Inlägg från: SvenThorstens |Visa alla inlägg
  • SvenThorstens

Mitt vatten har gått nu i v 27.

Å vad jobbigt för dej!!!

*kramar om*

Jag låg inne med sängläge förra året - inte för att vattnet gått men för att jag hade så mycket sammandragningar o tappen var mjuk, kort o öppen innifrån! Kom ihåg att du gör ett fantastiskt jobb för din bebis just nu!!! Räkna varje timme som en bonus för ditt barn och titta inte för långt fram! En timme i taget! (jag VEEET lätt o säga...svårare att göra!

Kram igen

Ps...hade sängläge till v 37 (inlagd vid två tillfällen resten hemma) när det inte räknas som prematur längre o Felix kom i v 40+4...mitt lilla mirakel! Ds.

Hur mår du då? I själen?

• SvenThorstens

Förresten...finns det prematuravdelning på sjukhuset? Se till att få komma dit på studiebesök! (jag fick åka i sängen)! I umeå var dom väldigt duktiga på information i alla fall. Vi fick träffa kurator o ssk från barnavdelningen, se på kort och film om den...o så en massa info såklart!
    Ligger du långt hemifrån...får du några besök, får din man vara kvar hos dej!?

Kram

• SvenThorstens

Hoppas att det är en god morgon för dej!

Förstår att det snurrar många tankar i huvudet just nu! Hoppas att du hittar nån som kan ge dej några bra svar!

Tyvärr kanske det inte finns vetenskapliga fakta på allt! Så var det för mej i alla fall...för det är så svårt att forska på för man gör allt allt allt man kan för att bebisen ska stanna i magen så  länge som möjligt även om det innebär att man är för försiktig i vissa fall! Ingen vill ju riskera prematurbarn...och det gör att forskningen inte kommit så långt på sammandragningsområdet i alla fall! Men det borde ju finnas nån form av statisktik i alla fall...på hur många som drabbas, hur länge det oftast går innan barnen föds osv...

Vad skönt att du fått va på studiebesök! För mej var det i alla fall så att ju mer info jag fick desto mindre behövde jag fantisera ihop själv o ju tryggare blev jag!
    Visst är det skönt att inte vara ensam om sin graviditet när något sånt här händer!!! Har ni barn sen förut oxå?

Om bebisen är kvar i magen idag får du tänka att du gett den över tio timmar till  i magen sen du startade den här tråden igår!

Kram

• SvenThorstens

Tänker på dej o hoppas på en lugn natt med mycket sömn! Hoppas att sammandragningarna håller sej borta!

*kramar om*

• SvenThorstens

Va skönt att det är lugnt just nu för dej o att de ser ljust på framtiden!
    Å, jag vet känslan av att få stiga upp! Obeskrivlig! Grattis!!

• SvenThorstens

TS: Hur har natten varit?
    Kram

• SvenThorstens

Å va jobbigt för dej! Men skönt att bricanylen stoppade upp dom! Vet att det kanske inte är riktigt samma sak för mitt vatten gick ju aldrig (men tappen var däremot påverkad) men jag hade värkar som dom lyckades stoppa upp flera gånger från v 23+1...o som sagt kom han i fullgången tid!
    Finns det nån kurator som du kan få prata med...kuratorn från neo kom o pratade med mej flera gånger o det tyckte jag kändes skönt! Sen var övriga personalen oxå bra tycktejag!

Kram *tänker på dej*

• SvenThorstens

Tänker på er ofta!!! o hoppas att bebisen vill va kvar så länge den kan i magen!!! Å, jag vet vad du njuter dom där få stegen du får gå!!! Det är som att ta den bästa karamellen o suga på den LÄÄÄÄNGE!!!

Kram

Svar på tråden Mitt vatten har gått nu i v 27.