att vara omogen och omdömmeslös är en sak, men att vara medvetet ansvarslös är nåt helt annat. Jag räknar mej själv till sista kategorin. Den som påstår att rökning under graviditet och annars också är ofarligt är ute och cyklar på fel stig! Jag har läst många inlägg som verkligen kan förknippas med omogenhet här, men att vara ansvarslös som jag själv varit är ju faktiskt förjävligt rent ut sagt. Jag visste att rökning kan vara skadligt för fostret, men jag fortsatte. Ansvarslöst!! Har fått 4 barn och har rökt under alla graviditeter om än svagaste ciggen och endast några st per dag. Har 3 friska barn, men har en som har problem med luftvägarna. Jag vet att det är från min rökning. Kan nog säga det med 99% säkerhet. Jag har hela tiden gapat här om att var och en gör som dom vill, och visst, så är det ju. Var och en måste ta detta beslut själv men jag vill på detta sätt uppmärksamma er som skrivit ex: har rökt hela grav och har ändå en frisk baby på 4 mån(detta var ett ex) att det märks inte på en gång om ngt är fel, det kan komma senare som det gjort för mitt barn. Han fick problem med luftvägarna när han var ca 1,5 år.
Jag har följt denna tråd och nu fått så dåligt samvete så jag ska göra ett allvarligt försök att sluta med hjälpmedel från apoteket. Önskar bara att ni som inte gillar cigg slutar vara så påhoppande på oss rökare, för detta är faktiskt ett stort problem som vi inte alltid kan göra ngt åt utan hjälp och push från vänligt sinnade människor. Gapas det en massa skit åt oss så blir det motsatt effekt. Alla ni som varit vänligt sinnade här vill jag säga TACK åt. Det är er förtjänst att jag öppnat ögonen äntligen!!!Kan ej lova resultat men kan lova att jag ska försöka.