• Honeydew

15-16 åriga dotter gravid?

Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Filippa 070205 ♥¸.?°´¯) ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?
  • Maskot

Jag hade absolut velat att hon skulle göra abort. Men jag hade nog försökt prata väldigt mycket runt omkring och hjälpa henne att ta sitt beslut. Beslutet måste absolut komma från henne men man kan nog alltid hjälpa till och leda litegrann.

• Sportfåne

Omöjligt att svara på tycker jag.
    Beror ju helt på omständigheterna, hur mogen hon är, pappan till barnet, deras relation, å främst vad dottern själv vill.
    jag skulle ta ett ordentligt prat med dotterna o sedan stötta henne i vad hon än valde.

• Mammatillfem

Jag har varit med om det!
    Min dotter blev gravid när hon var 16 ½ år,jag fyllde 42 då.

Skrev om det i en tråd tidigare där en undrade.

Facit-gått hur bra som helst! Hon är en underbar,mkt ansvarsfull mamma,mogen,lika bra som någon annan (kanske lärt sig mkt när hon bott hemma och vi fick hennes lillebror när hon var 14½,jag tror det).

NU är min dotter 21 just fyllda,sonen blir 4 snart och hennes dotter blir 1 år och 8 månader.Ljuvliga-och så duktiga,tidiga med nästan allt.

• Linda2002

ja jag var själv 15 när jag blev gravid i dag är hon 12 och allt har gått bra

• Linda2002

jag skulle stötta till 110 % som mina föräldrar gjorde med mig dom som ej fanns där var skolan som va med mig från början ( för dom absolut ville att jag skulle göra abort ) men sen när jag behöll det så hejsade dom inte ens på mig vissa lärare
    snacka om omoget det var då-...............
    skola är jätte viktigt !!! och det stöttar jag och vill att mion dotter ska göra ............ idag är det nästan nödvändigt .
    Men jag gick ut 9.an födde bar , gick ej gymnasiet ..........började jobba och nu är jag i butiksbranchen sen 9 år tillbaks ....

• Linda2002

Ja man kan vara mognare än endel ÄLDRE MAMMOR även fast man är UNG . '''

Jag känner många runt 28-30 som kanske ej skulle skaffat barn och unga under 20 som är super

• Supermamsen

Hon skulle själv få välja vad hon vill.

• TessyLove

Jag skulle stötta henne absolut, skulle hon klara av att ta hand om en bebis? Hur ser hennes uppväxt ut?
    Ni får prata igenom detta utan att försöka bli osams

• Bliw

Jag har erfarenhet från båda sidor, jag var 15 när jag blev gravid, jag valde att behålla. Min dotter blev gravid som 16 åring och hon valde abort, vilket jag är mycket glad att hon gjorde.
    Jag har personlig erfarenhet av hur lätt man hamnar utanför gemanskapen, studier osv...

• TroHoppOchKärlek

Som 15-16 åring har man rättan att själv bestämma vad man vill göra..det finns inga rätt och fel.
    Föräldrarna ska inte säga vad de bör göra utan bara säga åt sitt barn att - Jag finns här, och du har mitt stöd oavsett vad du bestämmer dig för!

Var själv 16 år när jag blev gravid och 17 år när min dotter föddes.

• Meria

Jag skulle ha pratat igenom det med henne, se att hon förstod (i den mån det går) vad det innebär, alla omständigheter osv. Efter det skulle jag stötta henne i det beslut hon tog.

♥ Loketok 061224 ♥
Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?