Inlägg från: Anonym (rökare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

anonym brainless: det fattade jag oxå men menade bara att man kan inte göra den jämförelsen vi får hitta på nån bättre jämförelse,haha. Säger detta för att jag tillhörde båda kategorierna som inte kunnat sluta pga dålig karaktär, men inte kunnat amma fast viljan verkligen fanns där, tålamodet och tiden likaså. Hjälpte inte fast jag lät barnet amma så brösten värkte. Tack för stöttningen av rökning iaf!

• Anonym (rökare)

hejsan alla rökare och ickerökare. Nu har jag varit utan cigg i 2 dagar och det är inte lätt kan jag säga Yrsel, domnande fingrar, irritation, mm men det GÅR!!!!!Och det är det som är det viktiga här och nu, att jag äntligen försöker kämpa mot giftet och känner motivation att jag ska vinna över gifterna! Lycka till ni andra, det är skitjobbigt men känns bra iaf!

• Anonym (rökare)

juicy: tack!!!!sitter å knaprar på ett äpple å tänker på livets mening nu då,buhuuuuu, nej det sista var ett skämt. Men hemskt jobbigt är det. Men jag vet att man kan klara det om man bara vill. Som det sagts tidigare här, vad är väl ex 3 veckors hemsk abstinens mot att man kan klara att sluta röka? Kan knappt formulera mej nu, skyller det på abstinensen,

• Anonym (rökare)

Becka: tack! Nr 13 var det bästa tipset tycker jag.

• Anonym (rökare)

Inte ett endaste bloss har jag tagit på 2 dagar nu. Å fy fan va hemskt!!Men va härligt oxå att tänka att jag klarar detta!Kollade mej i spegeln en dag och fick se 5 rynkor som inte synats så tydligt förut, började tänka på hur huden börjar åldras och värre blir det när man röker. Det ni,,,det var det som fick mej att fimpa helt! Jag är så fåfäng och är ju inte gravid eller nåt sånt så jag får väl tänka på bara mej, eller hur?
    Men oj oj oj, vad jag saknar mina polare ciggen. Kan inte förklara i ord. Borde gå ut och ha en begravning för min tändare och ask kopp för det känns hemskt just nu. Becka skrev en bra sak: Tänk inte att du slutar för gott utan lura dej själv att du tar ett uppehåll så kanske det går lättare. Ja så är det att tänker jag att jag aldrig mer ska röka så blir det jättehemskt, men tänker jag att jag KAN RÖKA OM JAG VILL, ja då blir det faktiskt lite lättare att avstå. Och försöker man stå ut varje abstinenstillfälle så går det över efter 5-10 min, men jobbigt är det som sagt.

• Anonym (rökare)

Jag e gravid i v.7 o röker, ja röker dagligen men inte mycet, tar ca 4-5 cigg om dan... Många av de ja känner har rökt precis som vanligt när de väntade barn, de va inget fel på barnet när de föddes, ja tror de e så fruktansvärt överreklamerat!!! De kommer alltid på nytt som e skadligt, för ett tag sen så vad de till o med cancerframkallande att dricka vatten eller äta chips, varför finns då chips kvar???

Bara man inte röker som en borstbindare så e de nog ingen fara med de tror ja!!!

• Anonym (rökare)

Vaddå beroende barn, har två barn sen innan o ja rökte med båda, inte nått fel på dom idag!

• Anonym (rökare)

de sägs att barnen blir mindre av att man röker.... min första dotter var 50 cm o vägde 3280 g, min andra var 48 cm lång o vägde 3440 g, de tycker inte ja e litet!!

little june: vad anser du!!!

• Anonym (rökare)

Littke June:
    Jobba du på en förlossningsklinik eller hur va de?Va anser du om rökning under graviditeten!!!? Jag vill sluta, men kan inte!!!!

• Anonym (rökare)

Marlene78:

Tycker du verkar lite väl otrevlig faktiskt....

• Anonym (rökare)

Nej nu går ja o gör en sockerkaka, eller de kanske oxå är farligt för barnet.... Skrattar!

• Anonym (rökare)

Little June:
    Njae, min sambo e storrökare, men ja tror han e beredd att sluta för min skull om ja vill de!!!

En fråga till bara: E de sant att de e svårare att bli gravid om man har cystor på äggstockarna! E de farligt att behålla ett barn om man har de, kanske låter löjligt, men ja vet ju inte!!!!

• Anonym (rökare)

Little June:

En fråga till bara: E de sant att de e svårare att bli gravid om man har cystor på äggstockarna! E de farligt att behålla ett barn om man har de, kanske låter löjligt, men ja vet ju inte!!!!

• Anonym (rökare)

stjärnströssel. Är själv rökare, men försvarar det inte, vad är det som säger att barnen mår dåligt och får men av att man röker då? OBS! Vet om alla risker!
    Min mamma rökte när hon väntade & ammade mig, jag har inga men eller mår dåligt! Enda men jag har är väl att jag är rökare=)
    Jag tycker det är upp till var & en... För endel är det faktiskt inte "bara" att sluta!

• Anonym (rökare)

Visst är det ett dummt beroende, men jag kan inte hålla med om att mina barn mår sämre än andra barn bara för att jag röker!
    Jag har verkligen försökt sluta, har ej gått, men jag vet att den dagen kommer... Bättre sent än aldrig.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----