• bobbosmile

Mitt vatten har gått nu i v 27.

jag ligger just nu inne och bara räkar minuter timmar dagar. Mitt vatten gick i lördags kväll kl 19:45, var i v 27+0. Lades snabbt in och här ligger jag nu.ingn förklaring till varför fosterhinnan spruckit ingen infektion, jag allt är normal förutom att jag ligger här med sipprande vatten och hoppas att inga värkar startar. Har jag tur når jag v 33, då tar dem ut barnet , men värkarna kan plötsligt börja. Ja då var denna resa inte vad man förestält sig. 1000 frågor har man. varför, hur, riskerna. varför har inga värkar startat, är det vanligt att värkar inte behöver starta för att vattnet gått,eller vad är det vanligaste.
    snälla all information tar jag emot, är ju bara sängliggande här å¨sjukhuset med mina tankar.

• Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.
  • Stella07

såg tråden nu....hoppas allt går eller har gåt bra!!!! jag ska själv ha barn och ska snittas på onsdag. sänder en stor kram till ts

Våran bebis kommer till oss 21 nov
  • Pluttesnuttan

Jag tror oxå hon har fått nu! Hoppas allt e bra med dem =)
    Bebis 2008 har oxå fått nu... står om henne längre bak i tråden...

• Thisla

åååh, kanske bebisen har kommit nu...
    Storken anlände tidigt isåfall. Jag hoppas allt gått bra...

• Tussan05

Hoppas att TS bara har haft fullt upp med besök av maken och änner och att bebisen fortfarande är kvar i magen.

• ängel utan vingar

Enligt min erfarenhet kan det dröja länge innan barnet föds efter att vattnet har gått. Det beror helt på omständigheterna. Mitt vatten gick i v 20+4. Har haft lite pölar då och då. Är inlagd i Lund och ska förlösas v 33+5 om inget oförutsägbart händer. Är nu i v 29+3. Snacka om att längta hem till sambo och katter samt att få börja röra mig normalt igen. Har sängläge med lätt mobilisering. Det är dock ganska ovanligt att det går så här länge. Det är verkligen ett mirakel. Längtar efter min lilla flicka och hoppas att allt kommer att gå bra. Lycka till alla ni som är i samma situation som jag.

• Malmöflicka

Så spännande... TS kanske är mamma nu! Håller tummarna för att allt är bra med dem.

• Tina83

ts, hur har det gått`??

vi är så nyfikna! hoppas allt är väl!

• bobbosmile

hej allihop har fåt en pojke i fredags akutsnittades jag fick en blödning gick ej att förlänga gravideteten mer.
    10:19 i fredags 1400 g, 36cm. pojken mår bra. berättar mer senare är trött nu haft en del komplikationer och operetats igen.

ängeln utan vingar! är du hemma vi åt frukost ihop på morgonen vid middagstid på ondagen flyttades jag till förlossningen med blödningar. liten värld!

Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.