• mianfianpian

19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...

Hur ska det gå?? Jag som ville plugga vidare och allt... är snart 20år.. allt är förstört... men jag vill ha min älskade bebis... är i v 14 nu... kan inte bo hemma och kommer bli utslängd!!!

• Svar på tråden 19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...
  • CottonCandy
    mianfianpian skrev 2008-09-17 01:42:52 följande:
    tack för era svar... jag funderar på abort... jag vill inte bli uteliggare å jag blir fråntagen barnet eller nåt. jag är väldigt skötsam och allt egentligen, men ensam utan pengar och med bara gymnasieutbildning känns omöjligt...
    inte för att låta elak eller så.. men med den där inställningen kommer de säkert gå åt helvete... försök tänka posetivt även om de e svårt...

hoppas de kommer gå bra iaf..
  • Stolt mamma till Vincent

Undrar varför man behåller barnet under dessa förutsättningar..

ღ ♥ ღ En talför lögnare kan göra större intryck än en ordknapp sanningssägare ღ ♥ ღ
  • Carinamamma84

Därför att man vill man är ingen dålig mamma för att man inte har jobb eller så och lever på Soc.
    Eller??

• IsadorasMamma
    mianfianpian skrev 2008-09-17 01:42:52 följande:
    tack för era svar... jag funderar på abort... jag vill inte bli uteliggare å jag blir fråntagen barnet eller nåt. jag är väldigt skötsam och allt egentligen, men ensam utan pengar och med bara gymnasieutbildning känns omöjligt...
    Du kommer inte behöva bo på gatan.

Det löser sig alltid. Jag har varit där.
  • Carinamamma84
    Svar på #25
    Alltså man är inte en dålig mamma för att man inte lever med barnets pappa!!
    Man kan alltid försörja sig själv och sitt barn.

Än idag har jag kan jag försörja mig och mina barn.
    Jag lever än idag med en av barnens far som jag left i 7år
    jag lever inte med Dottern far och det behöver jag inte häller göra.
    Inte låter jag leva med en Knarkare till far!!!
    Jag har gjort Stora beslut i mitt liv och är glad idag att jag gjorde jag har det bar jag har någon att leva med i resten av mitt liv jag har två barn jag älskar och som älskar mig jag är en bra mamma jag kan försörja dom dom får det dom vill ha dom får kärlek mat på bordet mm.

Man är inte en dålig MAMMA föra att man inte lever med barnets pappa eller att man inte kan försörja sig själv!!
  • Carinamamma84
    Svar på #25
    Alltså man är inte en dålig mamma för att man inte lever med barnets pappa!!
    Man kan alltid försörja sig själv och sitt barn.

Än idag har jag kan jag försörja mig och mina barn.
    Jag lever än idag med en av barnens far som jag left i 7år
    jag lever inte med Dottern far och det behöver jag inte häller göra.
    Inte låter jag leva med en Knarkare till far!!!
    Jag har gjort Stora beslut i mitt liv och är glad idag att jag gjorde jag har det bar jag har någon att leva med i resten av mitt liv jag har två barn jag älskar och som älskar mig jag är en bra mamma jag kan försörja dom dom får det dom vill ha dom får kärlek mat på bordet mm.

Man är inte en dålig MAMMA föra att man inte lever med barnets pappa eller att man inte kan försörja sig själv!!
  • MansonDust
    Carinamamma84 skrev 2008-09-17 12:44:57 följande:
    Svar på #15Är edt inte vecka 12 man har sita abort saken till vecka 13 och vecka 14 så får man föda ut eller vad det nu var??
    Jo, efter v 12 måste man genomgå en två-stegs-abort, dvs föda fram barnet.
    Vi väntar på vår Trea (v. 23) ~ BF 9 Jan -09
  • josch

Jag tror att du kommer klara det fint!
    jag är 21 år har en liten dotter på fyra veckor
    både jag o min pojkvän är studenter men vi klarar oss iallafall, man klarar mer än vad man tror när man är i en jobbig sits´som du är nu.

jag håller tummarna för dig!
    det kommer gå bra vad du än beslutar dig för.

kram

• Carinamamma84
    Svar på #31
    Stort grattis själv har jag en son på 4 veckor jag med
    ja och en dotter på 3år
  • mianfianpian

fy det här känns jättesvårt...

Svar på tråden 19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...