• Thotis90

Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?

Vi har försökt i 12 månader och väntar nu på att få påbörja barnlöshetsutredning (första besöket beräknas bli senast 28/2).

• Thotis90

Vi går numera in på 13:e försöket då mensen kom under morgonen (det visste jag redan att den skulle göra då jag får en brun flytning 1-2 dagar innan). När jag har BIM kan jag inte svara på förrän jag har ägglossning (jag har en lutealfas på 15 dagar).

• Thotis90

På IVF-kliniken här har dem en graviditetsgaranti. Man betalar 50 000:- och blir man inte gravid får man pengarna tillbaka. De har också ett paketerbjudande om tre behandlingar för 49 000:- (som man betalar vare sig man blir gravid eller inte). Jag vill absolut inte göra IVF, som det känns idag i alla fall, men vi får se vad utredningen säger. Jag är toknervös... 

• Thotis90
    FineS skrev 2013-01-16 22:10:50 följande:
    Är det i falun man har graviditetsgaranti? 

Vad är det som gör att du inte vill göra IVF? Lycka till på utredningen:) 
    Ja, det är i Falun. 

Jag är inte religiös eller så, men jag tror starkt på att allt händer av en anledning. Om jag inte kan bli gravid på naturlig väg är det meningen att jag inte skall ha barn. Jag är väldigt old fashioned och IVF känns inte naturligt för min del. Jag har samma åsikt vad gäller andra saker, men det är en annan femma.

JAG MÅSTE DOCK BELYSA ATT DET HÄR ÄR EN TRO/ÅSIKT OM MIG SJÄLV OCH INTE (!) OM ANDRA. 
Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?