• bobbosmile

Mitt vatten har gått nu i v 27.

jag ligger just nu inne och bara räkar minuter timmar dagar. Mitt vatten gick i lördags kväll kl 19:45, var i v 27+0. Lades snabbt in och här ligger jag nu.ingn förklaring till varför fosterhinnan spruckit ingen infektion, jag allt är normal förutom att jag ligger här med sipprande vatten och hoppas att inga värkar startar. Har jag tur når jag v 33, då tar dem ut barnet , men värkarna kan plötsligt börja. Ja då var denna resa inte vad man förestält sig. 1000 frågor har man. varför, hur, riskerna. varför har inga värkar startat, är det vanligt att värkar inte behöver starta för att vattnet gått,eller vad är det vanligaste.
    snälla all information tar jag emot, är ju bara sängliggande här å¨sjukhuset med mina tankar.

• Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.
  • SvenThorstens

Å, grattis! Vilken julklapp!!!Måste kännas fantastiskt att kommit en sån bit på väg! All lycka inför det nya året! Kram

nefertitiii skrev 2007-12-25 14:00:16 följande:
    God jul!! idag fick vi komma hem med hemsjukvård. allt har gått bra. en sliten lunginflamation men annars inget. han sondmatas men har börjat amma lite.Tänk vad tiden går, knappt man förstår att 9v har gått och att allt nu ligger bakom oss.
  • isema

Välkommna hem och hoppas att ni får en fortsatt god jul!

• min dotter Julia

Åh vad skönt att höra!! Lycka till

• Selmas

Grattis! Årets bästa julklapp helt klart alla kategorier!

Lycka till!

Kram Birgitta

Undrens tid är inte förbi!
  • jni

Grattis- vad härligt! Hoppas ni får en mysig första tid hemma nu.
    Kram

• bobbosmile

Tack allihop
    Ja här sitter vi nu hemma. kändes som en avlägsen framtid. Jag har lärt mig sååå mkt önskar jag haft denna kunskap när mit vatten gick v 27 då hade jag inte varit lika orolig och osäker på allt. Att ligga inne 9 v på har varit som en intensiv utbildning. kan så oerhört mkt nu om vård av gravida med hotande förlossningar och vård av bebisar på neo. Vi var ett litet gäng föräldrar som alla bodde veka ut och vecka in på neonatal. det jag lärde mig var genom att följa min egen sons behandling och utveckling men också de andra barnen. Det är helt fantastiskt vilka små barn man räddar idag utan större problem.
    ta hand om er och var rädda om varann där ute.

• Selmas

Ja du kanske skolar om dig & ska jobba som informatör eller neonatalsköterska i framtiden!
    Gott slut på år 2007 & Gott Nytt År 2008
    Kan man kanske få se en liten bild på grabben, det hade varit kul!?
    Mvh Birgitta

Undrens tid är inte förbi!
  • rply

hej, ts jag skulle vilja gå in på din sida.. får jag det? :)

• Selmas

Hur går det för er?

H.D R.I.P! Älskad & Saknad av många
  • Selmas

Jag undrar oxå nu för det har ju gått en tid nu utan rapportering & man kommer ju inte in på hennes sida.
    Hoppas allt är väl med er iallafall!

H.D R.I.P! Älskad & Saknad av många
  • bobbosmile

Hej, Det är bra med oss, utskrivna helt från neo igår. vikt 3kg exakt och 50cm lång ca 10 v gammal nu och med tanke på att han var 11 v för tidig kan man dra slutsatsen att detta hade vrit hans ungefära stl vid BF. Ja då var man helt hemma nu och dgr bara rusar iväg, hade aldrig trott att en bebis kunde ta så mkt tid och vara vaken så mkt på nätterna, känner mig nästan som en yr höna som far runt mest dygnet runt, men det landar väl snart lite rutiner. Vem hade trott att denna resa kunde slutat så här lyckligt? dr är rätt säker på att vattnet gick pga spiralen som satt kvar..... intressant eftersom alla hela tiden sa att näääääääääääää det är ingen fara, men det är det visst det. klara besked från överläkarn på förlossningen, finns risk för svåra komplikationer. Nu har jag fått en ny spiral insatt, starkt vågat va men vad är oddsen att det skulle ske igen, ja inte vet jag  

• Pilea

Får jag komma in och kika på din sida? har själv en son född i v.27+4 och en dotter född i v.35+4

• orzia1

Tack för uppdateringen ts

När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer, & ett +
  • Annizsj

Va skönt att ni är hemma helt nu. Det där med dålig sömn och gå runt som en yr höna känner jag allt igen Har följt din tråd så gått det går, har ju fullt upp med lille sonen själv.. Som föddes 9 v för tidigt... Får man gå in på din sida??? /ANNA

Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.