• Honeydew

15-16 åriga dotter gravid?

Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Filippa 070205 ♥¸.?°´¯) ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?
  • kissmekate

Skulle prata ordentligt med henne och stötta henne i det hon väljer.

• ChicoChica

Det kan jag verkligen inte svara på så där rakt av!
    Det beror helt på omständigheterna och hennes känslor för det.

• rasajj
    Honeydew skrev 2007-05-03 13:56:57 följande:
    Ni som säger åt henne att behålla barnet, varför måste jag fråga?! Hon är 15-16 år. Hon har så jäkla många år kvar på sig att skaffa barn. Varför ska ett barn skaffa barn? Varför är de så bråttom nuförtiden? Man är ju nästan "gammal" nu när man skaffar barn i 20-års åldern! Hur kommer detta sig?!
    For att barnet fortfarande har ratt till liv, och att jag uppfostrar mina barn till att forsta att det ar fel att ta nagons liv.
  • blommanigbg

Jag tror att adoptera bort ett barn är mer traumatiskt än en abort... För mamman...

• Honeydew

Håller med blommanigbg!

• Lilla Mamma

jag hade bett henne att behålla och sedan adoptera bort det om hon inte vill ha det själv. jag är emot abort....

• rasajj
    blommanigbg skrev 2007-05-03 14:03:41 följande:
    Jag tror att adoptera bort ett barn är mer traumatiskt än en abort... För mamman...
    Jag tror att det kan vara lika traumatiskt med en abort, da barnet forlorar sitt liv.
  • Honeydew

Tror du ett aborterat barn lider mer än ett bort adopterat barn? Liite svårt och tro det faktiskt. Sen tycker ju inte jag att om man gör abort i v10 eller så att det är ett barn än. Men alla tycker vi olika.

Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?