• mianfianpian

19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...

Hur ska det gå?? Jag som ville plugga vidare och allt... är snart 20år.. allt är förstört... men jag vill ha min älskade bebis... är i v 14 nu... kan inte bo hemma och kommer bli utslängd!!!

• Svar på tråden 19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...
  • Carinamamma84

Inte alls när jag väntade på min dotter år 2005 och var 19år så inte fan hjälpte dom mig.
    inte änns då jag inte hande någonstans att bo.

Det jag fick svar från dem var
    ''Om du är så ung inget jobb ingenstans att ta vägen varför ska du då behålla ett barn och utsätta barnens liv på inget alls''

Visst blev jag Arg!!!
    Men jag förstår dem ochså folk tror ok jag behåller barnet Soc hjälper mig Iaf.

• Carinamamma84
    Svar på #50
    Vill att folk ska förstå hur det är att skaffa barn när man är ung.
  • Helennnna

Varför ska du bli utslängd tjejen?
    Det du kan göra är att gå til lsocialkontoret och berätta din situation och jag är säker på att du kommer få hjälp. Inte för att man ska ta det förgivet men sååå många unga föräldrar får hjälp, varför skulle inte du få det. Det kommer få bra, å du får ju bostadsbidrag och barnbidrag och föräldrapenning. Så lever jag å det går kanon. Vi kan ju hålla kontakten, båda är ensamstående föräldrar. Det kommer gå bra. Var bor du någonstans?

• Helennnna
    Carinamamma84 skrev 2008-09-18 17:12:04 följande:
    Inte alls när jag väntade på min dotter år 2005 och var 19år så inte fan hjälpte dom mig.inte änns då jag inte hande någonstans att bo.Det jag fick svar från dem var''Om du är så ung inget jobb ingenstans att ta vägen varför ska du då behålla ett barn och utsätta barnens liv på inget alls''Visst blev jag Arg!!!Men jag förstår dem ochså folk tror ok jag behåller barnet Soc hjälper mig Iaf.
    Oj! . men hur kommer det sig att dom inte hjälpte dig? Känade dina föräldrar så bra då så att dom hade råd att försörja dig eller vadå? För så va det för oss, hade våra föräldrar råd så fick vi ingen hjälp. Men dom träffade min och pappans mamma där dom förklarade att dom själva inte hade råd. Å då fick vi hjälp.
  • Carinamamma84

Inte häller kan man leva på Barnbidrag på 1050kr och underhåll på 1200kr
    inte häller Föräldrarpenningen på 5000kr

Allt mer unga nu runt 12-19år skaffar barn och tror att soc hjälper så är det inte soc är inga förmäklare som dellar ut lägenheter nu förtiden.

• Angelica89

Men lyssna Hon blir ju utslängd. Det är lite skillnad ifrån era situationer .. Jag har inte sagt att alla ska springa till soc så fort man är ung och blir gravid . Men Va fan ska man göra när man inte har någonannastans att ta vägen?.. Och jag lovar dig att dom hjälper dig Ts.!

• Carinamamma84
    Svar på #54
    Nej inte har mina föräldrar råd dom bor inte änns tillsammans.
    Dom slängde ut mig!!!
    Soc hjälpe mig inte häller dom ville sätta mig på ett ställe där kvinnor blir misshandlad och barnhem.
  • Stolt mamma till Vincent
    Angelica89 skrev 2008-09-18 17:19:20 följande:
    Men lyssna Hon blir ju utslängd. Det är lite skillnad ifrån era situationer .. Jag har inte sagt att alla ska springa till soc så fort man är ung och blir gravid . Men Va fan ska man göra när man inte har någonannastans att ta vägen?.. Och jag lovar dig att dom hjälper dig Ts.!
    Ingen kan lova det förutom soc och det är ingen som vet vad de kommer att beslute men utgår vi från fakta så tycker inte jag att det ska bli någon vana att unga ensamstående föräldrar ska ha rätt till soc-bidrag bara för att de skaffat en unge fast pappan inte ville ha någon!
    ღ ♥ ღ En talför lögnare kan göra större intryck än en ordknapp sanningssägare ღ ♥ ღ
  • Carinamamma84
    Svar på #56
    Inte då låter man behålla ett barn då om man är ung och vet inte vada man ska göra men jag förstår att göra abort är inte kul alls men det finns något som heter Kondom det ville jag ochså ah tyvärr men idag är jag glad att jag har min dotter!
  • Carinamamma84
    Svar på #58
    Ja som du säger.
    Om man utsätter sig med att bli gravid så får man tänka efter en gång till.
    Kondomer kostar inte mkt alls nu förtiden.
    jag förstår idag vad mamma sa till mig om när jag var gravid.
    Om jag är ung inget jobb mm så varför ska jag då behålla ett barn och utsätta barne på detta och leva på soc och massa annat.

idag är det så fel att massa unga bara skaffar barn och tror att ända sättet är SOC!
Svar på tråden 19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...