• Honeydew

15-16 åriga dotter gravid?

Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Filippa 070205 ♥¸.?°´¯) ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?
  • mamma2004

Jag hoppas att jag aldrig hamnar i den situationen för jag tycker att man ska gå klart skola och ha ett fast förhållande innan man får barn, men om det skulle hända så skulle jag önska att hon behöll barnet och så skulle jag stötta henne så mycket jag kunde. Abort är i princip otänkbart för mig, det beror helt på omständigheterna.

Tacksam mamma till Jemima (040626) och Jonatan (060212)
  • mammatillpojkar

det är itne mitt beslut att ta utan hennes och pojkvännens! skulle stötta dom i vilket fall som helst

• 1980 längtar

Skulle aldrig uppmana till abort är man stor nog att ha samlag måste man kunna ta konsikvenserna

• ebben

1980 längtar-
    ja,håller förvisso med-MEN tycker att de konsekventerna KAN bli onödigt jobbiga då det handlar om att ta hand om en ny människa!

• Spegel

Varken eller. Skulle lyssna på min dotter och stötta henne oavsett beslut.

• bigmacoco

Har ingen dotter, kan bara tänka tillbaka till när jag själv var 15-16 år. Min mamma hade stöttat mig i vad jag än valde att göra, och så skulle nog även jag göra. Jag skulle gå igenom de olika alternativen, och försöka få henne att fundera noga på hur hon vill ha det.

• bigmacoco

Kan inte välja mellan alternativen, men om jag MÅSTE - om valet var mitt: abort.

• MarieW

Inte en aning HUR jag skulle reagera, tänka, handla i en sån situtaion. Hoppas verkligen att jag slipper hamna i en sån. Men jag tror att jag varken skulle säga nåt av det. Jag skulle nog prata genom det med både henne & killen. Och vi skulle få lösa situtaionen på bästa möjliga sätt för dom båda. Och skulle de välja att behålla barnet skulle jag stötta dom till 100 %!

Julia 25/8 -97 Linus 13/11 -00 Emma 7/11 -02 Maya 28/4 -06 *Mina älsklingar, mitt allt*
  • Stargirl

TA BORT.

♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?