Inlägg från: Anonym (rökare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

det kanske är som vi brukar skämta till det mina vänner och jag: de värsta cigghatarna är de fd, de som lyckats sluta och nu liksom trackar ner på de som inte lyckats eller velat sluta, ja inte du då idiblon och en del andra här.

• Anonym (rökare)

juicy: äntligen sa du nåt vettigt, då vill man inte sluta. För det är det det handlar om för många också detta med cigg, att inte ha den riktiga viljan och det har jag skrivit om tidigare.

• Anonym (rökare)

mini: det kan jag knappt tro, jag har jobbat som skötare i över 10 år och vet att med skrik och gap kommer man ingenstans. Kanske i ditt jobb men inte där jag jobbade. Där hade vi empati för folk.
    juicy: kanske 90% av beroendet sitter i huvudet men de 4000 olika gifterna från 1 cigg (och en rökare drar nog minst 10 om dan) ja de måste kännas någonstans när man inte får en cigg. annars vore ju cigg ofarliga, eller hur?

• Anonym (rökare)

mini: förtappad och pinsam, ja så kan du ju se på mej. Jag tänker inte ens säga emot för alla kan inte älska alla, eller hur. Jag har försökt förklara hur jag upplevt mv där jag bor och kallar du det förtappad och pinsam att jag tycker dom måste börja informera mer, då har du en helt tokig syn på allt. Jag vet att du enbart är sur för att jag sagt åt dej tidigare så man kan ju undra vem som är pinsam här, jag eller du?

• Anonym (rökare)

mini: svar: jag vet allt jag behöver veta ang rökning under graviditet, men det finns de som helt enkelt behöver lite "skrämselpropaganda" för att verkligen fatta att det är helt åt h vete att röka under graviditet.
    Du har inte heller svarat på min tidigare fråga: hur kan du hjälpa en som vill sluta röka eller inte kan sluta röka,,,utan att gapa och se ner på den personen då??

• Anonym (rökare)

celinda: ts kanske ville starta denna tråd för att hon visste hur den skulle spåra ur??Jag har inte sett henne själv skriva här annat än i brjan. Hon lyckades få alla andra att gadda ihop sej i denna fråga. Jag använde felaktigt samma sign som ts och många tror att jag är hon, vilket jag inte är. Lycka till alla med att försöka sluta röka vilket jag själv gör just nu

• Anonym (rökare)

nicolesthlm: tänkte inte skriva mer här därför att en del trott jag var ts.Men jag måste tacka dej för ditt inlägg att jag inte är ts!!En del hoppar in i trådar utan att ha läst från början, och jag kan nästan garantera att amen av mini inte betyder att hon håller sej borta nu för amen har hon sagt tidigare har jag för mej eller så var det nån annan som sen kom tillbaka och kräktes galla över oss

• Anonym (rökare)

och förresten, sicken dubbelmoral att det är ok för en fd heroinist att röka men vi andra är idioter (som mini tycker)

• Anonym (rökare)

killah: bra förslag!!men som listo säger måste man nog vara väldigt tydlig med vad /vem som kan vara i den tråden. Ex bara en tråd för rökare som försöker sluta och vill ha uppmuntran, den som inte gillar cigg är förbjuden att skriva ett ord där, vet ej om det funkar men vi hade fått prata av oss iaf, både vi som vill sluta och de som kanske inte vill sluta heller. Alltså:rasister mot cigg undanbedes där isåfall säg till om vad du tror så vi alla kan hitta den tråden isåfall.(vi snälla alltså ) och dit räknar jag faktiskt även de som varit hygglig här och försvarat oss fast de själv inte röker.

• Anonym (rökare)

anonym (hmmm) läste tidigare att du jämför att amma med att sluta röka. Det är 2 helt skilda saker som inte kan jämföras, om det nu var så du menade? Jag har inte hängt med i tråden på länge utan såg bara det du skrev att ALLA kan amma, handlar om viljan. Där har du fel iallafall!!Jag var en av dom som inte kunde amma fast jag så gärna ville! Jag kämpade och slet med att få igång ammningen och visst, det funkade väl nån vecka, sen var det slut. Torrt som hos en sinande ko. Och jag som så gärna hade velat amma. Sen åter till rökningen, jag har kommit på (bättre sent än aldrig och jag är inte ts ni som ej vet) att alla kan faktiskt sluta om man VILL!!!Men viljan tryter tyvärr, så även för mej, men är som sagt inte gravid så jag får väl göra några starkare försök helt enkelt.
    Om jag missuppfattat dej anonym hmmm så bortse från detta inlägg, tack!

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----