• mianfianpian

19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...

Hur ska det gå?? Jag som ville plugga vidare och allt... är snart 20år.. allt är förstört... men jag vill ha min älskade bebis... är i v 14 nu... kan inte bo hemma och kommer bli utslängd!!!

• Svar på tråden 19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...
  • lilllinda
    Carinamamma84 skrev 2008-09-17 13:18:47 följande:
    Ja som vi alla säger tänk innan du gör något dummt!!Mina föräldrar slängde ut mig alla va i mot migoch sa jag kommer bli en dålig mamma då jag var ung Viss jag var en Party prinsessa men alla växer ifrån det jag blev gravid då jag hade sex med en man bara för en gångsligg och jag blev gravid samma dag då min mammas kille dog.Jag gick och väntade på när min mens skulle komma jag märkte sen att mensen var försenad i 2 veckor jag ringde in och sa jag är gravid jag vill göra abort ja då sa alla till mig Gör abort du har inte råd du har ingen stanns att bo och du kommer inte klara av detta själv.Min pappa sa till mig''Om du behåller barnet då är du inte min dotter längre''Min mamma sa ''Du är inte redo att bli mamma jag är i mot abort men att ligga med en som du aldrig har träffat förut gör dig till H''Min ex sa'' Gör abort''Han syster sa '' Tänk på honom detta är inte hans barn du kommer förstöra hans liv om du behåller barnet''Soc ''Varför kyddade du dig inte när du vet att du är ung har ingenstans att bo ingen att försörja dig med gör abort''Visst jag är i vecka 38 hur ska jag göra abort då sa jag då till soc när det hade gått ett bra tag.Jag grätt flera nätter av ensamhet mamma slängde ut mig mannen som gjorde mih gravid ville inte ha något med mig eller barnet att göra.Jag fick sova hos vänner som brydde sig jag fick sova hos min ex ja han ville ha sex bara sen slog han mig och längde ut mig efter att han fick det han ville klockan kunde vara 12 på natten då när jag fick åka till mamma och äta och sova lite.Men vet du vad fast man har det jobbigt inget jobb ingen utbildning då eller ngot annat så vissade jag för dem alla att jag är en bra mamma jag tänker inte göra abort fast det ni vill att jag ska göra.jag var ung men fannn att jag skulle göra mitt största misstag i mitt liv.jag gick igenom rättegång domstol för att han skulle göra faderskapstestet det tog mig 2½år nu är dotter 3år han var pappa.Exet som ville ha sex och slog mig då har tagit tillbaks mig fast det inte är hans dotter vi har varit tillsammans i 7år vi hade uppehåll då jag blev gravid.mamma älskar mig och min dotter pappa har jag kvar alla mina vänner försvann men jag fick nya och trevligare och med barn.Idag har jag och sambon en liten kille på 4 veckor Jga har utbildning som jag tog då totter började dagis. jag är utbildat till undersköterska Jag har det bra nu!!Varför ska du ge UPP???Du har allt att leva för om ingen hjälper dig så hjälp dig själv Lycka Till
    En fråga bara, varför ville du ens ha honom el som du skriver flera gånger att han tog tillbaka dig, om han bara ville ha sex o sedan slog o kastade ut dig när du var gravid med ditt första barn???? Sedan får ni ett gemensamt barn? Låter inte som ett sunt förhållande....
  • enny signatur
    mianfianpian skrev 2008-09-18 00:40:10 följande:
    hmm men jag vet inte riktigt vad jag vill plugga eller bli... jag hade ju tänkt att jobba och fundera ett år nu innan jag börjar på högskola..
    stanna hemma istälelt med abrnet då :) somsagt så bör ni kalra er rätt ok på det, välj bostad emd omsorg bara dvs ta ine en för 6000 i mpån.
  • Carinamamma84
    Svar på #41
    Jag älskar honom idag är han en annan människa detta var väl ju på grund av att dottern inte var hans.
  • Cocco

Man klarar sig det gör man det kommer inte att vara en dans på rosor men det kommer att gå. Du kan bo i en etta med låg hyra. Barnet kommer ändå troligen att sova nära dig länge. Plugga med småbarn går jättebra roligen bättre än att jobba heltid.
    Din inkomst när barnet är fött kommer att vara ca 6000kr troligen kommer du även att få bostadsbidrag. Studenter lever på 7000kr så visst går det =)

Som student kommer du ha ca 9000kr/månad det kommer gå fint bara du vill.

• Angelica89

Hejsan!.. Jag är också 19 år singel arbetslös och bor hemma.. Jag va i vecka 13 när jag fick reda på att jag va gravid. killen ville inte ha med mig att göra för vi hade gjort slut redan innan . Men om 4 dagar så flyttar jag, soc har hjälpt mig att hitta en lägenhet och pappan han finns väl där lite ibland men jag tror att de blir bättre när bebiesen kommer. Men gör absolut inte en abort om du känner något tvivel alls. För Soc måste hjälpa dig du har rätt till försörjningsstöd och att dom hjälper dig att få en lägenhet. De e bara att kämpa på. Man klarar sig alltid ska du veta. Pengar är det minsta problemet. =). Lycka till de e bara att skriva om du undrar över något-)

• Carinamamma84

Soc är ingen som hjälper med lägenhet dom ska inte hålla på och försörja massa folk som blir gravida.

• Stolt mamma till Vincent

Varför välja den vägen om man inte behöver det är obegripligt för mig. Att leva länge på soc är ju inget som är särskilt kul. Och varför skulle killen bli glad senare när barnet väl är fött om han inte är glad från början. Förstår inte hur man kan sätta människor i den situationen bara för att man själv är så egoistisk.

ღ ♥ ღ En talför lögnare kan göra större intryck än en ordknapp sanningssägare ღ ♥ ღ
  • Angelica89

Näe men snälla va tror du om hon blir utslängd hem ifrån . Det är Självklart att dom hjälper till.Jag har precis fått en lägenhet av dom så jag vet väl bäst just nu eller?

• Carinamamma84

Asså jag var gravid inte fan hjälpte dom mig med lägenhet dom säger så hära att inte hjälper vi med lägenheter Om du har bestämmt dig för att sätta ett barn i livet så får du ta dit egna annsvar ochså!

• Stolt mamma till Vincent
    Carinamamma84 skrev 2008-09-18 17:08:04 följande:
    Asså jag var gravid inte fan hjälpte dom mig med lägenhet dom säger så hära att inte hjälper vi med lägenheter Om du har bestämmt dig för att sätta ett barn i livet så får du ta dit egna annsvar ochså!
    JA, det är klart hur skulle det se ut om alla fick hjälp av soc som väljer att skaffa barn ensam.
    ღ ♥ ღ En talför lögnare kan göra större intryck än en ordknapp sanningssägare ღ ♥ ღ
Svar på tråden 19 år, gravid, singel, arbetslös, bor hemma, har inga pengar...