• Honeydew

15-16 åriga dotter gravid?

Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Filippa 070205 ♥¸.?°´¯) ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?
  • Honeydew

Är det INTE ett barn än skulle ju de såklart stå!

• rasajj
    Honeydew skrev 2007-05-03 14:12:57 följande:
    Tror du ett aborterat barn lider mer än ett bort adopterat barn? Liite svårt och tro det faktiskt. Sen tycker ju inte jag att om man gör abort i v10 eller så att det är ett barn än. Men alla tycker vi olika.
    Nej, ett aborterat barn lider sakerligen inte mer an andra som har dott. Men jag tycker det ar fel att ta nagons liv.

Det ar en helt ny mansklig varelse med eget DNA fran befruktelsen. Nan annan grans kan jag inte se.
  • mymlan77

Skulle inte råda henne alls.. Skulle finnas där och prata med henne, och tillsammans väga för- och nackdelar..

• blommanigbg

Är ingen abortmotståndare.. Vill inte se att det blir som i länder där abort är förbjudet...
    Med illegala aborter och barnhem.
    Om nu din dotter vill göra abort då? Får hon det Honeydrew ?

• Honeydew

Klart hon får. Jag är för aborter!

• Sicali
    rasajj skrev 2007-05-03 14:08:53 följande:
    Jag tror att det kan vara lika traumatiskt med en abort, da barnet forlorar sitt liv.
    Läser du inte vad du själv citerar? Det står ju för mamman, inte för barnet! Och jag tror knappast att ett 8 v. gammalt foster sörjer att det inte får fortsätta.
  • blommanigbg

Oj skrev fel... Menade saargr..

• Bempa
    ChicoChica skrev 2007-05-03 14:02:56 följande:
    Det kan jag verkligen inte svara på så där rakt av!Det beror helt på omständigheterna och hennes känslor för det.
    Precis!
    Ta inte allt som jag säger det, utan som jag menar
  • rasajj
    Sicali skrev 2007-05-03 14:42:54 följande:
    Läser du inte vad du själv citerar? Det står ju för mamman, inte för barnet! Och jag tror knappast att ett 8 v. gammalt foster sörjer att det inte får fortsätta.
    Jag menar for mamman. Att vara den som avslutat en annan manniskas liv, ar nog lika traumatiskt som att lata barnet leva vidare hos nagon annan. Om inte varre...
  • Honeydew
    blommanigbg skrev 2007-05-03 14:43:52 följande:
    Oj skrev fel... Menade saargr..
    Började undra lite där faktiskt
Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?