• bobbosmile

Mitt vatten har gått nu i v 27.

jag ligger just nu inne och bara räkar minuter timmar dagar. Mitt vatten gick i lördags kväll kl 19:45, var i v 27+0. Lades snabbt in och här ligger jag nu.ingn förklaring till varför fosterhinnan spruckit ingen infektion, jag allt är normal förutom att jag ligger här med sipprande vatten och hoppas att inga värkar startar. Har jag tur når jag v 33, då tar dem ut barnet , men värkarna kan plötsligt börja. Ja då var denna resa inte vad man förestält sig. 1000 frågor har man. varför, hur, riskerna. varför har inga värkar startat, är det vanligt att värkar inte behöver starta för att vattnet gått,eller vad är det vanligaste.
    snälla all information tar jag emot, är ju bara sängliggande här å¨sjukhuset med mina tankar.

• Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.
  • min dotter Julia

Hur är de med DIG & Pojken? Mår du bättre?

• Loppan80

Ville bara titta in och säga GRATTIS!!!

Så det blev en liten kille. Mysigt!
    Många som föjlt ditt "öde", bla vi i din "gamla" Malmötråd.

v. 33+
  • isema

Precis som flera andra skulle jag bara vilja säga jättegrattis till er lilla kille : - D

• Alexanders Mammma

OH JÄTTEGRATTIS TILL PRINSEN!!!!!

Har följt dej och jag tänker på dej jättemycket!! Än en gång ett stort grattis!

Kram Linda

stolt mamma till Alexander
  • 2bmamma

GRATTIS!!! Hoppas att allt är fortsatt bra med er!

• mamma på vift

Stort grattis till lill pojken!!

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • bobbosmile

Vilka glädjetårar jag får nu, oj vad alla skrivit TACK!!! och ni i min gamla malmö tråd TACK jag är ju en twilightare nu vet inte vem jag tillhör men eftersom jag fått en förhandstitt på modellerna för år 2008 kan jag glädja er med att dem är riktig söta bara så ni vet vad som väntar er

I fredag gav vi alltså upp fighten och det blev ett akutsnitt,jag hade just börjat vänja mig vid tanken över en sängliggande fortsättning och nästan börjat uppleva att jag kunde slappna av äntligen.Pang så ändrades det. Hade inte haft någon blödnig titigare under graviditeten så jag blev ju lite chockad när jag såg att det var blod som nu rann och inte bara fostervatten, mina infektionsvärden började ocksålångsamt at stiga igen trotts alla hästdoser av antibiotika, det var inte medicinskt försvarsbart längre att försöka hålla graviditeten.
    ja som ni säkert förstår har det varit rätt turbulenta dagar inte kunnat titta in alls eftersom jag inte mådde så bra dagarna efter med blödningarna som tillstötte och reoperationerna och till råga på allt en infektion som gav en misstänkt blodförgiftning, hade det inte varit 2007 och ett västerland hade jag med all sannolikhet strykt med, har jag fått förstå nu men men ödet ville mig ngt annat och jag kan bara tänka mig hur dåtidens mammor hade det eller mammor i andra länder har det än idag tyvärr.
    Nu börjar jag långsamt repa mig igen och jag är uppe på benen finns ju ett glädje ämne som drar i mig. det är en underbart söt lite pojke pigg och fullt medveten om allt som sker runtomkring honom. de veckorna jag lyckdes behålla honom gjorde susen och all den hjälp om sattes in förberedde honom på det mest fantastiska sättet. han har sluppit respirator och andas verkligen jätte dukitgt med lite hjälp bara då och då. Det jag kan dela med mig till andra i en liknande sitts är att dagens medisin och kunskaper är helt fantastisk dem klarar av det mesta och även om vi oroliga så vet dem när det är dags att inte chansa längre det går i stort sett alltid bra så slappna av och tänk så possitivt det bara går, det är svårt det VET JAG!! men har jag klarat detta med alla de mest otänkbara komplikationer man kan tänka sig så kommer det gå bra för er också
    nu ska jag ner och titta på prinsen som ligger i sin kungliga svit( kuvösen) och bara njuta av det liv som långsamt börjar forma sig nu!

Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.