anonym killah: jag tror det är så att taggarna vänds inte utåt pga att dom ifrågasätts, utan taggarna vänds utåt pga det sätt man ifrågasätts på. Anklagelser, skitsnack, en del har ju rent ut sagt att rökare är dum i huvet. Hur kul är det att höra nåt sånt? Inte roligt, och då blir det taggarna utåt direkt och vi som rökt/röker tycker det är den som utrycker sej så om rökare som själv är otroligt dum i huvudet. Har själv 4 barn och alla barnen har vägt mellan 3300-3800 som den sista vägde. Men här handlar ju inte bara om vikt, det är ju så mkt annat som kan hända. Nej, rätt och slätt så är det så att vissa personer kan inte disskutera på rätt sätt utan dömer ut direkt, och det är ju fel tycker jag. Som det sagts tidigare så kanske stöttande ord får fler att sluta röka än om dom får skit slängt i ansiktet för då tror jag det ger motsatt effekt. Håller faktiskt med om att mvc måste börja informera rökande blivande mödrar mer. Kanske rent ut sagt att dom borde ha nån faktafilm att kunna visa upp om vad som kan hända om man röker under graviditet. cTror det skulle gå in mer än en massa tomma ord. Vi borde alla tala med mvc i de kommuner vi bor och ta upp detta, för det var väl så att alla här vill hjälpa en rökare att sluta när hon är gravid Att gapa här kommer vi ingen vart med, man måste nog göra ngt konkret åt detta stora problem, eller hur?