• bobbosmile

Mitt vatten har gått nu i v 27.

jag ligger just nu inne och bara räkar minuter timmar dagar. Mitt vatten gick i lördags kväll kl 19:45, var i v 27+0. Lades snabbt in och här ligger jag nu.ingn förklaring till varför fosterhinnan spruckit ingen infektion, jag allt är normal förutom att jag ligger här med sipprande vatten och hoppas att inga värkar startar. Har jag tur når jag v 33, då tar dem ut barnet , men värkarna kan plötsligt börja. Ja då var denna resa inte vad man förestält sig. 1000 frågor har man. varför, hur, riskerna. varför har inga värkar startat, är det vanligt att värkar inte behöver starta för att vattnet gått,eller vad är det vanligaste.
    snälla all information tar jag emot, är ju bara sängliggande här å¨sjukhuset med mina tankar.

• Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.
  • bobbosmile

Hej.
    vi mår bra kämpiga dagar på neo men värt varje sekund.
    Nu kan man knappt förstå vad man har gått igenom känns som ett annat liv när jag tänker tillbaks, men oj vad jag lärt mig mycket på vägen. Hur ödmjuk blir man inte när allt man har plötsligt inte längre betyder ngt. Det är underbara dagar även om jag egentligen inte gör så mycket sitter med prins Michael på mitt bröst och läser en bok , sondmatar , byter blöja väger och sover från 9-21 varje dag. men det är ro givande och nu är krisen i stort sett över, han gick in i v 32, och plötsligt är han så stor i förhållande till hur jag upplevde honom som nyfödd.  JA V 32 KÄNNS SÅ VUXET HAHAHAH hur man ändrar sitt perspektiv. Det intressanta är att se denna lilla människas personlighet vilja och medvetande utvecklas. hur vi faktis kan finan en slags förståelse och kommunikation. trodde bara bebisar var bebisar men dem är lite mer än så hmmmm ja jag har blivit mamma
    natti natti

• Filips mamma06

va skönt att höra att allt har gått bra. Han har inte vilja börja amma?
    Något prat om hemsjukvård snart?
    kram

Filip min lille 1åring.
  • panter66

åh grattis!! då hade du rätt!! det blev en liten kille Skrattande otroligt vad vi mammor kan känna på oss o oftast ha rätt..
    lycka till med allt nu!! kramar

• syrra

Grattis igen  och vad härligt att det går framåt.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • SvenThorstens

Skönt o höra att ni har det bra! Ni finns i mina tankar!

Kram!

• Selmas

Oh vad kul att få en rapport om hur ni har det!
    Tänker på er allt som oftast!
    Kram

Undrens tid är inte förbi!
  • Tussan05

Läser ditt inlägg med ett leende. Minns den första tiden och den är ju så mysig. Önskar er all lycka i framtiden.

• jni

Skönt att höra att ni har det bra! Kram

• FruMadde4barnTätt

skönt att höra att ni mår bra.

Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.