• Fidelis ad urnam

Män i klänning, transor, är det fel?

Vad tycker du om män som klär sig i kvinnokläder?

Jag tycker det är underbart att dessa individer går sin egen väg och står upp för vem de är. Alla får klä sig som de vill, i vilka färger de vill utan att jag för den skull dömer dem för det.
    Alla har rätt att vara exakt den de är.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 10:25
    Ah, borde kanske lägga till det som har påpekats i tråden.
    Jag menar inte att alla män som klär sig i kvinnokläder för den skull är transor, jag menar i denna tråd transor.
  • Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?
  • AnnaGBG
    AnnaGBG skrev 2008-10-16 10:53:26 följande:
    Det är vare sig rätt eller fel, jag har liksom ingen rätt att avgöra just DET. Däremot kan jag väl tycka att de flesta är rätt så fula
    Jag röstade dock att all ahar rätt att klä sig som de vill.
  • Eisa

Olikheter förgyller världen.
    Men det är inte attraktivt med en transa, det tycker jag inte.

• Fidelis ad urnam

När jag och min man var på Key West/Florida körde vi förbi en nattklubb på vägen hem.
    Utanför stod det tre sjukt läckra tjejer som min man spanade in länge och väl, tills det jag berättade för honom att det var transor
    Men de var riktigt snygga.
    Hade det inte varit för skylten om kvällens tema och klubbens namn hade jag nog inte tänkt på det.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Mamsis

Alla är inte fula faktiskt.. Bara de som överdriver så man baxnar. Men det kanske är just det.. För att få hela känslan av att vara kvinna så överdriver de? Jag vet inte, får fråga min vän om saken.

• Anonym (gillar transor)

Transor är urläckra och modiga. Har själv en mycket god vän som på helger och ledig tid sminkar sig och ta på klänning, strumpbyxor mm. Han blir en otroligt vacker kvinna och många stöter på honom/henne, mest heterokillar

• Anonym (Mn)

Har inget emot transpersoner. De har samma människovärde som oss övriga, Skulle dock inte vilja dejta en. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Mn)

Kommer väl att se en del av dem i Prideparaden också. Det är fint med såna som ser ut som riktiga kvinnor, Christer Lindarw är ett bra exempel.

• Anonym (Passar inte i klänning)

Ytterst få män passar i kvinnokläder tycker jag. Jag vill inte förbjuda någon att ha det eller från att identifiera sig som vara en kvinna men väldigt få av dem ser ut som kvinnor och ännu färre som snygga kvinnor.

Jag är kvinna och straight så kanske inte borde uttala mig, men jag har svårt att tro att män eller lesbiska tycker det där är attraktivt.  

• Hjelm

Jag tycker att alla människor ska klä sig i vad de tycker om och känner sig fina och bekväma i.
    Givetvis inom vissa ramar.
    Självklart oacceptabelt att bära kläder med budskap om hets mot folkgrupp.
    Och vissa sociala koder ska man ha respekt för. Man kommer inte i brudklänning på någon annans bröllop, eller i kortkorta shorts och bh till jobbet.
    Men så länge man är "hel och ren" i sammanhanget kan jag inte bry mig mindre om t.ex. en man bär klänning.

• Anonym (Mn)
    Hjelm skrev 2024-06-04 22:29:48 följande:

Jag tycker att alla människor ska klä sig i vad de tycker om och känner sig fina och bekväma i.
    Givetvis inom vissa ramar.
    Självklart oacceptabelt att bära kläder med budskap om hets mot folkgrupp.
    Och vissa sociala koder ska man ha respekt för. Man kommer inte i brudklänning på någon annans bröllop, eller i kortkorta shorts och bh till jobbet.
    Men så länge man är "hel och ren" i sammanhanget kan jag inte bry mig mindre om t.ex. en man bär klänning.

Håller med. Och vill tillägga att transkvinnorna själva också bör respektera att inte alla kvinnor vill dejta en transtjej. En del av dem är väldigt snabba med att döma folk för transfobi, även när ingen sådan fobi uttryckts. 

Fast min tro är att de flesta transkvinnor tidigare varit gaymän och efter sin egen kroppsmodifiering numera föredrar manliga partners.
Svar på tråden Män i klänning, transor, är det fel?