• mianfianpian

19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...

Hur ska det gå?? Jag som ville plugga vidare och allt... är snart 20år.. allt är förstört... men jag vill ha min älskade bebis... är i v 14 nu... kan inte bo hemma och kommer bli utslängd!!!

• Svar på tråden 19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...
  • enny signatur

Vi har varit ett par nu i 7år. står det ju på din presentatipn Carinamamma84?

• Angelica89
    Carinamamma84 skrev 2008-09-18 18:10:43 följande:
    Svar på #104Soc min familje vänner alla gjorde fel bad mig göra abort att jag var en dålig mamma att jag inte kunde leva ett liv som ungmamma och att jag var en Hora för jag låg med en kille jag inte kände och blev garvid!
    Jätte dålig stil,men jag vet hur du känner dig på ett ungefär iallafall. Jag har min familjs stöd,men inget stöd från hans sida om man säger så. Bara det gör hela situationen jätte jobbig och jag kan inte ens tänka mig hur jobbig den skulle vara om ALLA skulle varit emot de här. Det är så tråkigt att folk ska döma en hela tiden, du är säkert en jätte bra mamma.
  • Carinamamma84
    Svar på #111
    Vi hade uppehåll.
  • Carinamamma84
    Svar på #111
    I 2 veckor sen tog han tillbaks mig fast det inte var hans barn jag hade i magen.
  • enny signatur

missförstod allt då. trodde det var han som stack.

nåväl så¨visar du ju att det går.

• Fillay

Men då sökte du väl bostad med han? Hade inte han någon jobb eller studier?

• enny signatur

står du i bostadskö ts? är det svårt att få bostad där du bor? kan du tänka dig att flytta?

• dio

Ibland blir det inte som man har tänkt sig, men det brukar ordna sig till slut ändå bara man inte ger upp och kämpar på. Jag vet vad jag pratar om. Jag blev oplanerat gravid, jag och pappan till barnet var inte tillsammans officiellt men planerade att behålla barnet och ta hand om det tillsammans. Jag hade arbete även om det inte var fast, han hade fast jobb. Men så blev han påkörd av en bil när jag var i 12:e veckan. Jag blev själv, förlorade mitt arbete eftersom jag blev sjukskriven, fick inga pengar från försäkringskassan eftersom de inte förstod varför jag var sjukskriven. Så från en dag till en annan stod jag helt själv, hade ingen inkomst. Jag var inte 19 år gammal, utan 23 år.
    Jag behållde barnet (fanns inget annat alternativ för mig), min älskade mamma betalade min hyra i några månader och efter många intyg från läkare fick jag till slut betald sjukskrivning. Jag sörjde, grät och kände mig ensammast i världen. Det är 4 år sedan och nu sörjer jag fortfarande men jag har en ny sambo, en dotter på 3 år, plugga och mår ganska bra. '

Man får helt enkelt inte ge upp, fortsätta vara ihärdig och försöka med alla medel..

• Carinamamma84
    Svar på #116
    han hade jobb som Soc hälpte honom han var 17 då Soc hjälpte honom han har alltid haft jobb han jobbar som målare och är Dj.
  • Okaa san

Klart du får lägenhet! man låter inte en gravid kvinna gå på gatorna!
    ring soc imorgon och prata med dom! De kommer lösa sig! Vill du så går det! ge fanken i det bara att de ska gå bra! tänk på barnet framtid!

Lycka till!!!!!!!

Life i fragile
  • lilllinda
    Carinamamma84 skrev 2008-09-18 13:14:06 följande:
    Svar på #41Jag älskar honom idag är han en annan människa detta var väl ju på grund av att dottern inte var hans.
    ok då är jag med! Frågade inte föratt vara elak, tyckte bara så synd om dig när jag läste vad han hade gjort förut! Vad skönt att det funkar nu!
  • Carinamamma84
    Svar på #121
    Det är lungt jag förstår att man tänker så när man har blivit misshandlad i 5år.
  • Heisan
    mianfianpian skrev 2008-09-15 01:02:27 följande:
    Hur ska det gå?? Jag som ville plugga vidare och allt... är snart 20år.. allt är förstört... men jag vill ha min älskade bebis... är i v 14 nu... kan inte bo hemma och kommer bli utslängd!!!
    Nej allt är inte förstört-det är bara annorlunda..

Du hartid på dig att leta ett jobb-gå till Mcdonalds, alla affärer du kan tänka dig o jaga, jaga, jaga.. Leta efter bostad-ställ dig i kö i ditt kommunala bostadsbolag, det finns folk som hyr ut rum i villor etc etc..

Du kommer att kunna plugga vidare i framtiden.. Men just nu bör du koncentrera dig på att lösa jobb o bostadssitsen..

Nu är jag i o för sig gammal som gatan men när jag blev gravid så var jag arbetslös o bostadslös i Sthlm o när barnet födde så hade jag både 1:a handskontrakt o jobb..

Lycka till....
    Dec-07: 107-88,8
  • lilllinda
    Svar på #122
    Vem har blivit misshandlad i 5 år? Du el hur menar du?
  • mianfianpian

tack för era svar. funderar än

• tudis

Tycker du verkligen att barnet har dom bästa förutsättningar att komma till världen?

Varför inte vänta tills du rätt upp ditt liv?
    Jag tycker inte att det är rätt att andra ska ta hand om ditt barn rent ekonomiskt!

Skaffa dig ett jobb!
    Börja plugga!
    skaffa en lgh!

Och sedan kan du börja fundera på att planera familj

• Fillay

tudis: Så du tycker att man ska ta abort i sådana fall?
    Det var absolut inte de bästa förutsättningarna då jag blev gravid hellre, ensam och ung som jag var. Bodde hemma, hade inte ens gjort klart gymnasiet (fast det gjorde jag när jag var gravid). Men gud så bra det har gått! Både för mig och barnet som nu är fem år gammal och är en underbart snäll och omtänksam pojke. Det var många som hade åsikter då jag skulle behålla barnet, många som väntade att se mig misslyckas. Men det gjorde jag inte på något sätt. Även om det kanske inte är de allra bästa förutsättningarna för att få barn, så kan det lösa sig rätt bra ändå.

• lilla loppan89

var oxå ensam gravid o hade inget jobb . men allt fixa sig för mig ja va bestämt o sökte jobb o la ner allt på att jag skulle klara de . så nu har ja jobb lägenhet omassa me djur .:D

Svar på tråden 19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...