15-16 åriga dotter gravid?
Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.
Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.
Det beror helt på hur min dotter ligger i mognaden när hon är 15-16.
Jag skulle berätta vilka uppofringar hon och killen skulle få göra, vilket stort ansvar det är med ett litet barn, men jag skulle aldrig säga till henne att hon skulle göra si eller så.
jag skulle stötta henne i vilket val hon är nade gjort.
Varken eller. Jag skulle aldrig råda min dotter till varken abort eller att behålla barnet. Däremot skulle jag gärna diskutera och stötta henne, men beslutet vad hon ska göra måste komma från henne själv.
Spelar ingen roll men jag skulle inte bli arg om hon vill behålla barnet. Jag får väll hjälpa henne så mycket jag kan. Vill hon ta bort det så skulle jag självklart förja med och hålla handen hela tiden.
Bara hon vet vad hon vill så är jag glad. Skulle säga grattis till att du vet vad du vill sjäv hade jag haft jätte svårt till det beslutet,oavsett vilket et var.
Jag skulle inte råda henne till varken eller. Skulle hjälpa henne att själv komma underfund med vad hon vill och sedan stötta henne i beslutet.
Röstar inte på nåt för jag skulle inte råda henne till ngt av alternativen. Skulle säga till henne att det var hennes val o att jag skulle stötta henne hur hon än valde att göra.
Inget av det, jag hade velat prata med henne och höra vad hon tyckte och tänkte och sedan försöka hjälpa henne att komma fram till den bäta lösningen oavsett om det blir abort eller att behålla.
Jag hade satt mig ner och pratat först med henne, lyssnat på vad hon ville och vad hon tänkte. Sen hade jag pratat med både henne och den blivande pappan till barnet. Om hon ska göra abort eller behålla är ingenting jag bestämmer. Det är något som de bestämmer helt själva, jag kan bara finnas där och stötta min dotter i det hon bestämmer.
Skulle inte säga till henne att ta bort det men göra det klart för henne vilken stor förändring barnet kommer att göra för hennes liv... Skulle säga att jag stöttar henne i vad hon bestämmer sig för.. Men om hon vill ha ett ärligt svar från mig vad jag hade gjort om jag hade varit i hennes situation. Skulle jag säga att jag gjort abort... Hon har hela livet framför sig...
Med utbildning, resor. mm. Och att skaffa sig själv erfarenhet och mognad innan hon själv blir mamma....
Ni som säger åt henne att behålla barnet, varför måste jag fråga?! Hon är 15-16 år. Hon har så jäkla många år kvar på sig att skaffa barn. Varför ska ett barn skaffa barn? Varför är de så bråttom nuförtiden? Man är ju nästan "gammal" nu när man skaffar barn i 20-års åldern! Hur kommer detta sig?!
Jag skulle stötta vilket som, det är hennes beslut.. Men jag skulle råda till en Abort...