• bobbosmile

Mitt vatten har gått nu i v 27.

jag ligger just nu inne och bara räkar minuter timmar dagar. Mitt vatten gick i lördags kväll kl 19:45, var i v 27+0. Lades snabbt in och här ligger jag nu.ingn förklaring till varför fosterhinnan spruckit ingen infektion, jag allt är normal förutom att jag ligger här med sipprande vatten och hoppas att inga värkar startar. Har jag tur når jag v 33, då tar dem ut barnet , men värkarna kan plötsligt börja. Ja då var denna resa inte vad man förestält sig. 1000 frågor har man. varför, hur, riskerna. varför har inga värkar startat, är det vanligt att värkar inte behöver starta för att vattnet gått,eller vad är det vanligaste.
    snälla all information tar jag emot, är ju bara sängliggande här å¨sjukhuset med mina tankar.

• Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.
  • L o t t a 6 9

Stort GRATTIS! Så skönt att ni mår bra.

• L o t t a 6 9

Oj, missade att du själv fått komplikationer. Hoppas att allt ordnar sig.

• Djungelvrålen

Har precis läst igenom hela tråden och grattis till underverket!!!!!

• lindach

Stort Grattis till lillkillen!! Hoppas att ni mår bra och får all hjälp med ngn att prata med ex kuratorn, det fick vi och det var guld värt!!

Min Liv - kärleken
  • Bengalan

Grattis till gossen Vad kul att ni fick en pojk, du lutade ju åt att du trodde det skulle bli en liten grabb!
    Jag tror att chansen att värkarbetet "bara börjar" lite lugnt o fint inte är lika stor som vanligt när man gått igenom så mycket som du gjort.
    Jag hade en partiell moderkaksavlossning,samma dag som läkarna tyckte att Beccas blodflöde inte räckte till, samma dag försökte min kropp sätta igång förlossningen, tyvärr inte i den riktiga ordningen...Jag hade väldigt ont i magen från o till och den var spänd, när de öppnade livmodern så fanns det blod därinne.
    Jag fick en förklaring av neoläkaren LÅÅNgt senare att han tyckt sig märka att gravida kvinnors kroppar på nåt vis känner av när barnet behöver födas. Låter jätteflummigt och han var ju inte gynekolog heller, men att få en avlossning är ett försök(enl honom) från kroppen att starta allt.
    Berodde dina blödningar på moderkaksavlossning? Försök trösta dig med att du klarade att förlänga graviditeten så långt och att han inte togs ut förrän även din kropp höll med om att det var dags Tycker faktiskt att du redan haft "ditt" nu och är faktiskt riktigt lessen för din skull att du skulle behöva reopereras ovanpå allt! Hoppas lillen mår så bra han kan och 1400g tycker jag låter väldigt bra
    Är han söt? Dum fråga naturligtvis!!! Hoppas du snart känner dig lite starkare, kram Bengalan

• jni

Grattis till sonen! Hoppas både du och han mår bra.

• Thisla

åh, massor av grattiskramar!!! Hoppas pojken mår bra trots sin lilla storlek och att du kryar på dig!

lycka till och grattis än en gång till lilla underverket!

• Anna i Hult

Grattis! Du ligger ju på ett jättebra sjukhus för förtidigt födda, så jag hoppas ni får allt stöd ni behöver. Hoppas att ni snart får vara tillsammans mycket, det känns så tomt när barnet inte är nära.. Sov så gott och krya på dig!

Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.