• bobbosmile

Mitt vatten har gått nu i v 27.

jag ligger just nu inne och bara räkar minuter timmar dagar. Mitt vatten gick i lördags kväll kl 19:45, var i v 27+0. Lades snabbt in och här ligger jag nu.ingn förklaring till varför fosterhinnan spruckit ingen infektion, jag allt är normal förutom att jag ligger här med sipprande vatten och hoppas att inga värkar startar. Har jag tur når jag v 33, då tar dem ut barnet , men värkarna kan plötsligt börja. Ja då var denna resa inte vad man förestält sig. 1000 frågor har man. varför, hur, riskerna. varför har inga värkar startat, är det vanligt att värkar inte behöver starta för att vattnet gått,eller vad är det vanligaste.
    snälla all information tar jag emot, är ju bara sängliggande här å¨sjukhuset med mina tankar.

• Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.
  • orzia1

Tack för uppdateringen

När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer, & ett +
  • VärstaGrymmaTjejen

Oj, vilken story! Hittade tråden idag och har nu suttit och läst igenom hela.. Och när inlägget med "Hej, jag har fått en liten pojke..." kom så brast det och jag började grina, fjantig man är Precis som att titta på film
    Man får lite "flashbacks" också, då jag låg på Neo med min förstfödde. Han hade dock långt ifrån så bråttom som din prins hade

Önskar er all lycka i framtiden! Gosa på!

There are two kinds of people,those who likes me,and those who can go to hell
  • annananaa

nefertitii: dina första inlägg hade jag kunnat skriva! jag åkte in 27+0 och har legat här i fem dagar. Varje timme, varje dag räknas. Men det är en chock, och verkligen inte kul.

Jag satsar på att knipa till 2008!

Hoppas att ni har det bra!

• Annizsj

Var ett tag sedan jag var inne.. Men ser att ni repat er så bra, jättekul att höra! Va skönt att ni passerat v.32,. När vi låg inne gjorde läkarna allt för att hålla vår lille kille inne och de ville att han skulle stanna kvar iaf till v.32....riktigt så blev det inte men det gick bra iaf. Vet hur det är på NEO men sen efter ett tag kommer ni minnas den tiden som en mycket bra tid.. Ibland vill jag faktiskt spela tillbaka tiden...känns som om det var igår, men vips så har det snart gått 8 mån.....Livet är till för att levas varje dag! Sitt mkt med din lille och njuuuuuuuut!!! De dagarna ni upplever nu går inte att uppleva igen och en vacker dag vill han inte alls ligga på mamma och pappas varma bröst Nu blev jag ganska sentimental! kram på dig

• vettan
    nefertitiii skrev 2007-12-05 23:52:14 följande:
    Hej.vi mår bra kämpiga dagar på neo men värt varje sekund.Nu kan man knappt förstå vad man har gått igenom känns som ett annat liv när jag tänker tillbaks, men oj vad jag lärt mig mycket på vägen. Hur ödmjuk blir man inte när allt man har plötsligt inte längre betyder ngt. Det är underbara dagar även om jag egentligen inte gör så mycket sitter med prins Michael på mitt bröst och läser en bok , sondmatar , byter blöja väger och sover från 9-21 varje dag. men det är ro givande och nu är krisen i stort sett över, han gick in i v 32, och plötsligt är han så stor i förhållande till hur jag upplevde honom som nyfödd.  JA V 32 KÄNNS SÅ VUXET HAHAHAH hur man ändrar sitt perspektiv. Det intressanta är att se denna lilla människas personlighet vilja och medvetande utvecklas. hur vi faktis kan finan en slags förståelse och kommunikation. trodde bara bebisar var bebisar men dem är lite mer än så hmmmm ja jag har blivit mamma natti natti
    Grattis grattis.... skönt att det gick bra.....
    mamma till rasmus född i vecka 24+0
  • bobbosmile

God jul!! idag fick vi komma hem med hemsjukvård. allt har gått bra. en sliten lunginflamation men annars inget. han sondmatas men har börjat amma lite.
    Tänk vad tiden går, knappt man förstår att 9v har gått och att allt nu ligger bakom oss.

• miss henjer

grattis!! vad skönt att allt har gått så bra! lycka till med amning å allt annat. du är ju rutinerad mamma nu, blir dig man får fråga om råd

• syrra

Grattis och God Jul härligt att ni fått komma hem nu.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.