• Honeydew

15-16 åriga dotter gravid?

Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Filippa 070205 ♥¸.?°´¯) ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?
  • CrystalHeart

Jag skulle försöka föra en diskussion med min dotter och pappan till barnet samt dennes föräldrar.

Men i slutänden är det ju hennes och pojkvännens beslut.
    och än vilket beslut dom då skulle fatta, så skulle jag finnas där och stötta och hjälpa.

• erika85

Hon skulle få bestämma själv, sen skulle jag stötta henne till 100% vilket hon än valde (o det skulle jag berätta för henne innan hon tog ngt beslut). Ett sånt val kan ingen annan göra åt en.

• Hjartat2006

Röstade inte eftersom jag inte vet.
    Som alltid beror det helt och hållet på den mentala mognaden.

Envis men söt ändå
  • doriah

Jag skulle inte råda henne till något av det, det är inte mitt beslut. Men jag skulle försäkra mig om att hon var fullständigt medveten om att jag ställer upp på alla sätt, vbad hon än väljer.

Fia ღ Elsa
  • Hope 07

Fick min dotter där när jag var 16 år, min mamma sa redan från början att hon stötta mej i vilket beslut jag än ville ta. Visste från början att jag ville behålla min lilla tös och stöd fick jag från båda föräldrarna och all annan släkt och vänner Så kommer min dotter hem och säger samma sak så skulle jag defintivit stödja henne i vilket beslut hon än vill ta

Väntar tvillingar, är nu i v 26
  • cutthroat

Jag skulle aldrig kunna råda någon till att göra en abort, för det valet MÅSTE komma från personen ifråga. Jag skulle försöka stötta så gott jag kunde och säga att jag ställde upp oavsett vilket beslut hon fattade. Alltså..inte råda henne till något av alternativen utan till att känna efter själv och fatta ett beslut utifrån det.

• Björnes Magasin

jag skulle stödja det beslut hon tog! och hjälpa henne så gott jag kan vad hon än valde. Jag skulle även diskutera saken med den blivande pappan och hans föräldrar om de valde att behålla barnet.
    Ni som säger att hon måste ta bort barnet...Om ER son skulle komma hem och tala om att han gjort en tjej gravid när han var 16 år och gick i skolan, hur skulle Ni göra då??????

• Ugglans mor

jag skulle nog inte göra nått av det.. utan jag skulle prata med min dotter, samt hennes pojkvän om detta. Och även hans föräldrar.
    Sedan hjälpa min dotter och hennes pojkvän till att ta det beslut som de känner är rätt och sedan stötta dem i det...

• silhuett

Jag skulle inte råda henne åt något håll, utan lägga fram för- och nackdelar med båda alternativen, så får hon själv ta ställning till hur hon vill göra..

• Jen nifer

Jag kan inte rösta.

För de finns inget alternativ som passar.
    Självklart skulle ja inte säga Ta bort det.
    Men ja skulle heller aldrig råda henne till att behålla det.

jag skulle förklara hur jobbigt o tufft de skulle bli, o att ja skulle stötta henne genom en abort. O ja skulle stötta henne genom en graviditet.

Men skaffar man barn måste man bli vuxen, Men många 16 åringar har klarat den här uppgiften galant, så om hon bestämde sig för att behålla skulle ja efter hon kommit in i mammarollen se till att hon skaffade sig en gegen lägenhet..

Nu är våran prinsessa här
Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?