckan. 
       Det jag vill komma till är att jag nyss i duschen drog med mig en (förlåt nu blir det lite äckligt) lång slemtråd. Snarare snöre än tråd, kanske 3-5 mm i diameter och 5 cm långt. Den var nästan helt genomskinlig med en svag nyans av ljusbrunt. Jag har inte haft ont ett dugg och det han inte kommit något blod.
       Hittar ingen information om detta på google, någon annan som varit med om liknande? Blev helt chockad och jag förstår inte vad det var!

• Jenn86
    mumwannaB skrev 2014-08-06 22:49:56 följande:

Jenn: Kan det kanske vara en ÄL-flytning? En del får ju väldigt slemmiga äggviteflytningar då.
    Skönt att ni redan känner er redo för nya försök. Jag fick oxå styra mycket i vår kamp till ett barn. Sambon gick med på alla mina "galna" idéer utan att protestera. Men det gav ju resultat till slut och jag tror även det var nyckeln till att kampen inte skulle slita på förhållandet. Hoppas du snart är gravid igen o att det funkar hela vägen. Kram

Jo det kanske det kan ha varit. Jag har aldrig haft en så slemmig flytning innan men kroppen har ju säkert ändrat sig lite.
    Tack! Det hoppas jag också på.
    Kram!
  • Jenn86

^Vet inte :-/

Jag är gravid igen! Första försöket efter MAt i juli, en mens emellan. 
    Livrädd.
    Vecka 5+1 idag.

Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?